Trackie eindelijk af...

Xtractah

Ingeburgerd
Hehe...Heeft lang geduurd maar hij is nu eindelijk af... Ik heb verschrikkelijk lopen kloten om het een beetje goed te laten klinken
De naam heeft verder weinig met de track te maken maar je moet wat verzinnen...

Reakties zijn uiteraard hartelijk welkom !!

ff op de onderstaande link klikken :

http://home.planet.nl/~oost2421/Dissonantic.mp3

Jeeeeezus, het houdt maar niet op met de lekkere technotracks op dit forum, alweeeerrrr een knaller, ik vind ;m super klinken, misschien dat je er nog een paar spannende korte breaks met strings aan toe kan voegen, of ergens een arpeggiootje (wat maar kort duurt) en dat even later weer terug komt in een breakje ofzo, maar dan issie voor mij echt perfect!!! Oja, over perfect gesproken, 909 ridecymbals, daar ben ik ook verliefd op, doe die er ook maar in :luv: :W ! Nou mijn complimenten dus, ik zou graag willen weten waarmee je dit gemaakt hebt!!?
Groeten, m @ uri [Z] 3 (zien jullie het ook ik ben in een cyberbui)

Dat klinkt lekker! :D

Wat, als ik vragen mag gebruik je voor je track(s) aan soft/hard-ware?

(dan ga ik het ook kopen om je te klonen :stupid )

Nee echt, ik was gewoon benieuwd....

Druid

Origineel geplaatst door technomauriesje
Jeeeeezus, het houdt maar niet op met de lekkere technotracks op dit forum, alweeeerrrr een knaller, ik vind ;m super klinken, misschien dat je er nog een paar spannende korte breaks met strings aan toe kan voegen, of ergens een arpeggiootje (wat maar kort duurt) en dat even later weer terug komt in een breakje ofzo, maar dan issie voor mij echt perfect!!! Oja, over perfect gesproken, 909 ridecymbals, daar ben ik ook verliefd op, doe die er ook maar in :luv: :W ! Nou mijn complimenten dus, ik zou graag willen weten waarmee je dit gemaakt hebt!!?
Groeten, m @ uri [Z] 3 (zien jullie het ook ik ben in een cyberbui)

Tnx !!
Ik ga gelijk even proberen wat je zei...
Wat die ride betreft : ik zal wel aan het begin een kale ride plakken :walker:

Alles is btw met Logic 5.5 en vette pluggies en errug veel geduld gemaakt ;)

Origineel geplaatst door druid
Dat klinkt lekker! :D

Wat, als ik vragen mag gebruik je voor je track(s) aan soft/hard-ware?

(dan ga ik het ook kopen om je te klonen :stupid )

Nee echt, ik was gewoon benieuwd....

Druid

Ik ben sinds een jaar volledig overgestapt op software...Was wel even wennen omdat digitaal standaard erg flat klinkt (is gelukkig goed op te lossen met pluggies)

Ik heb voor deze track gebruikt :

Logic Audio Platinum (logic plugins & softsynths)
Z3ta
Kontakt sampler
Pentagon
Absynth
Akai QuadComp
Magneto
Ohm Force Distortion (weet de naam niet meer )
TC Native reverb

En eigelijk alle tracks apart opgenomen (met FX) om CPU te besparen

ooooeh lekker dit.. :)

een maat van mij heeft geloof ik ook nog een plaat van je liggen.

tof!

Origineel geplaatst door technomauriesje
Geinig, ik ontdek net dat ik een plaat van je heb, Hold it now op Tripoli, echt een lekker nummertje is dat, ik was er een tijdje echt fan van.

Tnx !!
Klopt dat was een remix voor DJ Ziad...Zou best nog weer ns wat remixes willen maken voor tripoli...
Eigenlijk geen idee wat ze tegenwoordig uitbrengen...:confused:

Origineel geplaatst door STicKX
ooooeh lekker dit.. :)

een maat van mij heeft geloof ik ook nog een plaat van je liggen.

tof!

Weet je ook welke plaat ??

Hij is erg goed. Zeker commercieel gezien.

De eindmix is toch wel hard hoor. En nu weet ik 100% zeker dat Logic een softclipping algorime gebruikt. Maar een RMS van -8dB betekend gewoon dat je dynamiek minimaal is. Ik zou hem wat zachter afmixen hoor. Als dit op de radio komt dan is het 2x van die vette compressie. En ik weet niet of daardoor het hoog ook scheller overkomt maar dat zou naar mijn smaak ook wel minder mogen. Al die hihats enzo snerpen nu zo hard.

:)

Origineel geplaatst door fuse
Hij is erg goed. Zeker commercieel gezien.

De eindmix is toch wel hard hoor. En nu weet ik 100% zeker dat Logic een softclipping algorime gebruikt. Maar een RMS van -8dB betekend gewoon dat je dynamiek minimaal is. Ik zou hem wat zachter afmixen hoor. Als dit op de radio komt dan is het 2x van die vette compressie. En ik weet niet of daardoor het hoog ook scheller overkomt maar dat zou naar mijn smaak ook wel minder mogen. Al die hihats enzo snerpen nu zo hard.

:)

Ik heb op de eindmix idd een compressor gedaan met softclipping (maar hele lage ratio en threshold bijna of 0 dB).... Ik dit gedaan om de mix toch nog zo hard mogelijk te maken..Ik heb er misschien niet goed bij nagedacht wat dit met de dynamiek zou doen..
Ik zal het hoog wat minder doen...Denk je dat als je m hard zou horen je oren er van afvliegen ?

Echt TOP! Ik zou 'm zo kopen als ik 'm in de platenzaak in m'n handen krijg.

Klein puntje voor verbetering misschien : een iets langer intro en outtro zodat je het middenstuk iets in kan korten. Wordt ie iets DJ vriendelijker van. Niet dat ie moeilijk te mixen is, maar toch....

Maareh.... jij bent dus Jas van Houten als ik het goed begrijp? Heaven's gate is toch nog steeds een van de leukere plaatjes in m'n bak. Vooral zo doorgaan dus!

Groetjes Leud.

Tnx 8) ...
Ja dat is mn artiesten naam (ook Netherman / Nether Man)
Begin en eind ga ik sowieso nog wat aan doen .
Gek genoeg was het begin het moeilijks om die bassline subtiel op te laten komen dus was dit de beste oplossing..

Wat de mix betreft :
Ik heb net geprobeerd wat fuse zei : wat meer dynamiek te geven door minder compressie & softclipping uit.
Ik heb ze vergeleken maar dan mist ie toch weer iets....
Wat ik nog ga proberen is om wat hoog eruit te halen zodat ie niet meer schel is..

Zijn er misschien meer mensen die hun mening over de mix kunnen geven ?

Voor de luie onderons :

http://home.planet.nl/~oost2421/Dissonantic.mp3

Back