Jupiter-8 of Andromeda-6

het is een beetje een gekke vraag ook
ze klinken allebei anders
ik heb de a6 en heb hier een tijdje met een jp8 gepield
een jp8 is wel heel mooi:)
ik vind de jupiter 4 de dikste van de jupiterren en het meest roland vintage eigenlijk
de jp8 is een geile bak, supermooie sound tof ding
de a6, daar kan je de apocalyps op proggen, niks is te gek
je moet meer moeite doen op de a6 voor een vette sound, maar hij kan het wel, het is echt een beest, wel lelijk overigens :D
het ligt er echt maar net aan wat je wil lijkt me zo
maar het is wel een luxeprobleem uiteraard

Is de Andromeda volledig analoog? Dus met VCO? En geen VVCO of DCO in VCO cover of zo?

dus hoe konje dan kiezen voor een jp8 ?
asje niet weet wta de a6 is
eigen lijk is de a65 zoveel meer dan de jp8
en je bent maar 1/2 vd cash kwijt

bv aleen al de mogelijk heid om bv 4x4 te draaien

ik gebruik meestal 3 noten poly tracks ...[ben nie soo accoordmennie

a6 rules
asje egt wilt muziek maken ..en programmeren

het verschil tussen een austin martin en een nieuwe volvo

heb ze alletwee . als ik er 1 weg zou doen zou het de jp8 zijn vanwege het geld en uit angst dat ie kapot gaat en het lastiger te repareren is. ook neem ik hem niet mee als ik ergens moet spelen.
de reden dat de jp8 er nog staat?
hij klinkt Beter en is sneller te bedienen.
kwa mogelijkheden heeft de a6 de neus voor , maar dat is meer zoiets voor als ik naar een eiland verbannen wordt en maar 1 synth mag meenemen. dat wordt dan de a6.
voor normaal gebruik heeft m'n jp8 voldoende mogelijkheden( zeker met z'n ingebouwde groove midi interface )

ik denk dat ome klaus beter had kunnen vragen wat blijft langer staan in je studio een memorymoog [standaard ] .....
of een jp8

allebei classix met 8 voices ...met eigen karrakter met dus ook hun vintage beperkingen

ken twee mensen die memory moog hebben , egt nooit wegdoen

jp8 wordt nog wels [vanwege cash denkik ? ] verhandeldt

nope,
memorymoog : onbetrouwbaarder + maar 6 stemmig
jupiter8: betrouwbaarder + 8 stemmig
hou niet zo van reparaties en speel met 2 handen dus 8stemmig is nodig.
daarnaast memorymoog: altijd vet, jp8 veelzijdiger qua klank.
nooit memorymoog geambieerd, geef mij maar jp8

ik denk dat ome klaus beter had kunnen vragen wat blijft langer staan in je studio een memorymoog [standaard ] .....
of een jp8
Ome Klaus heeft toevallig zijn memorymoog weggedaan voor een Andromeda-6

Duran Duran heeft hem ook gebruikt dus je komt er niet zomaar omheen....

Nick Rhodes heeft 2 Jupiter 8's in de studio staan (je hoort ze nog steeds op hun platen terug), en gebruikt live onder meer een Andromeda.

Persoonlijk zou ik voor de Jupiter 8 gaan, juist omdat 'ie simpeler is. Ik word daar persoonlijk creatiever van. Ook de soort sound, "80's Roland", vind ik te gek.

Prijs is toch geen argument :erm: of denk je dat je dat geld kwijt bent ?
Morgen is die jp8 niet minder waard hoor,, integendeel

De jp8 klinkt gewoon een stuk beter dat de A6

Dus doe mij maar een Jupiter 8 :halleluja

De memorymoog is nog een niveauetje hoger kwa sound, mega vet
Geen lintronics dan hé... die zijn stabieler en minder vet/mooi van klank

Kan er niets aan doen, ik hou van de charme van analoogjes :luv:

De A6 kan veel maar is echt geen moeilijk of ongebruiksvriendelijk apparaat hoor, integendeel hij is fun...
Dat ie lelijk is is ook onterecht toch ??,, hij ziet er toch ruig / gaaf uit :peukie:

lol, Een volledige analoge synth uit 2006/7?
Geniaal.

Er worden echt wel meer volledig analoge synths gemaakt hoor tegenwoordig. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet (wel fijn natuurlijk).

Je hebt bovendien niet goed gekeken; de Andromeda kwam al in 2000 op de markt.

O... stond hij verkeerd dan? Waar had ik hem onder gezet?

Met de spullen die ik nu heb staan zou ik voor de jp8 gaan. Mocht ik niet in het bezit zijn van een "deftige" polysynth dan denk ik dat ik de andromeda kies.

De Chroma. Gaat behoorlijk diep wat programmeren en synthese betreft. Als ik nu mocht kiezen zou ik hierom dus zeker de jp8 kiezen door zijn gebruiksgemak. De Chroma is een bak waar je echt voor moet zitten, bij de Andy heb ik dat gevoel ook altijd gehad.

Er worden echt wel meer volledig analoge synths gemaakt hoor tegenwoordig. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet (wel fijn natuurlijk).

Je hebt bovendien niet goed gekeken; de Andromeda kwam al in 2000 op de markt.

raar eiegenlijk dat r na de andy 6 10 jaarterug niet nog wat is uitgebracht een rack ..
iets anders

geloof dat alesis is overgenomen tyd geleden doo emu/ waar ook esnonigq i in opgenomen

had van de andy best eeen table top version willen hebbemn
100+ eu [nu dan ][ :okdan::P:D]

yoozer die gast heeft veel lekkers zeg; weer die japanners
lijkt wel die japanse shop
asje cash hebt en je wilt egt wat 3400 $ voor eenas new set system 100 101+102:doei: doe mijn m maar

een jupiter 8 zou ik wel aanschaffen, dan heb je die in elk geval want die kost ook een stuk meer dan een andromeda. jp8 is wel hardcore analoog en iets wat je echt niet zomaar meer gaat wegdoen. ik heb zelf een andromeda en het is echt een prachtbak en 100 keer meer mogelijkheden dan een jp8.
maar een echte synthfreak die zijn hele leven synths gaat verzamelen komt vanzelf wel een keer tot het kopen van deze machines .. er staat nog genoeg op mijn lijst :)

Back