bang voor phonic

nee eh ja eh snap ik ook wel, maar als ik de keuze heb tussen een eq van phonic of een eq van een ander merk dan kies ik onbewust altijd een korg, roland, yamaha, enz.
mn vraag is of dat terecht is...
(ik heb bijvoorbeeld een ibanez eq zonder enige headroom)
zijn phonic spullen gemaakt voor de low-budget markt en zo ja betekend dit dat er is bezuinigd op spullen die geluidskwaliteit bepalen.
wat bijvoorbeeld belangrijk is bij een eq is bijv "noise" en "headroom".

ben gewoon benieuwd. ik vroeg me af of het een merk is dat voor beginners er sjijk uitziende spullen maakt door bijvoorbeeld fietslampjes achter buizen te zetten en net doen alsof die iets doen (ja, zoals behringer soms wel graag doet) maar eigenlijk heb je niks...

Mwah hoeft niet altijd waar te zijn....ik heb ooit eens een LEM compressor aangeschaft en wat bleek...de VCA's die erin zaten waren gewoon THAT 2150 chips...ja die dus ook worden gebruikt in de GSSL kloon compressor.
Waar vaak op wordt bezuinigd is de voeding deze is meestal het duurst....die vervangen voor een ringkern en je hebt een top apparatus.

hhm
een voorbeeld:
mixer1.jpg

mixer2.jpg

een van de twee is phonic de andere NIET!
tja als je t naamplaatje afplakt zie ik het verschil niet... maar zit er ook inwendig een verschil in want dat is toch belangrijker

ben gewoon benieuwd. ik vroeg me af of het een merk is dat voor beginners er sjijk uitziende spullen maakt door bijvoorbeeld fietslampjes achter buizen te zetten en net doen alsof die iets doen (ja, zoals behringer soms wel graag doet) maar eigenlijk heb je niks...

Maar zelfs die Behringer waar je het nu over hebt heeft dan wel weer Alps pots. :? Snap jij het?

nee, bang zijn voor een merk slaat nergens op.

idd want heb net een monster van een compressor binnen van behringer
oud model
mdx2100 egt dikke knal comp[zover dat kan ]
copy van drawmers / weer copy van dbx266

leuk 4 weinig en erg goed gemaakt !!
:D

daar heb ik vaker verhalen over gehoord... maar hoe zie je het verschil... dat is eigenlijk ook een beetje de reden waarom ik deze topic startte. ik geloof namelijk best dat phonic goed spul gemaakt kan hebben en dat misschien nog doet maar hoe vis je dat eruit. dat is voor mij ook de reden waarom ik tot nu toe geen behringer heb aangedurft en het beh spul dat ik heb gehad toen ik met hardware begon heb ik in de loop van tijd ge-upgrade.

oude behringer spullen werden nog in duitsland gemaakt, die zijn kwalitatief beter dan het spul van hun wat in china oid wordt gemaakt. Ik denk dat phonic direct al in een aziatisch land werd gemaakt, wat de kwaliteit vaak minder maakt. Net als de mackie apparatuur, die nu uit china oid komen.

oude behringer spullen werden nog in duitsland gemaakt, die zijn kwalitatief beter dan het spul van hun wat in china oid wordt gemaakt. Ik denk dat phonic direct al in een aziatisch land werd gemaakt, wat de kwaliteit vaak minder maakt. Net als de mackie apparatuur, die nu uit china oid komen.

JOEHOE!!!!!!!!!!!!!
Mijn Lexicon MPX-1 is Made in............PRC.
Weet je waar dat is? Nou? Juist. The People's Republic of China.
Volgens mij wordt tegenwoordig alles qua studio-apparatuur onder de € 1000 verkoopprijs in China gemaakt. Dat zegt echt niks.

En wat Behringer in Duitsland maakte was gewoon goed. Maar ook nu maken ze nog gewoon spulletjes die OK zijn. Niet alles van hen is rommel. Het is zo dat sommigen slechte ervaringen met Behringer hebben, en sommige dingen van hen gewoon niet zo goed zijn. Daarom willen veel mensen er 'niet mee gezien worden'. Maar dat betekent niet dat alles slecht is.

Voor een beeld ergens van check ik vaak Harmony Central, de user reviews. Dat geeft vaak toch een gemiddelde indruk van iets, goed of slecht.

Naar mijn gevoel is Phonic (heb er speakertjes van die verdomde goed klinken, alleen niet zeer geschikt als monitors, maar ze zijn ook niet als zodanig verkocht) een beetje dezelfde kwaliteit als het huismerk van Thomann (the .T en T.bone) steaks :D
Volgens mij zit Phonic qua kwaliteit net een klein stapje onder Behringer. En met sommige dingen misschien ook wel net erboven.............

JOEHOE!!!!!!!!!!!!!
Mijn Lexicon MPX-1 is Made in............PRC.
Weet je waar dat is? Nou? Juist. The People's Republic of China.

Volgens mij wordt tegenwoordig alles onder de € 1000 verkoopprijs in China gemaakt. Dat zegt echt niks.

En wat Behringer in Duitsland maakte was gewoon goed. Maar ook nu maken ze nog gewoon spulletjes die OK zijn. Niet alles van hen is rommel. Het is zo dat sommigen slechte ervaringen met Behringer hebben, en sommige dingen van hen gewoon niet zo goed zijn. Daarom willen veel mensen er 'niet mee gezien worden'. Maar dat betekent niet dat alles slecht is.

Voor een beeld ergens van check ik vaak Harmony Central, de user reviews. Dat geeft vaak toch een gemiddelde indruk van iets, goed of slecht.

Naar mijn gevoel is Phonic (heb er speakertjes van die verdomde goed klinken, alleen niet zeer geschikt als monitors, maar ze zijn ook niet als zodanig verkocht) een beetje dezelfde kwaliteit als het huismerk van Thomann (the .T en T.bone) steaks :D
Volgens mij zit Phonic qua kwaliteit net een klein stapje onder Behringer. En met sommige dingen misschien ook wel net erboven.............

je hoef nie zo te schreeuwen :D
Die china mackie 8 bus mixers zijn ook net ff wat minder dan de amerikaanse.
Kan je nagaan hoe goed die mpx 1 zou zijn geweest als ie niet in prc was ge-fbrcrd :D

Wordt het toch weeeeeeeeeeer een B:rhringer thread....kom op nu is Ph:ronic aan de beurt...:dubbel:

8o)

Ah, nu snap ik ineens waarom al die software van tegenwoordig zo goed klinkt. Wordt bijna allemaal nog in Duitsland en de USA gemaakt. ;)

Maar zelfs die Behringer waar je het nu over hebt heeft dan wel weer Alps pots. :? Snap jij het?

Alps heeft dan ook gewoon goedkope en dure componenten in hun productlijn, de merknaam zegt vrij weinig over de kwaliteit.

Voor zover ik het kan vertellen en bepalen is er weinig mis met die Phonic heb er monitoren van gehad en waren prima!

Als jet het over Yoko of supertech gaat hebben wordt het natuurlijk een heel ander verhaal ;)

Hey, ik heb naast mijn andere spullen ook 2 setjes met phonic en nooit problemen mee gehad. Niet meer ruis dan bij mijn Mackie en Midas. Wat overspraak, maar dat heeft de VLZ Pro en VLZ3 ook hahaha.
Flexibel, veel voor weinig geld...ik zie geen problemen hoor. En de goedkope Alesis lijnen (of welk merk dan ook) zijn net zo goed/slecht als Phonic. Van de lopende band waar Phonic vanaf komen komen veel onderdelen voor al die andere merken namelijk.

Back