bang voor phonic

Roeien met riemen jongens...

helemaal waar hoor, op zich is het mooi dat er goedkope spullen te koop zijn, dan kan iedereen z´n ding doen zonder eerst een lening te moeten nemen.

maar een van de dingen waar ik het grootste probleem mee heb, is al eerder aangehaald,...
het pure misbruik van grondstoffen die echt zeldzaam beginnen te worden.
deze dingen leven niet lang genoeg, waardoor er echt een enorme afvalberg bestaat aan electronica met een te kort leven.
90% daarvan wordt na het milieu-vriendelijk verwerken toch weggegooid / verbrand.
( er worden namelijk alleen de kostbare dingen uitgehaald, zoals goud, de rest is te duur om te recycelen)
als je kinderen hebt, dan begrijp je het waarschijnlijk sneller,......
er blijft voor deze generatie, en hun kinderen niets over, voornamelijk afval en problemen.

:mega:

Helaas is DUURZAAMHEID tegenwoordig een hip commercieel begrip geworden ...

en nog erger:
Een groot gedeelte van de huidige (im-export) economie is op snelle afschrijving/vervanging gebaseerd, waar we vaak met z'n allen (on)bewust aan mee (moeten) doen ....

edit:
de oudere garde (ouder dan 40jaar) zullen op de vroegere lagere scholen ook geleerd hebben dat de olie- en gasvoorraaden ooit op zouden raken....
voorlopig maken we nog steeds gebruik hiervan....
en dit al ruim 20 jaar tegen beter weten in

Helaas is DUURZAAMHEID tegenwoordig een hip commercieel begrip geworden ...

en nog erger:
Een groot gedeelte van de huidige (im-export) economie is op snelle afschrijving/vervanging gebaseerd, waar we vaak met z'n allen (on)bewust aan mee (moeten) doen ....

mee eens,........
ik doe mijn uiterste best om hier niet aan mee te doen.
dat is soms wel eens jammer maar helaas.
qua prijs dan.
ik betaal graag flink wat centen extra voor en apparaat waarvan ik zeker weet dat het 30 jaar meegaat, en daarna te repareren is.
dan kom je vrijwel automaties uit bij het zogenaamde vintage.:D
wat wel lang leeft is software,... ik gebruik soms nog steeds dos, heeft nog geen slijtplekken.
:mega:

de TB303 vond men vroeger ook goedkope crap omdat het niet hifi klonk.... :D

is dat terecht?
(hhm zullen wel zo'n zelfde discussie krijgen als over behringer)

Volgens mij bestaat Phonic al veel langer dan Behringer.....
Ze richten zich op een bepaalde markt....
Das iig niet echt het allerhoogste segment en imo doen ze zich niet groter/beter voor dan ze zijn, zoals Behringer :P

Behringer overspoelt de markt met 1001-producten waardoor het bijna een standaard is geworden en velen nieuwe gebruikers bijna niet "beter" kennen/weten :(

Volgens mij heeft Phonic in de jaren 70/80 nog best leuke delays gemaakt...
Of dit eigen ontwerpen waren, weet ik echt niet...

de TB303 vond men vroeger ook goedkope crap omdat het niet hifi klonk.... :D
Kwam dat niet doordat de sequencer voor de gitarist niet te makkelijk te programmeren was en de TB niet helemaal aan de verwachtingen voldeet? ;)

Laatst gewijzigd:
Volgens mij bestaat Phonic al veel langer dan Behringer.....

Wat noem je veel langer?
Phonic bestaat ruim 30 jaar. Behringer ruim 20 jaar.
Even helemaal onafhankelijk van wat je van het merk vindt, heeft Behringer wel een hele sterke marketing-strategie.

Je ziet het eigenlijk al aan de vraag van de topic-starter. Hij kent Phonic eigenlijk nauwelijks. En wie hier op het forum heeft nou nog nooit van Behringer gehoord?

En niet beter voordoen dan ze zijn? Citaat van de site van Phonic:
"You wanted high-quality professional audio equipment that´s also accessible, and we listened. Our sound engineers and musicians work together to push the envelope of acoustic innovation to bring you reliable, great sounding equipment".

Bij high-quality denk ik dan toch meer aan Drawmer, SPL, Rane, Lexicon, dat soort merken. Dan denk ik niet aan Phonic.

Ik ken Behringer pas een jaar of 5 :P
Marketingstrategie werkt dus wel :D

mea culpa :engel: : de site van Phonic had ik niet bekeken

Back