Verhuur van vintage synths.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ik zag dat een bepaalde winkel voortaan vintage synths gaat verhuren.

Dat heb ik nog nergens anders gezien. Kent iemand (eventueel internationale) voorbeelden? Wat vinden we ervan?

Ik, persoonlijk, denk dat het wel redelijk prijzig zal zijn, maar dan kun je wel eventjes iets uitproberen. We praten hier over Korg PS3100, Linn drums, 909s en memorymoogs. Ik vind het initiatief eigenlijk wel goed, maar betwijfel of iemand ook daadwerkelijk het zal huren... Alhoewel.. Als ik in een kalkgrot in limburg op zou moeten treden, dan is 100 euro voor een 909 om te huren geen geld! ;)

Wat is jullie mening?

Mijn 808 komt van Atlantic Hire uit Londen. Ik weet niet of ze nog steeds synths en drumcomputers verhuren. Ik neem aan dat het verhuren van synths vooral gericht is op studios die voor een nummertje een bepaald geluid nodig hebben.

:okdan: goed natuurlijk!

ik heb wel eens gehoord van een bedrijf dat zowat alle muziekinstrumenten kan leveren voor voornamelijk popconcerten, van ob-xa tot hammond B-3. Kan ook zijn dat die in Engeland of de VS zitten. Kan erg handig zijn als je een optreden moet doen en je synth kapt er ineens mee... of je hebt geen zin om je B3 mee te slepen naar je optreden in de US. wel poepie duur natuurlijk en waarschijnlijk alleen weggelegd voor de grootheden. Als je maar genoeg synths verzameld kan je er later nog rijk mee worden ;)

o ja, er bestaat ook een bedrijf in de UK die gear levert aan popsterren. Je mailt ze gewoon dat je bijv. een Pro-One wilt hebben en zij gaan voor je op zoek en leveren er dan eentje in topconditie... wel iets duurder dan e-bay uiteraard maar als popster heb je wel meer aan je hoofd dan op internet te gaan piemelen.

Je hebt ook winkels die verhuren en als de synth je bevalt kan je hem met korting komen. Zo ben ik ook aan mijn cs1x gekomen. Ik betaalde iets van 10 gulden per week en een borg van 200 gulden.Ik had hem gehuurd voor een half jaar (dit was de korste contract duur). Daarna heb ik de rest van het bedrag overgemaakt (400 gulden) en was de cs1x van mij! Werkt perfect.

Met vintage synths lijkt het me toch lastig verhuren.

Want hoe hoog stel je de borg ?

Om te voorkomen dat iemand er met het apparaat vandoor gaat lijkt het me dat die minstens zo hoog moet zijn als de waarde ervan. En als je dat geld toch hebt, kun je dan niet beter kopen ??

...op zich nix nieuws natuurlijk..of denk je echt dat iedere lichtelijk-populaire-pipo uit amerika die hier moet optreden z'n hele zooi meesjouwt? verhuur van allerlei apparatuur, van P.A.'s en mixers, versterker cabinets, synths, gitaren, mics enz. is voor grote acts al jaren beschikbaar...kost wel en paar centen natuurlijk. en de echt goeie bedrijven, die dus ook echt duur zijn, en met de echt grote acts werken, passen gear zelfs nog aan aan de wensen van de artiest.

't zal ook wel zo duur zijn i.v.m. verzekeringen van de spullen..
maar wel een goed initiatief natuurlijk.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Met vintage synths lijkt het me toch lastig verhuren.

Want hoe hoog stel je de borg ?

Om te voorkomen dat iemand er met het apparaat vandoor gaat lijkt het me dat die minstens zo hoog moet zijn als de waarde ervan. En als je dat geld toch hebt, kun je dan niet beter kopen ??
Borg krijg je terug en je hoeft geen moeite te doen om een synth te vinden en te verkopen. Dat is wel een voordeel. Verder verzekeringen. Verzekeringen voor apparatuur die alleen maar in een studio staan zijn veel goedkoper dan apparatuur die je ook meesleept. Dus misschien is dat het voordeel. Nadeel is dat je niet weet hoe betrouwbaar een synth is... Vooral vintage synths.

Origineel geplaatst door mono-poly
ik denk dat die bedrijven ook wel een naam hoog hebben te houden
en je niet zo snel instabiele rommel mee zullen geven
Dat klopt, maar je weet hoe het gaat met vintagesynths

synth rental /repair/onthe road /ensoo

synth rental /repair/onthe road /ensoo

Origineel geplaatst door oozi
...op zich nix nieuws natuurlijk..of denk je echt dat iedere lichtelijk-populaire-pipo uit amerika die hier moet optreden z'n hele zooi meesjouwt? verhuur van allerlei apparatuur, van P.A.'s en mixers, versterker cabinets, synths, gitaren, mics enz. is voor grote acts al jaren beschikbaar...kost wel en paar centen natuurlijk. en de echt goeie bedrijven, die dus ook echt duur zijn, en met de echt grote acts werken, passen gear zelfs nog aan aan de wensen van de artiest.
@ in vintage synthesizers stond
[ff uit mn hoofd ]
staat en verhaaltje over kieth emerson enzn gx-1 en andere app. die was zoo instabiel
en onderhouds gevoelig dat er een yamaha repair man mee ging toeren,

dus,huren is voor artiesten intresant ,maar de mmeeste live acts ,tecno/rock or whatever
nemen toch eg wel hun gerackte /ge fichtcaste spullen zelf mee
quastion ,hoe zou jm-jarre het doen ?
hij speelt nog met viscount orgels op het podium ,...en so ,lekker sjouwen met die orgels
qa ; is hier in Ned een zaak die verhuurt ,vintage dan.geen mh toch ...?
leuk modulairtje/ linndrum / huren en samplen ,
kom maar op.....
ik weet wel dat je kan huren .contract basis en dan kopen ,das toch meer op keyboard basis ....

Als die (dure) winkeldochters van Music House ook nog 's eerst in de verhuur gaan zijn ze helemaal hun prijzen niet waard...

Maar da's mijn mening.

@Rondroyd; check je posting éérst voor je ze daadwerkelijk dropt; 70% is bijna niet te volgen vanwege spel-, stijl- en opmaakfouten.

Origineel geplaatst door The Q
Als die (dure) winkeldochters van Music House ook nog 's eerst in de verhuur gaan zijn ze helemaal hun prijzen niet waard...

Maar da's mijn mening.

@Rondroyd; check je posting éérst voor je ze daadwerkelijk dropt; 70% is bijna niet te volgen vanwege spel-, stijl- en opmaakfouten.

ghehe idd :D

maar erm Q.. daas oko mjinn nmengin vn dei prjise bji muzic hauws

"Memorymoog, Korg PS3100, Roland TR909, Linn 9000, Moog the Source..."
ja, dat zijn echte "winkeldochters", die raken ze nooit kwijt. wie wil die ouwe zooi nou nog?

Maar da's mijn mening.

ik zou bijna willen zeggen: check eerst je mening (of de feiten) voordat je post. maar daar ben ik veels te aardig voor.

Om te voorkomen dat iemand er met het apparaat vandoor gaat lijkt het me dat die minstens zo hoog moet zijn als de waarde ervan.

dacht het niet, dat is nooit zo als je iets huurt. een fiets huur je toch ook voor een paar knaken???
dat risico is natuurlijk gewoon te (her)verzekeren. Bovendien denk ik dat ze wel een behoorlijke legitimatie gaan vragen en daar voorkom je een hoop problemen mee.

jah dat voor die artiesten was idd iets wat ik me afvroeg. Ik bedoel voor zeker de grotere acts die echt bijna iedere avond ergens anders staan, hoe flikken die dat??? Op A afbreken, B bouwen en C spelen. enb dat op het zelfde tijdstip. Dus dat word dan zeker 3X materiaal. damn als artiest ga je toch niet 3 wavestations kopen gewoon voor de tour??? Die leen je dan toch ook ofzo of zie ik dat verkeerd??? Dus waar doen ze dat nu eigenlijk???

Origineel geplaatst door Mk II
"Memorymoog, Korg PS3100, Roland TR909, Linn 9000, Moog the Source..."
ja, dat zijn echte "winkeldochters", die raken ze nooit kwijt. wie wil die ouwe zooi nou nog?

ik zou bijna willen zeggen: check eerst je mening (of de feiten) voordat je post. maar daar ben ik veels te aardig voor.

OT
Ik zou zeggen; leer quoten voordat je post. Mijn opmerking is bedoeld als opbouwende kritiek, zo wordt Ron wat beter en sneller begrepen. Als mijn mening je niet boeit dan mag je me gerust in de ignore-list zetten, een forum is er om meningen te kunnen ventileren /OT

Sommige vintage staan wel erg lang bij de betreffende zaak in de etalage; dat heeft volgens mij meer met de prijs (discutabel, weet ik) dan met de spullen "an sich" te maken... BamBam kan daar over meepraten maar daar ging deze topic volgens mij ook niet over.

. [/B]

Ik begrijp niet waar dit op slaat, maar ik ben het met Q eens. De posts van Rondroyd zijn helaas absoluut niet te volgen.

Origineel geplaatst door Slipperman
jah dat voor die artiesten was idd iets wat ik me afvroeg. Ik bedoel voor zeker de grotere acts die echt bijna iedere avond ergens anders staan, hoe flikken die dat??? Op A afbreken, B bouwen en C spelen. enb dat op het zelfde tijdstip. Dus dat word dan zeker 3X materiaal. damn als artiest ga je toch niet 3 wavestations kopen gewoon voor de tour??? Die leen je dan toch ook ofzo of zie ik dat verkeerd??? Dus waar doen ze dat nu eigenlijk???

neem aan dat je daar op dat moment ook wel het geld voor kan opbrengen, dan is mensen en apperatuur een kleine inverstering lijkt me

Back