Het verband tussen miniketens en midi

er zijn vroeger wel stereotorens uitgebracht waarbij ze de term midi gebruikten waarmee ze duidelijk wilden maken dat het om de kleinere torens zou gaan.

Ja, maar is het hiervoor ooit een gangbare term geweest? Het is duidelijk dat ze mini ketens bedoelen.

Op de Nederlandse zoekertjes sites staat trouwens ook de categorie "midi", maar daar maken ze die fout niet, terwijl hier 90% van de zoekertjes stereoketens zijn.

Nee hoor. Zeker in de jaren 90 was het gebruikelijk om de term 'Midi-torentjes' oid te gebruiken:
Het waren GEEN mini-torentjes, maar een slag groter. Volgens mij werden de stereotorens die uit vrijwel 1 blok bestonden (platenspeler, dubbel cassettedeck, radio en versterker en soms los nog een cd-speler erbij), maar geen miniformaat hadden (ging ook moeilijk met platenspeler en dubbel cassettedeck..) zo genoemd. Maar dat kan ik mis hebben..is al ff geleden..

8223349.jpg

"Midisetje" is in de jaren 80 en 90 een heel gangbaar begrip geweest voor audioinstallaties die niet bestonden uit volle breedte losse componenten, maar ook niet de latere microsetjes.
Het standaard tuner/dubbel cassettedeck/cd speler/soms minidisk werk en vaak nog ene losse platenspeler erbovenop.
Dus ik begrijp de verwarring wel. Maar irritant is het.

(hehe, Zoidsity was me voor... :D)

Laatst gewijzigd:
Yep, midisetjes......:D Had er toen al een hekel aan, en nu ze een en ander verwarren met MIDI-apparatuur wordt het alleen maar irritanter. Maar ja, weten die mensen veel.

Back