hangende tonen Triton

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
Sinds een paar weken vertoont het keyboard van mijn Korg Triton problemen.

Eerst bleef er af en toe een toon hangen, maar nu worden het er meer en meer.

Het heeft waarschijnlijk ook met de aanslag te maken, want als ik de toets heel zacht aansla is er niks aan de hand maar als ik iets te hard aansla blijft deze hangen.

Ik heb recentelijk alle toets-contacten gecheckt en alle kabelpoorten opnieuw aangesloten. Toen deed hij het weer, maar nu begint alles weer van voor af aan.

Hij doet dit ook als ik andere apparaten via MIDI met dit toetsenbord aanstuur.

Waar moet ik zoeken voor een permanente oplossing?

Hoi,

Trek de sustain pedaal er eens uit,
Even een nieuwe .pcg file laden, eentje incl global data.

Groetjes

er zit geen sustainpedaal aan

Geen sustain pedaal;;; ook geen sustain singnaal via midi ? (kabels er even uit halen)
Als je da triton aanstuurt via midi doet ie het dan ook ?

Zo niet vrees ik dat je opnieuw het toetsen setje moet aanpakken :biertje:

het enige dat er in zit is een stekker en 2 audiokabels

Ik heb er een sustainpdeaal aan gehangen en dan is het weg en werkt hij normaal.

Als ik deze er weer uit haal hangt alles weer. :?

Ik heb ook even de polariteit omgedraaid maar dat help ook niks.

Laatst gewijzigd:
Zou hetzelfde zeggen, in ieder geval geen foute instelling of zo, er is iets goed fout zou je denken.
een sluiting in de jack-aansluiting alleen zou al weinig probleem zijn op zich omdat de synth dan met de polariteits keuze uit z'n sustain moet te halen zijn.

bij de trinity zijn die jack-females op de pcb gesoldeerd en die breken graag los.
Mogelijk is dat bij de trton ook zo.
Als nou vroeger al eens zo'n probleem geweest is en bij hersolderen de zaak een beetje verziekt, kan je wel zoiets krijgen lijkt me ???

Even openmaken en herstellen / naar de synthrepair sturen.
Of niet meer zonder aangesloten pedaaltje werken (for now):biertje:

Heb alles uit elkaar gehaald en alle contactjes schoongemaakt, stekkertjes opnieuw aangesloten en alles werkt weer. :okdan:

Back