(track) silvapump

cadra

il pesce dello stimolante
hallo iedereen,

ik heb de smaak weer eens te pakken wat betreft het posten van tracks op forums, dus vandaar deze topic. :)

dit is een soort van psychedelic hardtrance/rave track, waar ik eigenlijk wel trots op ben. ik zou graag eens horen wat echte die-hards hier nu van vinden. op clubcharts.nl komen ze over het algemeen niet verder dan 'ik vind het geweldig', maar als er ergens mensen zijn die nog dingen kunnen aandragen die voor verbetering vatbaar zijn, dan zitten ze natuurlijk hier! :D

.mp3
.ogg

enneuh, alvast bedankt! vol verwachting klopt mijn hart ;)

(p.s. hieronder staat waar het mee gebakken is. 100% hardware, behalve de mastering die ik met ozone heb gedaan)
(oh ja en dat leuke delay'tje op het eind is ook 'post-mixdown' zeg maar)

Is dit niet psytrance ala Infected mushroom?

Hij is lekker energiek en snel. En de geluiden van de synths zijn ook wel erg mooi. De mix an sich is wel redelijk in elkaar en misschien iets teveel naar m'n eigen smaak, ligt ook aan stukje mastering denk ik. Zeker knap gedaan.

Sodemieters, Goa-psycho-madne$$ man, echt, lekker nummer. Hierbij verbleekt toch de lichtvoetige goa-trance die ik 3 jaar geleden pleegde te draaien.
Ik hooer volgens mij de mp3 compressie een beetje erg op die hihats? of luister ik nu scheel? (heb nu alleen ff laptop speakertjeS)
groeteen, MauriZe

Idd psychodelisch en snel, de leadmelodie ofzo vin ik wel lekker klinken de strings hou ik persoonlijk totaal niet van maar is blijkbaar de bedoeling geweest om t zo te maken. puur als je kijkt naar kwaliteit en niet naar mijn smaak o.i.d. moet ik zeggen dat ik de beats erg simpel vind klinken: tegenbasje, kickje met hihatje dit en dat en eigelijk dus zeer standaard beatje, buitendat is het een leuk nummertje hoor :D

woah... bedank voor jullie reacties *D :halleluja
toch maar even wat dingen terugzeggen:

fuse> hehehe... ik vind het wel stoer om met infected mushroom vergeleken te worden, maar ik vind de gelijkenis wel meevallen... ik vind die gasten echt TE geniaal. en, gewoon... anders. (en inderdaad mijn doodgewone backbass lijkt niet echt op die typische infected-basslines ;) )

naton> huh. "jochie"?? :erm: nou ja ok... ik heb alleen een zoom 1202, dus een track verdrinken in effecten zou ik niet eens voor elkaar krijgen ;)

maurize> nee dat ligt niet aan jou, dat komt inderdaad door de compressie

mstudio1> de strings in het begin vind ik zelf ook wel een beetje dunnetjes, maar aan de andere kant was dat ook gewoon de bedoeling. ennehh... dat eigenlijk alles behalve de leads behoorlijk simpel is maakt mij niet zoveel uit omdat bij deze stijl (of datgene waar ik naar streef) imho de nadruk op melodie ligt. in de volgende track die ik maak in deze stijl gooi ik mn oude ontzettend-complexe-drukke-bassline-trukendoos maar weer eens open :D
en ik maar hopen dat het niemand op zou vallen door al die bossen van melodie heen =( :biertje:

knetter !

knetter !

wow !

ik kan alleen maar wow zeggen.

ik vind het echt knap als je deze muziek kan maken. KLinkt echt hyper hyper hyper... Ik word er helemaal onrustig van. Waar is me postzegel, gvd !! 8~

Totaal niet mijn muziek, maar wel knap dat het nog goed klinkt ondanks dat het aardig opgevuld zit. Dat is net als met techno altijd een belangrijk punt, goed gedaan, ouwe. (zo beter?)

Origineel geplaatst door technomauriesje
Over vergelijking gesproken: ik moest eigenlijk absoluut meteen denken aan astral projection. en dat is even tussen kabels en knopjes door echt een supercompliment (imho)
MauriZe

dat ben ik met je eens :)

(gebrek aan bloos-smiley) *bloos* ;)

errug lekker trackje. Ik ben zelf niet echt een fan van dit soort gebeuk (mag nog lomper>:| ) maar toch lekker in elkaar gezet. Vooral de synths klinken erg lekker. Met welke synth heb je die acid-arpeggio gemaakt trouwens? met de ms2000?

Ik ben ook niet zo'n fan van dit soort muziek, maar vind dit zeer knap gemaakt! :) Echt lekker!

Re: knetter !

Re: knetter !

Origineel geplaatst door AOR
............................. Ik word er helemaal onrustig van. Waar is me postzegel, gvd !! 8~ ................

LLOOLLL!

héy..
een dreunnummer op dsf dat 'k goed vind !
let leven zit vol verrassingen...
:okdan:

gr jzz

Origineel geplaatst door bastardsunited
Met welke synth heb je die acid-arpeggio gemaakt trouwens? met de ms2000?

ja, die rauwe met de distortion is dat. die 'softe' arpeggio is uit de bass station. de rest ligt denk ik wel voor de hand ;)

Ik wil meer van deze shit horen! :biertje:

Had ik nog wel iets over de bassline, die is een beetje standaard, meestal hoor je in dit soort nummers een dum-dum-dum bassline (dus drie korte basjes achterelkaar). Maar voor de rest genieten natuurlijk maar dat wist je al van CC. 8)

Back