Gig in UK, hoe zit dat met voedings?

The Untitled

Ouwe rot
Hoi,

In maart heb ik een gig in Nottingham - UK maar hoe zit dat met de stroomvoorziening daar?
Ik neem een laptop mee met een midicontroller die via usb gevoed wordt.
Laptop stekkers zijn een net slag andere stekkers dan die je normaal op hardware vindt wat het enigszins lastigere kan maken.

Iemand ideeën en of ervaring hiermee?

De meeste laptop voedingen kunnen accepteren van 100 tot 240 volt.
Dus dan volstaat een verloopplugje van NL 220v naar UK 240v.

Of jouw laptopvoeding dat ook kan staat erop vermeld: AC 100 - 240V ~

Nederland is ook op weg naar de 240v, volgens mij hebben we al jaren geen 220 meer maar zitten we ergens rond de 230 ofzo.

verloopstekkertje heb je niet eens nodig, je kan gewoon europese stekkers erin butsen als je iets in dat 3e gaatje houdt als je de stekker erinstopt. Een lucifer werkt altijd goed. Ik zou niet iets van metaal gebruiken overigens.

@Napoleon, hoe meet je dat? Niet dat ik je niet geloof, maar ik hoor t voor me eerst en vroeg me af hoe je dat te weten bent gekomen?

De verhoging vanaf 220V is al een aantal jaren geleden afgerond en is vrij uitgebreid in het nieuws geweest toen ze ermee begonnen. Dus het is meer een kwestie van: waarom weet jij het niet? :D Overigens gaan we niet naar 240V maar blijven we op 230. De Britten zijn ook 10V onze kant op gekomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet#Europa:_Naar_230_Volt

Maar de makkelijkste test is gewoon een multimeter in het stopcontact. Dan kun je zelf zien dat we al op 230V zitten. Ik heb hier zelfs 234,4V op dit moment.

moeten we gear dan niet aanpassen of?

Nederland is al een paar jaar over, dus als je gear het nog steeds doet zou ik het lekker zo laten...

Laatst gewijzigd:
verloopstekkertje heb je niet eens nodig, je kan gewoon europese stekkers erin butsen als je iets in dat 3e gaatje houdt als je de stekker erinstopt. Een lucifer werkt altijd goed. Ik zou niet iets van metaal gebruiken overigens.

Haha zo heb ik het hier ook het eerste jaar gedaan :D Moet zeggen dat nu ik eindelijk overal verloopjes voor heb dat wel een stuk prettiger aanvoelt :P

Wij gaan elk jaar één of twee keer naar de UK op vakantie en ik heb speciaal daarvoor een Nederlandse verdeeldoos met een Engelse stekker gemaakt. Super handig en voor mijn gevoel nog net weer even wat degelijker dan een verloopstekker ertussen, zeker ook omdat niet alle verloopstekkers ook de aarde meenemen.

Ah daar had ik nooit over na gedacht, ik heb van RSB wel een paar stekkerdozen gekregen met een Ierse hoofdplug eraan, hmmm nu moet ik voor de rest zelf zon ding in elkaar gaan knutselen.... dat kan ik best (hoop ik) :P

lekker professioneel sta je daar voor 3000 man wipt hij er zo even uit. gewoon even naar de winkel

Ouwe thread, maar het is relevant. Hoe zit het als ik een tape delay die ingesteld staat op uk-mains hier wil gebruiken? Gewoon verloopstekker, lost dat het voltageverschil wel op?

UK heeft 240V, hier in NL zitten we op 230-240 volt. Zowat alle apparaten hebben wel een tolerantie van 5% qua werkspanning dus dat gewoon werken. :)

vergeet je eigen voeding ook niet...
fish & chips of scrambled egg met vette worst is nou ook niet al te best voor een europeaan :)

UK heeft 240V, hier in NL zitten we op 230-240 volt. Zowat alle apparaten hebben wel een tolerantie van 5% qua werkspanning dus dat gewoon werken. :)

Ik zit in Doornroosje al op de 250V. Ik heb in de kelder wel een trafo staan van 1600kVA. Het kan wat schelen dat dat ding geen halve wijk verderop staat :D

Back