Apple iMac 27" ellende

APVS

Nieuwkomer
Wil de nieuwe iMac 27" aanschaffen maar is in heel Nederland schijnbaar uitverkocht. Weet iemand waar deze nog op voorraad is?

Zou ff wachten met de aanschaf. Er schijnen problemen te zijn met de display, daarom zijn ze even van de markt.

Wil de nieuwe iMac 27" aanschaffen maar is in heel Nederland schijnbaar uitverkocht. Weet iemand waar deze nog op voorraad is?

gewoon even wachten op de nwe lichting! zijn weer wat kinderziektes verdwenen!

dacht dat ik afgelopen vrijdag bij de Mediamarkt in Rotterdam centrum er nog wel een doos of wat had zien staan. Kan me uiteraard vergissen.

Het is maar een computer hoor.

Ze verkopen al jaaaaren Apple bij Mediamarkt.

Kap nou eens met die steken onder water en beperk je tot de discussie. Zo loopt elk draadje weer uit naar de bekende weg...

Bij mij staat een PC en een Apple al jaren naast elkaar :luv:
natuurlijk alleen om aan de Apple te laten zien hoe slecht zo
een PC is :duivels:

had gisteren toevallig een paniek moment toen mn macbookpro van 13 maanden oud opeens "no airport card installed" zei. Ik heb geen applecare genomen en hij is dus uit warrenty. Gelukkig ziet ie zn airport weer, maar ik ben niet de enige. Zette me toch even aan het denken over de superieure hardware van apple. mijn Laatste 3 laptops zijn macs.

powerbook G3 500 pismo..2e hands gekocht, had binnen 2 maanden foutieve display waar ik 3 jaar omheen heb gewerkt.

powerbook G4 1.5 Ghz Applecare...zit nu de 3e moederbord in en nieuwe hardeschijf.

Je geeft toch een zooitje geld uit, neem applecare. Ontwerp fouten kunnen ze goed bij apple.

had gisteren toevallig een paniek moment toen mn macbookpro van 13 maanden oud opeens "no airport card installed" zei. Ik heb geen applecare genomen en hij is dus uit warrenty. Gelukkig ziet ie zn airport weer, maar ik ben niet de enige. Zette me toch even aan het denken over de superieure hardware van apple. mijn Laatste 3 laptops zijn macs.

powerbook G3 500 pismo..2e hands gekocht, had binnen 2 maanden foutieve display waar ik 3 jaar omheen heb gewerkt.

powerbook G4 1.5 Ghz Applecare...zit nu de 3e moederbord in en nieuwe hardeschijf.

Je geeft toch een zooitje geld uit, neem applecare. Ontwerp fouten kunnen ze goed bij apple.

Al die losse gevallen zeggen toch niets, zowel positief als negatief niet. Ik heb eigenlijk altijd op Mac gedraaid vanaf vroeger en serieus op een nieuw display in m'n oude Powerbook 17" na (omdat er iets op was gevallen) heb ik nu voor het eerst een probleem met de hd van m'n 24" iMac. That's it. Maar dat zegt net zo weinig over hoe goed Apple wel niet is dan hoe slecht

Apple Care heb ik al jaren niet meer, zonde...maar zo zie je maar weer, daar denken andere heel anders over.

W8 ff tot ze hem hebben en dan heeeeel veeeel plezier met je nieuwe Mac

Er worden tegnwoordig ook veel meer mac's verkocht dan vroeger dus de kans dat er een slechte tussen zit neemt toe en meestal lees je vooral over negatieve ervaringen en depositieve worden maar slecht onthouden. Het weerhoud mij er niet van om voor een iMac te kijken. ZIt alleen te twijfelen tussen dual of quad core. Heb namelijk geen idee of Logic 9 de processen netjes verdeeld over de verschillende cores. Als dat niet zo is, dan is een dual core weer beter mijn inziens (hogere processor snelheid). Als wel optimaal gebruikt wordt gemaakt van de cores dan zou ik voor de quad core gaan. Wellicht doe ik dat toch al, is toch handig met het oog op de toekomst :)

Op het werk en thuis heb ik alleen nog maar Apple Mac. Heb gelukkig geen RDF opgelopen. ;)

Ook Mac's kunnen brak zijn. Wat ik vaak doe is de 2e revisie van een produkt afwachten als je er professioneel gebruik van wil maken. Dan zijn de kinderziektes er uit en heb je vaak geen problemen meer.

Heb nog nooit Apple care erbij genomen omdat ik vind dat het produkt gewoon goed moet zijn en de NL wet je redelijk kan beschermen. (bijv. een computer dient het na 13 maanden ook nog te doen, dat geeft je recht op coulance) Daarbij, computerprobs draaien 9 van de 10 keer uit op welles, niettes spelletjes met de fabrikant, zelfs mét garantie.

Efin, laatste tip voordat je een nieuwe iMac aanschaft, mijn ervaring is dan Snow Leopard nog steeds niet stabiel genoeg draait voor oudere software en hardware. Hou daar rekening mee als je al veel stuff hebt.

PS: VASC, Logic 9 gaat prima om met load verdeling, je kan zelfs meerdere nodes aansluiten.

Back