Storm
A-ha!
Bullshit. Als je met af en toe wat presets (nu gebruik k die over het algemeen niet, tenzij op mn TX81z) dikke muziek maakt, who cares?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nou ja pcies, je kan beter eerst je tijd steken in het snappen van de synth en dan opzoek gaan naar vreemde sounds (bewust of niet)...Mooi gezegd! Ik wilde aan diegene die daarmee bezig is dit ook zeggen om de oefeningstijd voor vreemde experimenten te besparen
nou ja pcies, je kan beter eerst je tijd steken in het snappen van de synth en dan opzoek gaan naar vreemde sounds (bewust of niet)...
maar echt nodig is het niet "de meeste hebben een 10.000 preset database waar in ze zoeken naar de juiste klank onder de soundsoort". maar een beetje drukken op knopjes is altijd leerzaamer dan scrollen door je database.
heheIk ontstem mijn piano en gitaar altijd op z'n minst een beetje, anders is mijn muziek niet tof, omdat ik presets gebruik..
nou ja, je maakt van een gitaar niet zomaar ff een bassdrum... op die manier dus...tsss!![]()

Heb je wel eens met je hand op de achterkant van de klankkast van een akoestische gitaar geslagen??nou ja, je maakt van een gitaar niet zomaar ff een bassdrum... op die manier dus...![]()

Zou dat intro geluid weleens willen proberen na te maken van "Dirty Diana" (uiteraard van MJ).. zo'n heerlijk duister FM geluid; hoogstwaarschijnlijk gelayered met meerdere dx'en, maar dat maakt niet uit..
zo'n geluid waarbij de amplitude van een paar modulators de freq-in van een Osc modulerenklinkt wel typisch als een FM geluid..

Inderdaad >> The “Beat It” digital gong. Tom Bähler played a demo sound that came with his Synclavier — literally a factory patch, right out of the boxBullshit. Als je met af en toe wat presets (nu gebruik k die over het algemeen niet, tenzij op mn TX81z) dikke muziek maakt, who cares?

Precies, daarom zei ik ook.. kan net zo goed een modulaire bak zijn, echter de tijdsgeest en 't feit dat de DX7 booming was toen zou je doen vermoeden dat die het is geweest; of de D50.zo'n geluid waarbij de amplitude van een paar modulators de freq-in van een Osc moduleren
ik bedoelde eigenlijk meer dat FM per definitie geen geluid is maar een schakeling...Precies, daarom zei ik ook..

dat is volgens mij een getweakte preset Digital Native Dance van de D50
nee maar FM programmeer je anders dan subtractief...FM is gewoon onvoorspelbaar dus vanaf scratch een bas programmeren is bijna niet te doen