Mix met heel veel inputs, welke?

maar geen plek voor een pilsje laat staan een asbak ;)

Je hebt van die asbakken die zelf een houder zijn zegmaar. Zo'n pilaar achtig ding.

en pils kan op de grond :D of mini tafeltje

Hierzo het probleem:

Dear... da's veel. FF mijn brain resetten. Past daar Überhaupt nog wel een grotere tafel in?

Weet niet wat je budget is maar ik denk dat de beste oplossing een cascaded digitaal setje zal worden. Dan zit je nog met een beperking in het aantal kanalen. Een 01v96 set van Yamaha heeft max 80 kanalen, een DM-1000 cascaded kan er 96 aan.

Die 01v96 had ik nog niet aan gedacht, dan zou ik er twee nodig hebben + alle uitbreidingskaarten, wordt wel weer prijzig.

Lijkt erg op mijn huidige oplossing, behalve dat m'n MX8000 24 inputs heeft, dus ik ga er wel op vooruit. Ik gebruik nu ook al 3x de RX1602. Nadeel is dat ik voor die input geen bus kan selecteren.

wat ik nog vergeet..... wat een geweldige studio !!!!!!

maar misschiende mx en 2 maal de sx 3282? of wellicht 3x
en dan misschien een jaspers stand om ze boven elkaar te zetten

of idd een digitale mengtafel maar das weer dik pegels en je moet er van houden uiteraard het eerste wat me binnen schiet is een DM4800 met een zooi input kaarten erbij...

overigens lijkt behringer de enige met betaalbare 8 bussen ( ik heb een aw1600 en een 8 bus zou fijn zijn ooit in de toekomst )

Ik zou al die lekkere ingredienten op een goed fornuis willen koken!

Maak van je mixer niet de zwakste schakel (o1v96, behringer etc), maar koop gewoon iets goeds. En ja, dat zal waarschijnlijk wel eens meer dan 1000 euro gaan kosten, maar je zult er geen spijt van krijgen.

Ik gebruik de mixer vooral als patchbay. Eq gebruik ik niet, dus de kwaliteit daarvan is niet belangrijk. Allemaal line-level signalen, dus de kwaliteit van de preamps en de ruis maakt ook niet zo uit. Ik gebruik de tafel niet live, dus de constructie hoeft ook niet vreselijk goed te zijn (live gebruik ik trouwens al jaren een Behringer waar ik niet voorzichtig mee omspring). Dus ik ben niet zo overtuigd om iets duurs te kopen.

Ik zou de Yamaha 01v(96) niet snel vergelijken met de gemiddelde Behringerbak....

Wat je kan doen is 2 oudere modellen van de 01v (dus zonder de 96) op ebay opsnuffelen, sprokkel dan de io kaartjes erbij en je kan een eind komen op een beperkt budget. Geduld is wel een schone zaak.

Edit: ik vond dit ook nog.
http://www.mackie.com/products/lm3204/index.html

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/oct95/mackielm3204e.html

Zijn helaas niet meer in productie, maar het is volgens mij precies wat je wil: een 19 inch rackmixer die je naar 96 inputs kan expanden.

Zie dat ze rond de 250 2e hands kosten, met wat geduld zou je er wat kunnen verzamelen.

Die Mackie is wel leuk, alleen zo te zien geen subgroepen. Die 01v ga ik eens even researchen.

100 inputs is wel heftig. mijn sountracs jade (die overigens te koop staat ;)) is al een beest van een tafel, en heeft er 96 + 12 aux + 24 bussen. maar dan heb je het wel over een full sized mixer met eq's, patchbay, etc van 2.5 meter lang.

als ruimte zo'n probleem is kan je haast beter gaan solderen, en een grote custom summing mixer maken.

Laatst gewijzigd:
Hou je met die 100 inputs wel rekening met uitbreidingen in de toekomst? Want dr komen vast nog wel een paar synts bij :-)

misschien gewoon nog 2 MX8000 mengtafels erbij kopen. Als je dan toch ni echt rekening houdt met de kwaliteit. Ik verkoop binnenkort mijn MX8000 omdat ik ga overschakelen naar iets anders. De tafel is nog in perfecte staat, maar ik vind dat een behringer t.o.v. een meer prof. tafel wat te veel ruis heeft:)
Ik geloof dat je meerdere mx8000 tafels kan linken en zo dan 1 master kan gebruiken.

Toffe, volle studio :) Ik ken dit soort problemen. Heb ook een 40 tal synths en 3 samplers. Maar ik los dit op met een hoop patch-bays :)... is net iets goedkoper dan een tweedehands MX-8000 :)

groetjes,
Tim

Ik heb nu ook een inline, maar daarvan kan je niet de tweede set inputs tegelijk met de eerste gebruiken.

Tuurlijk wel. Die mx8000 heeft gewoon 48 kanalen tijdens mixdown. Gewoon nog 1 scoren.

Back