Bladmuziek op scherm

Bedankt voor de tip Synthfreak. Deze doet precies wat hij moet doen. Helaas zonder voetbediening en met een klein scherm. Het mooiste zou toch een scherm zijn waar je twee staande A4tjes kunt zien. Echter voor het gros van ons spul (tekst en tabs) is dit prima.

bij mij waaide altijd alles ergens tussen het 2e en 3e nummer over het podium.
moest dus alles uit mijn hoofd leren.
ging ook beter, uiteindelijk in ieder geval geen leesfouten.
maar die tip van het fotoframe, die ga ik onthouden, wat een vondst.. :okdan:

:mega:

Resolutie 640 x 480 pixels weergave (display maximaal 1280 x 1024)

Dat lees ik als: het display is fysiek 640x480, maar hij accepteert tot 1280x1024 op z'n VGA-input. Andersom zou raar zijn tenslotte (en maakt hem zeker ongeschikt).

Maar voor de scherpte van de bladmuziek gaat het om die fysieke resolutie. En die is erg laag, zeker voor zo'n groot scherm.

Hier zou toch ook wel iets tussen moeten zitten aangezien er toch heel wat mensen in de wereld er gebruik van maken?:P

http://www.musicstandsalone.com/sheetmusicstands

Maare ik zou ook echt niet voor zo'n lage resolutie gaan als het gaat om gescande bladmuziek. Je ziet echt niets en afhankelijk van de kwaliteit van je scherm heb je misschien ook maar 1 ideale hoek waar in het leesbaar is en schuif je 2 cm op dan zie je niet meer. Dat heb je al met slechte computer beeldschermpjes. Ik zou het jezelf niet aandoen om in zo'n onzekere situatie terecht te komen onstage

Back