bang voor phonic

phonic ! , alleen de naam al, slapenloze nachten. wie verzint nu zo'n woord ?

( over de kwaliteit heb ik niets te melden overigens )

Hey, ik heb naast mijn andere spullen ook 2 setjes met phonic en nooit problemen mee gehad. Niet meer ruis dan bij mijn Mackie en Midas. Wat overspraak, maar dat heeft de VLZ Pro en VLZ3 ook hahaha.
Flexibel, veel voor weinig geld...ik zie geen problemen hoor. En de goedkope Alesis lijnen (of welk merk dan ook) zijn net zo goed/slecht als Phonic. Van de lopende band waar Phonic vanaf komen komen veel onderdelen voor al die andere merken namelijk.

Wow dus nu ga je echt tafels van meer dan 3 ruggen vergelijken met Phonic? :? Ik heb het dan over Midas niet eens zozeer over Mackie.
Phonic -> Midas -> appels en peren.

Een van mn Phonic P6A monitors ging na een jaar of 3 stuk.. deed het opeens niet meer. De importeur gebeld en verteld dat ik er niet zo blij mee was omdat ik er erg zuinig mee was geweest en er geen gekke dingen mee had gedaan..

Gevolg: ik kon een paar weken later kosteloos een nieuwe monitor ophalen bij de muziekwikel waar ik ze had gekocht.. Erg netjes vond ik zelf! :halleluja

Wow dus nu ga je echt tafels van meer dan 3 ruggen vergelijken met Phonic? :? Ik heb het dan over Midas niet eens zozeer over Mackie.
Phonic -> Midas -> appels en peren.

ff goed lezen: ik vergelijk de tafels niet met elkaar, tuurlijk is dat een andere klasse ik ben geen mongool...ik zeg "NIET MEER RUIS DAN" en dat is toch wel waar helaas, of ik heb het getroffen met m'n Phonics.

Het is maar net wat je er mee doet toch..? Zolang je er geen bandje mee gaat mixen is het allemaal wel o.k. rommel. Eq niet aanraken en er is nix aan het handje. Je moet natuurlijk niet met je jack's in de gaten gaan lopen vrotten... dan is het zo afgelopen met je printplaatje.

ff goed lezen: ik vergelijk de tafels niet met elkaar, tuurlijk is dat een andere klasse ik ben geen mongool...ik zeg "NIET MEER RUIS DAN" en dat is toch wel waar helaas, of ik heb het getroffen met m'n Phonics.

Jezus man reageer is ff normaal.......hoe kan je nou iets alleen op ruis beoordelen? Zegt voor de rest echt geen hol namelijk.:Z

Een van mn Phonic P6A monitors ging na een jaar of 3 stuk.. deed het opeens niet meer. De importeur gebeld en verteld dat ik er niet zo blij mee was omdat ik er erg zuinig mee was geweest en er geen gekke dingen mee had gedaan..

Gevolg: ik kon een paar weken later kosteloos een nieuwe monitor ophalen bij de muziekwikel waar ik ze had gekocht.. Erg netjes vond ik zelf! :halleluja

Das wel nette service idd. :okdan:

Ik heb ooit eens een Phonic effectenprocessortje gehad, maar die was echt niet best. Alles wat je er in stopte kwam er als doffe, dichtgesmeerde brakke zooi weer uit.

Aan de andere kant, hij was destijds iets van 99 euro ofzo, dus dan hoef je ook niet al te veel te verwachten.

Ik heb ooit eens een Phonic effectenprocessortje gehad, maar die was echt niet best. Alles wat je er in stopte kwam er als doffe, dichtgesmeerde brakke zooi weer uit.

soms is dat best interessant geluid als je een beetje van experimenten houdt

Het is maar net wat je er mee doet toch..? Zolang je er geen bandje mee gaat mixen is het allemaal wel o.k. rommel.

...en dan kom je ineens zo'n foto tegen van de filmset van James Cameron's Avatar. Superdure film, en dan zo'n mixer :erm:

...en dan kom je ineens zo'n foto tegen van de filmset van James Cameron's Avatar. Superdure film, en dan zo'n mixer :erm:

Ja vreemd. Je ziet ook meteen dat ze hier de final versie van de soundtrack aan het mixen zijn.

Phonic?

ik heb ooit eens twee 19 inch lang plastic-dingen gekocht vol met leuke lampjes, kleine lieve knopjes....10.000 mogelijkheden. prachtige space-ficaties.

allebei 99 euro bij feedback. al die Phonic spullen kostten precies 99 euro. alsof de electronica van binnen het zelfde is..alleen de buitenkant was anders.

de exciter A-6100 was wel te gebruiken....maar helaas je oorspronkelijke geluid werd anders. zelfs als je bypass-t. kan je dus eigenlijk niks mee.

de A-6400 Vocalmax is een prachtding om te zien. maar totaal waardeloos. elk geluid wat je erin stopt wordt verdingest. als je de zg tube-simulatie aanzet, wordt je oorspronkelijke geuid helemaal opgevretgen en uitgedund. enzovoort. troep!
kon hem eigenlijk nooit inzetten.. je , ene keer op een basgitaar..met heel veel gepuzzel ...

ik heb ze alle twee weer verkocht. gebruikte ze nooit. de i7600 freq. analyzer heb ik nog wel. is wel handig ding!

Gaan er nou geen kabels uit de mixer ? :maffia:

en nu weer on topic. is anders zonde van mijn energie en moeite geweest:

Phonic?

ik heb ooit eens twee 19 inch lang plastic-dingen gekocht vol met leuke lampjes, kleine lieve knopjes....10.000 mogelijkheden. prachtige space-ficaties.

allebei 99 euro bij feedback. al die Phonic spullen kostten precies 99 euro. alsof de electronica van binnen het zelfde is..alleen de buitenkant was anders.

de exciter A-6100 was wel te gebruiken....maar helaas je oorspronkelijke geluid werd anders. zelfs als je bypass-t. kan je dus eigenlijk niks mee.

de A-6400 Vocalmax is een prachtding om te zien. maar totaal waardeloos. elk geluid wat je erin stopt wordt verdingest. als je de zg tube-simulatie aanzet, wordt je oorspronkelijke geuid helemaal opgevretgen en uitgedund. enzovoort. troep!
kon hem eigenlijk nooit inzetten.. je , ene keer op een basgitaar..met heel veel gepuzzel ...

ik heb ze alle twee weer verkocht. gebruikte ze nooit. de i7600 freq. analyzer heb ik nog wel. is wel handig ding!

Het is dus maar net wat je van je spulletjes verwacht. Phonic zal niet jaren mee gaan. Je moet er voorzichtig mee omgaan. 5 keer jack in/uit en je hebt kans op kraakjes door uitgelubberde contacten. Als je de EQ open draait gebeurt er net niet wat je zou willen. Links/rechts is lichtelijk uit balans... zulke dingen. Als je je daar niet aan stoort voor €99 of minder, dan geeft het niks. Mijn A&H heeft ook kuren. Maar dat heeft m'n 808 ook. Maar die zijn ook beiden zo'n 25 jaar oud! Dat zal je Phonic niet halen denk ik. Al helemaal niet hoe ik er me om ga. Of je moet het goed onderhouden en vaak de nodige Tender Love en Care in stoppen. Dan kan zelfs de goedkoopste rommel heeeeeel lang mee gaan.

als je nu een phonic koopt is ie over 20 jaar vintage ! :okdan:

Back