DJ Fanatic - Whathefunk!!?

dat je skillzhebt is duidelijk,wat ik vooral erg mag is de rauwheid in je producties,zal je hiphop achtergrond wel doen.
vind deze weer beter dan je vorige.
wat ik kan horen is je bent een echte beat man en zeker niet 1 van de minste..altijd erg funky
alleen nu nog een beetje je muzikale kant ontwikkelen(niet negatief bedoeld)
werk daar aan en ik denk dat je dan steeds meer mensen zou kunnen verbazen.

er blijft 1 ding eigenlijk over waar ik over blijf vallen...de compressie..zo plat als een duppie het pompt en zuigt aan allekanten....beetje veel..... ik zou zeggen master niet zelf maar besteed dat aan een ander uit,en ben er zelf bij.
maar das mijn ding...enige waar ik benieuwd naar ben is:hoe klinkt dit in een club..als een brei of blijft het overeind staan?

Origineel geplaatst door Shivah
dat je skillzhebt is duidelijk,wat ik vooral erg mag is de rauwheid in je producties,zal je hiphop achtergrond wel doen.
vind deze weer beter dan je vorige.
wat ik kan horen is je bent een echte beat man en zeker niet 1 van de minste..altijd erg funky
alleen nu nog een beetje je muzikale kant ontwikkelen(niet negatief bedoeld)
werk daar aan en ik denk dat je dan steeds meer mensen zou kunnen verbazen.

er blijft 1 ding eigenlijk over waar ik over blijf vallen...de compressie..zo plat als een duppie het pompt en zuigt aan allekanten....beetje veel..... ik zou zeggen master niet zelf maar besteed dat aan een ander uit,en ben er zelf bij.
maar das mijn ding...enige waar ik benieuwd naar ben is:hoe klinkt dit in een club..als een brei of blijft het overeind staan?

he man bedankt voor je woorden!
je slaat ook weer de spijker op zijn kop.. ik kom vanuit de hiphop wereld en ik ben ook echt een beat freak.. dat muzikale probeer ik echt te ontwikkelen daarom hoor je soms ook wel eens tracks van mij hier waarbij je zult denken, wat the fuk doe j nu man :r maar dan ben ik aan het experimenteren met muzikale shit.. ;-)

de compressie is juist een een stijl die ik tof vind, ik heb het gehoord van Da Goose, Laidback Luke, Daft Punk en nog wat andere onbekendere mensen.. dat zuigen.. dat vind ik juist heel erg tof.. !!is misschien een smaak.. ik houd niet zo van ronde radio mooie geluid.. het mag een beetje industrieel (noem ik het maar ff, ik denk dan aan steegjes in New York) klinken.. beetje eigenwijs.. en toch is het niet zo plat hoor, want als je er een metertje tegen aan houdt dan zie je de volume en EQ springen .. de track is toch vrij open.. zaterdag klonk de track aardig stevig en bleef dus rechtovereind ;-)

op de radio gooien ze het JUIST enorm in de compressie. Daaarom klinken al die nummers zo goed in de auto enzo. Maar, als je die nummers zoals ze op de radio ge-compressed zijn op een keihard volume hoort, bijvoorbeeld in een club. Dan blijft er geen ene reet over van de hele productie. Dus, het kan op zacht volume wel veel vetter klinken, maar zoek de juiste balans. Ga niet teveel compressie gebruiken ook al klinkt het beter. Het gaat met name ten koste aan de kickdrum. Maar, ik bespeurde dit bij jouw track niet echt, dus dat zit wel snor. Maar, ik kan er naast zitten natuurlijk.

Origineel geplaatst door djsirjamez
ik houd niet zo van ronde radio mooie geluid.. het mag een beetje industrieel (noem ik het maar ff, ik denk dan aan steegjes in New York) klinken.. beetje eigenwijs..

Blijf nou eens van die fles af, james.

Hee top track Jamez! Erg leuk gekozen samples naar mijn idee. Ik vind de compressie ook wel meevallen maar ik luister nu op werk.

A.R.V.

ERg lekker nummer ! :D:D:D:D:D
Gezien wat ik tot noch toe van je gehoord heb had ik niet erg hoge verwachtingen (onterecht blijkbaar!)
Maar dit is echt een stuk hogere kwaliteit ! Ik vind het een lekker nummer en heb er echt niets op aan te merken,
bij deze stijl past een lekkere minimalistische beat wel en ik moet zeggen dat je in dit nummer de stemmetjes erg mooi hebt gemixt, de nonchalance met kwaliteit verwerkt lekker hoor !

de gitaar achtige sound 3.42 mag trouwens van mij iets ronder klinken (is dit die stereo plugin in fruity ? dan ff de phase aanpassen !!!) Als dat net iets ronder klinkt is het echt een track die ik zo zou kopen of graag nog 100x in welke discotheek zou willen horen ! (nu ook wel haha :D:D:D)

Wat heb je eigelijk nu anders gedaan vergeleken met je vorige nummers, want ik hoor echt duidelijk een verschil in kwaliteit en mixing skills !?!?!?!

TOP ! uitbrengen !!!!

Je kan het duidelijk zien. Zo hard dat je digitale distorion krijgt. Met alle ellende van dien. Hard is niet automatisch beter.

Mag het ook wat zagtah! ;)

Origineel geplaatst door fuse
Je kan het duidelijk zien. Zo hard dat je digitale distorion krijgt. Met alle ellende van dien. Hard is niet automatisch beter.

Mag het ook wat zagtah! ;)

gek er zit toch een limiter op .. dan krijg je dat toch niet? zit onder de 0 db!

Een limiter kan ook niet alles. En wat is oneindige compressie als het signaal knoepers hard is? Hetzelfde als tegen de 0dB knallen zonder limiting. ;)

ok mensen ik heb de track helemaal ge re-edit.. ik zet hem in een nieuwe topic zodat iedereen weet dat het een nieuwe versie is!!

Back