goede drumcomputer vst/softsynth

luxxer

Ingeburgerd
ik zoek eigenlijk naast mijn microtonic vst nog een drumcomputer vst of sampler vst (weet ik dus nog niet ben een rookie) om drum&bass basslijnen mee te maken, uit de microtonic krijg ik het niet, te weinig stappen per beat zegmaar... ik wil harde drum&bass maken ala the outside agency, i:gor en stormtrooper, eigenlijk dus distorted kicks met kneiterharde snares:kroon:
het komt misschien erg vaag over deze vraag...

thanks!!

Je zoekt toch meer een sequencer dan (nog) een VST?

Ik was zelf ook onder de indruk van Guru - de geluidskwaliteit ervan is erg hoog, hij werkt snel en prettig en (zelfs) de meegeleverde kits zijn goed.

Maar, dit is wel 200 euro.

Misschien ben je al tegen FL Studio aangelopen, dat is niet enkel één van de makkelijkste sequencers, je krijgt er ook nog een berg plugins bij. Voor 75 euro. En laat je niks wijsmaken: veel van de 'grote jongens' in dnb gebruiken (ook) FL. Dat wil niet zeggen dat je er even de goeie sound uit gaat halen - dat gaat je enkel lukken door véél te oefenen en je arsenaal gericht uit te breiden met (gratis of niet gratis) VST's - check kvraudio.

Tipje nog: mainliner is een gratis plugin waar je echt heel dikke (dnb) bassen en sublaag uit kunt halen, van arcdev.

Edit: dit zijn tips voor dubstep productie, maar er is veel tussen te vinden wat net zo relevant is voor (andere) dnb.

Laatst gewijzigd:
thanks ik ga het allemaal eens proberen! misschien is fruity loops ook wel iets om aan te schaffen naast cubase, want ik zag daar inderdaad een drum editor in staan! iets wat ik niet terugvind in cubase essential 4 (misschien niet zo heel raar met die versie)

oke oke he shit weeeeeer keuzes maken... de demo van de GURU is inderdaad wel cool om drumsamples mee te maken, maar zou ik daar dan ook mijn kicks van de microtonic in kunnen laden?
misschien word het maar eens tijd voor een weekendje bootcampen bij niel...

Veel D&B producers gebruiken samples en layeren ze op elkaar. Het gaat om verschillende kick / snare sounds die de volle kick maken in de track. Die worden niet uit een enkele VST gehaald.

En dat strakke en harde is niet zozeer een kwestie van een drum computer of sampler gebruiken, maar vooral zorgen voor de juiste processing (EQ, compressie, distortion).

ja dat kan...

Anders kijk je eens even naar de datum en schop je niet threads omhoog met een one-liner die weinig bijdraagt :doei:

Back