Oberheim OB-12 en het gebruik er van.

een ob12...... ik vind het zelf een onding, volgens mij is de nord lead en de virus toch veel vetter hoor!
of het nu een echte of geen echte oberheim is maakt niet uit, klinkt naar mijn mening gewoon NIET vet

Lijkt me best een leuk om een keer te proberen die OB12, het lijkt me best een heftige synth.

Ik heb geen ervaring met de OB-12 maar ben er toch ook wel benieuwd naar hoor....volgens mij toch wel een eigenzinnige bak - op een goede manier dan :)

... die bak scheurt, en is vlot bedienbaar, echt of niet echt, als je alleen op merknaam afgaat ben je een snob

Niet mee eens.
Als je op een échte oberheim hebt gespeeld en je gaat direct daarna op deze viscount spelen dan is dat echt een wereld van verschil

De OB12 is best een leuke synth, maar daar blijft het bij , niks bijzonders.
(vind ik dan ).
Wat erg tof is is de vormgeving ( ik vind hem mooi), en het bedieningsgemak, maar puur op geluid vind ik het niet top notch.

Misschien is het ook omdat ik hem een keer probeerde bij Dijkman in Amsterdam, toen ik hem probeerde klonk het echt vet, maar toen ik even om me heen keek terwijl de verkoper ook nog even wat liet horen , viel mij op dat er een aantal randbakken als compressors aanstonden , toen ik op bypass drukte zakte de sound zover in dat ik echt teleurgesteld was, en zeker niet alleen in de OB12. Maar goed, dat kan mij ook beinvloed hebben zodat ik nu iets negatiever over de klank van de synth denk dan eerlijk is.....

Back