Mijn eerste Midi controller.... maar welke?

Na een paar dagen mezelf flink verdiept te hebben in het produceren wordt het een en ander al een stukje duidelijker.

Inmiddels heb ik besloten om te gaan werken met Ableton Live 8. Zijn er bepaalde dingen waarmee ik dan moet oppassen (vwb midi controllers) of werkt alles hier gewoon mee?

Qua controller is het echt een keuze tussen de Novation Nocturne en de M-Audio Axiom. Waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de Axiom. Maar dat is slechts onderbuikgevoel (en misschien laat ik me meeslepen door de looks van de axiom). daarnaast heeft de Axiom een display en de nocturne niet. Beide hebben overigens behalve toetsen ook de beschikking over drumpads en potmeters.

Ik ga zo goed als zeker voor 2e hands. Een axiom 25 heb je al voor zo'n 150 euro.

Ik twijfel echter wel nog of het zinvol is voor mij om toch voor een 49 versie te gaan. Ik heb geen piano achtergrond. Maar gevoelsmatig heb ik wel zoiets van "meer is beter"...

Ik ga eerst nog een tijdje met de demo spelen. Als vervolgens blijkt dat de intro versie voldoende te bieden heeft, dan ben ik inderdaad goedkoop klaar.

Ik wil wel hoe dan ook een midi controller erbij hebben. Ik moet ergens op kunnen drukken... ik heb een hekel aan zo'n on-screen-keyboards.

Qua budget heb ik gewoon ongeveer max 200 euro uitgetrokken voor een midicontroller. en aangezien zo'n nocturne of axiom 2e hands voor circa 150 euro te verkrijgen zijn, is dit een prima uitgave voor mij. Het is niet zo dat ik direct voor een x-station ga van 500 euro of meer.

Dus voor mij is de keuze tussen nocturne en axiam echt 50/50...
En ik heb helaas niet de kennis en ervaring in huis om zelf de keuze te maken.

De axiom is echter beter te verkrijgen 2ehands. Dus grote kans dat die het wordt.

Back