geluidskaarten en windows 7

microphlexx

Affected user
Graag wou ik eens weten welke mensen windows 7 gebruiken en welke geluidskaart jullie hier op draaien.

Onlangs heb ik mij een nieuwe windows pc aangeschaft met de windows 7 versie. Ik werk al een jaar of 3 met mijn tascam us-122l op windows xp en dat liep echt lekker. Maar voor windows 7 zijn blijkbaar nog geen goeie drivers beschikbaar. Ik heb al alle mogelijke drivers geinstalleerd van xp tot vistadrivers maar niks die werkte.

Ik heb tascam zelf al gemaild maar die antwoordden mij dat ze er mee bezig zijn. Ondertussen zit ik dus vast en ik wil niet blijven wachten en daarom ben ik dus van plan mij een nieuwe geluidskaart aan te schaffen wat zeker geen tascam zal zijn.

Wat ik zoek in een geluidskaart zijn dus stereo in en uitgangen (out: jack of kinch, in: jack) en een midi out en ingang.

Welke geluidskaart hebben jullie op windows 7 draaien die daar aan voldoet?
Wat zijn de bevindingen en wat kan je zeker aanraden?

Alle info en tips zijn zeker welkom.

Alvast bedankt :doei:

Draait niemand nog de 7? :(

ik zelf gebruik de audiophile 2496 van m audio. zit 1 stereo in in van RCA en een stereo out van RCA(tulp dus) ook midi in en out, misschien kan je wel met een verloopstukje naar jack toe, want er zijn voor m audio geluidskaarten al beta drivers beschikbaar van windows 7.

De drivers zijn intussen online op de tascamwebsite. Dus ik kan weer verder werken. Gelukkig heeft het nog snel gegaan anders had ik een nieuwe geluidskaart gekocht.

Bedankt voor de reacties.

Hoe vind je die audiophile restrained?

Buiten je wensen om, maar m'n Edirol M-16DX werkt vlekkeloos op 7 (64bit), performance lijkt zelfs iets beter dan op Vista

ff een knal omhoog.
Ik gebruik een m-audio 24/96 zonder problemen op w7/64, maar ik ben eigenlijk wel wat meer ins en outs nodig.
Werken de RME kaarten/interfaces een beetje jofel met w7/64?