platendeal

allemaal leuk, dat registreren bij wie allemaal met enveloppen etc etc.

Één ding staat voorop, als je een goeie kwaliteit mp3 levert in volledige versie en het komt in handen van iemand, nog voor de officièle release, die er mee aan de haal gaat in rusland en het vandaaruit wereldwijd verkoopt kan je hoog of laag springen met de uitspraak van de rechter in je hand, je recht krijgen is een tweede. Gaat niet gebeuren.
Zorg dus dat je NIET direct een goeie (verkoopbare) naar een label stuurt. Door te knippen, kleine edits erin te gooien (fades bv) weet je zeker dat ze er wel genoeg naar kunnen luisteren.

Maargoed, je kan ook redeneren, het kan uitgebracht worden, ookal heb ik een contract straks en staat het op een portal, m'n royalties krijgen is dan ook weer niet altijd gegarandeerd dus ga ik voor de exposure (en hopen dat je gigs krijgt) en maakt het geen ruk uit of iemand het jat. Ja, de kans op een release wordt kleiner als de labels weten dat je shit al illegaal overal staat.

Beetje kip en ei.

Gewoon afwegen of het een serieuze partij is. Wordt je shit geript dan post het je overal op forums :D

allemaal leuk, dat registreren bij wie allemaal met enveloppen etc etc.

Één ding staat voorop, als je een goeie kwaliteit mp3 levert in volledige versie en het komt in handen van iemand, nog voor de officièle release, die er mee aan de haal gaat in rusland en het vandaaruit wereldwijd verkoopt kan je hoog of laag springen met de uitspraak van de rechter in je hand, je recht krijgen is een tweede. Gaat niet gebeuren.
Zorg dus dat je NIET direct een goeie (verkoopbare) naar een label stuurt. Door te knippen, kleine edits erin te gooien (fades bv) weet je zeker dat ze er wel genoeg naar kunnen luisteren.

Dit is exact het probleem waar ik mee zit, dankjewel Niel om het zo te verwoorden :halleluja

laat dat nrtje hier eens horen ben nu wel benieuwd naar je ..kas kraker :P

Wat Niel zegt over die Russen gebeurt ook met muziek die al uitgebracht is etc etc en dat krijg je ook op geen ene manier van die sites af. Dus het gebeurt hoe dan ook en je doet er geen ruk aan.

Muziek van mij staat ook op Russische paid download sites, wat kan ik daar aan doen? Niets.

Wat Niel zegt over die Russen gebeurt ook met muziek die al uitgebracht is etc etc en dat krijg je ook op geen ene manier van die sites af. Dus het gebeurt hoe dan ook en je doet er geen ruk aan.

Muziek van mij staat ook op Russische paid download sites, wat kan ik daar aan doen? Niets.

Meestal is een e-mail voldoende.

Je kan beter 1000 russen hebben die gratis naar je muziek luisteren dan 2 mensen in nederland die je platen kopen ofzoiets he...

Daarbij zijn er artiesten die de mp3s maanden vantevoren op het internet gooien zodat die nummers helemaal opgehyped worden en als de plaat uitkomt dan pats boem verkopen ze de hele persing.

En serieus niemand gaat je nummer stelen hoor :D

Als je het gevoel hebt dat het een serieuze partij is..opsturen die handel! Geen halve demo's.

En als ze het toch jatten graag t.z.t. even de details van dat label hier posten.

het aantal Roemenen hangt een beetje af van het label en de locatie waar ze zitten..

In Roemenie zelf zal t weinig indruk maken....maar hoe zit dat dan met die Russen? eerste keer dat ik daar wat over hoor.

Op een bepaalde manier zou ik een indie eerder vertrouwen als een major, het contact lijkt me wat persoonlijker daar. Is het anders geen optie om daar langs te gaan met een cdtje met volledige nummers, die te laten horen en een beetje geedite cd daar achter te laten?

Als het een gekend label is zou ik niet bang zijn. Misschien voor amateurs labels zou ik toch oppassen..
En dan nog.. jij hebt het hele template, je hebt de mails,... moest er toch plagiaat van komen => Rechter :D

Template oke, maar alles is na te maken. Laatst op youtube nog
smack my bitch up total rework in ableton gezien (zoek maar is)
lijkt er verdacht veel op.

dus dat kan, en dan die mail tja. Ga maar is bewijzen dat hij het écht was
en dan zou het goed nog bewerkt kunnen zijn (god, ik bedoel.. wat weten
die mensen bij de rechtzaal nou van hacken/scripten en dergelijke?)

Waarschijnlijk kost een orienterend gesprek met een advocaat per telefoon al meer dan de eerste 10 jaar royalties :)

Waarschijnlijk kost een orienterend gesprek met een advocaat per telefoon al meer dan de eerste 10 jaar royalties :)

Tenzij de grote gijzelaar de Paloma Blanca van de indie heeft gecomponeerd.

En dan zijn je tracks uit en staan ze binnen 2 weken op honderden illegale download sites .. lol

Ik maak me er ook niet zo druk om. En net wat Nolet zegt het is toch een compliment als ze jou muziek jatten. En als ze dat al doen ... kan je toch weer nieuwe tracks maken ... die waarschijnlijk nog weer beter zijn. Hebben we het nou over pop muziek ... kan je je misschien iets meer zorgen maken denk ik.

Maak je niet druk, registreer die zooi bij Buma en verder zou je juist zoveel mogelijk je muziek moeten verspreiden, dat maakt de kans dat je bestolen wordt des te kleiner. Nog beter: ga nooit met een indielabel in zee, want die paar honderd euro kun je wel verdienen met een krantenwijk.

Back