Hoe hoog staat je eind tap ?

a5htar

datebest.net - visit website and win smartphone!
Hoi,

Ik vroeg het me net af, mijn eind tap, Alesis RA 150 staat altijd op de helft precies open en ik vroeg me af hoe dat bij andere is, heb je die van jou helemaal open staan of juist dichter omdat je bijv je interne mixer tegen het dak aan staat te gainen ?

mijn eind tap staat altijd vol open, en er komt momenteel bokbier uit.

mijn eindtRap staat ook halverwege denk ik

Huh maar als ik zeg dat ie half open staat weet je toch nog niks ?

Ik heb geen volumeknop op m'n eindtrap, alleen een aan/uit switch.

5-8, max 9

Ok im in.

De volume knop op mijn Mbox staat 1/3 open en de volume knop van mijn monitors op 1/2. (dit verander ik ook nooit)
Im mijn daw staat de masterfader op 0 dB.
De geluidsdruk zal iets van 80dB zijn.

In de hoek van mijn kamer staat een gedienstig meisje palm te tappen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijk groet,
Daan

tegen het dak aan staat te gainen

Mijn studio is in een kamer, maar niet op zonder. Niet bij het dak dus!

ff zonder dollen over dit bagguh spraakgebruik:
Ik heb mijn Samson 120A op ca 80% staan, met daarachter Avantone Mixcubes. Geluidsvolume is volledig afhankelijk van de output van mijn Soundtracs mixer. Verder heb ik Yamaha HS80M aktief en die staan ongeveer op "5". Masterfaders van de mixer staan meestal tussen 0 en +3 dB. Outputvolumeregeling voor mijn monitoring staat op "5". Ik heb dus heel veel instelposities voor het afluistervolume. Led's op de master out geven meestal tussen -6 en +6 dB = analoog dus kan! (zegt ook al weinig dus).

Ik heb de muziek in de studio nooit echt hard staan omdat het op die kleine afstand (nearfield) gewoon niet meer lekker luisteren is, te hard dus. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

De antwoorden op je vraag lijken me wat dat betreft inhoudelijk weinig waardevol voor je. Het is op elke setup anders. En ook de ene speaker is de andere niet. Al zou iemand dezelfde versterker als jij hebben, zegt het nog niets.

Laatst gewijzigd:
Ik heb geen volumeregeling op m'n monitors (Genelec 1030a) Wel input sensivity die ik op 0dB heb staan en geen dipswitches aan.
Ik regel het volume op m'n Soundtracs console met monitor volume knop(daar waar die voor bedoeld is). Masterfaders altijd op 0dB en ga meestal naar een uitsturing van rond de +3dB. Op dat niveau vind ik de tafel het lekkerst klinken.
Dus de eindtrap staat eigenlijk altijd volledig open.

Hoe hard staat je begintrap . . . Laten we daar es mee beginnen.

tussen 8-10 begint vaker ergens de vervorming teveel te worden en/of de ruis. gevaarlijk voor je boxen

Meestal ca 3-4 en maximaal 5 op een 2x 130 watt versterker op tannoy reveals.
Als ik gewoon muziek luister over de monitors staat het pc volume niet verder dan halverwege en bij het producen tot net onder het rood.

Back