Jupiter-8 of Andromeda-6

Otlen

Lid
Als je de keuze had tussen deze twee, welke zou je dan kiezen?

Jupiter-8!

Ook al heeft de andromeda dubbel zo veel stemmen (beiden zijn analoog).

Ik zou het echt niet weten. Man man wat een keuzes moet jij maken zeg!

Gebruikt door mijn favoriete band Queen
Dikke sound, 8 noten polyfonisch en toch analoog(hybrid volgens mij, maar toch)..
En het is een Jupiter, Dat zegt al genoeg volgens mij of niet dan?

ik een a6
en de rest weeet k nog wel wat moois mee
[voyager / jaaaaa de jp8 levert egt teveel op !!]

De Andy voor zijn veelzijdigheid....heb er eens het genoegen gehad om er een weekje of 2 mee te mogen stoeien.....poeh wat een mogelijkheden!

Gebruikt door mijn favoriete band Queen
Dikke sound, 8 noten polyfonisch en toch analoog(hybrid volgens mij, maar toch)..
En het is een Jupiter, Dat zegt al genoeg volgens mij of niet dan?

Tja, de andromeda is 16 noten polyfonisch en toch analoog (net zoals de juup analoge klankopwekking met wat digitaal spul erbij om patches op te slaan enzo), en heeft eveneens een dikke sound.

Dat het een jupiter is zegt op niks, want als je een stoel een paard noemt blijft het een stoel. Het is een naampje.

Blijft dus over: hij is door Queen gebruikt.

Zelf heb ik geen voorkeur voor ƩƩn van beiden, want ik heb met allebei geen ervaring...Ik zou ze wel graag bij gelegenheid eens uitproberen.

Is de Andromeda volledig analoog? Dus met VCO? En geen VVCO of DCO in VCO cover of zo?

lol, Een volledige analoge synth uit 2006/7?
Geniaal.

met een a6 kan je veel meer.
en omdat Queen die juup8 heeft gebruikt moet je er natuurlijk met een boog omheen.

met een a6 kan je veel meer.
en omdat Queen die juup8 heeft gebruikt moet je er natuurlijk met een boog omheen.
Duran Duran heeft hem ook gebruikt dus je komt er niet zomaar omheen....
de juup heeft natuurlijk het typische roland vintage charisma... maar rechtvaardigt dat het prijsverschil. De mogelijkheden van de andromeda lijken me om een veelvoud meer dan die van de jupiter. Met alle moderne features van dien, zoals (syncroniseerbare arpeggiator en) step sequencer, midi etc.

uit een a6 haal je zo 3 sounds, een stereo pad en een monolead en een monobass.....

jp8 zal wel wat vriendelijker in gebruik zijn.

De Jupiter ziet er wel minstens 10x mooier uit imho.
En ik hou van schuifknopjes !
Te weinig synths met schuivers :(

het verschil tussen een austin martin en een nieuwe volvo

heb ze alletwee . als ik er 1 weg zou doen zou het de jp8 zijn vanwege het geld en uit angst dat ie kapot gaat en het lastiger te repareren is. ook neem ik hem niet mee als ik ergens moet spelen.
de reden dat de jp8 er nog staat?
hij klinkt Beter en is sneller te bedienen.
kwa mogelijkheden heeft de a6 de neus voor , maar dat is meer zoiets voor als ik naar een eiland verbannen wordt en maar 1 synth mag meenemen. dat wordt dan de a6.
voor normaal gebruik heeft m'n jp8 voldoende mogelijkheden( zeker met z'n ingebouwde groove midi interface )

uit een a6 haal je zo 3 sounds, een stereo pad en een monolead en een monobass.....
( aanvulling )
uit een a6 haal je 2 polyfone patches en x aantal monopatches.
de jp8 levert max 2x 4 stemmen

het feit dat michael z'n neus in 'n jp8 heeft gestoken vind ik nou niet echt een pre , maar dat is persoonlijk

Back