grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ooit eens met twee X7000's en een s700 voor Jan Lul naar Rotteram Zuidplein gereden om een Zeeuw halverwege tegemoet te komen. De Zeeuw bleef thuis en het was er slecht weer dus niks beleefd. Als het goed is is zijn tijd in de hel bijna voorbij. Nog maar zeven eeuwen.

Ik heb zelf zoiets op die manier nog niet mee gemaakt, maar ik heb wel een beetje de ervaring ook met een aantal Zeeuwen, A zeggen en B doen. Behoorlijk irritant idd..

Maar je hebt er ook goeie bij nutuulk.. :D

Goh, wat worden de Zeeuwen weer altijd leuk afgeschilderd.
Het is ook wel eens andersom hoor: ik ben wel eens voor jan met de korte voor- en achternaam naar ene meneer in Rotterdam gereden met een ASR-10. Na een demonstratie v/d sampler was zijn reactie: "is voor mij te moeilijk" (ja het was een Nieuwe Nederlander, maar laat ik dat vooral niet zeggen, want je mag alleen alle Zeeuwen over één kam scheren in dit polikor land).

zijn reactie: "is voor mij te moeilijk" (ja het was een Nieuwe Nederlander, maar laat ik dat vooral niet zeggen, want je mag alleen alle Zeeuwen over één kam scheren in dit polikor land).

nou dit lijkt me nou typisch geen reclame voor zeeuwen. :frons:
heb vele kennissen in zeeland, gelukkig zijn ze niet allemaal aanhangers van blonde afgoden. er zitten gelukkig ook vele fatsoenlijke lieden in die provincie met ruimdenkende mentaliteit.

gelukkig zijn ze niet allemaal aanhangers van blonde afgoden. er zitten gelukkig ook vele fatsoenlijke lieden in die provincie met ruimdenkende mentaliteit.

Het zit je wel hoog he ?

Gelukkig dat jouw vrienden wel fatsoenlijk en ruimdenkend zijn....stel je voor zeg.

domme opmerking verdienen een gepast antwoord, er wordt al teveel gezwegen

Haha, soundtrooper heeft wel een punt natuurlijk, als er 4 / 5 negatieve evaringen achter elkaar over Zeeuwen worden geplaatst kan dat een beetje generaliserend overkomen.

Ik zat zelf al te twijfelen (daar ik zelf al enige tijd in Zeeland woon, maar geen Zeeuw ben) of ik de ervaringen zou tegen spreken, nuanceren, of er een schepje boven op zou doen.

Ik koos voor het laatste, tegen spreken of nuanceren komt dan vanzelf wel weer. :D

Lijkt me dat ervaringen met allerlei mensen uit verschillende regio's gemiddeld genomen hetzelfde zijn, hoewel natuurlijk altijd de kans bestaat dat je een paar keer achter elkaar het cijfer 1 gooit ipv 6 met dezelfde dobbelsteen, maar dat zegt helemaal niks. :)

punt wel, maar dat polikor nieuwe nederlanders had van mij niet gehoeven. dat had ie beter tussen de aardappelen kunnen laten liggen, zand erover:luv:

punt wel, maar dat polikor nieuwe nederlanders had van mij niet gehoeven. dat had ie beter tussen de aardappelen kunnen laten liggen, zand erover:luv:

Klei, in dit geval.
farmer.gif

Nu zie ik bij 'levering' enkel verzending staan. Waarschijnlijk wou hij die dus (niet) opsturen en vooraf het geld via overschrijving incasseren.
Er van uit gaande dat Vlissingen voor iedereen te ver is.

Ik wou er natuurlijk omkomen en dan heeft ie maar een nep adres doorgegeven..

Hier ook zo'n voorbeeld.. een iPhone 4, Simlockvrij voor 135 euro in Groningen..
Verkoper 1 dag actief op MP:

Hierbij verkoop ik mijn Apple Iphone 4 16gb

Deze heb ik gekregen bij verlenging van mijn telefoon abbonnement bij de The Phone house
Dus deze is mijn overbodig,Omdat ik al een blackberry bold 9700 heb zodoende deze verkoop.!!

Originele Apple iPhone 4 16GB

Oplader Usb Kabel
Headset Boekjes
en Doos

Met Bon + 24 mnd garantie
U mag deze bij mij ophalen Of voor de mensen die iets te ver weg wonen kan ik hem thuis laten bezorgen binnen 24 uur.!

Met Vriendelijke Groeten

Je moet je er gewoon op bedacht zijn (te mooi om waar te zijn + hotmail). .

Voeg '1 dag actief op marktplaats' daar ook nog maar aan toe dus.. (en ja, Hotmail wordt net zo goed door veel betrouwbare verkopers gebruikt)

Jongens...ruimdenkenheid blijkt wel een erg ruim begrip in dit geval. Nu ben ik ineens vanzelfsprekend aanhanger van een blonde afgod, daar is ruim voor nagedacht :)
Okee ik had e.e.a. inderdaad beter niet geschreven, inderdaad, er wordt al te weinig verzwegen (of was het nou teveel?? Ik raak in de war als er mensen zeggen dat er teveel wordt verzwegen en tevens stelling nemen tegen blonde afgoden met een te losse tong...is voor mij te moeilijk).

Zoek er niet te veel achter, was even een "hoenderhokknuppel" (mijn bericht, en ikzelf ook dus).

Okee, vlaai erover, koeievlaai of Limburgse vlaai, als 'ie maar vers is.

TR-909 grap te Vlissingen (2)

TR-909 grap te Vlissingen (2)

Nog even ter verduidelijking:

- De oplichter in kwestie was '5 jaar actief op marktplaats'
- Ik heb 10 minuten met de man gebabbeld aan de telefoon en die was enorm vriendelijk, sprak perfect Nederlands en sprak met kennis van zaken (hij wist details over een 909)
- De prijs was mooi maar realistisch (1100), zeker wetende dat de week ervoor er twee 909's verhandeld zijn via synthforum: één voor 1000 en één voor 1100 euro (zoekterm 'TR-909' op het 'Te Koop' forum). Was toen telkens net te laat.

Hij had een hotmail adres net zoals ik.

Mensen die suggereren dat ik toch meer voorzorgen moet / moest nemen: tips zijn welkom maar hier was nu toch werkelijk weinig verdachts aan.

Dit vind ik net het stuitende. Het blijkt niet meer mogelijk om vals van echt te onderscheiden!

Het enige dat ik verdacht vond is dat de TR-909 nog beschikbaar was na 2 uur op marktplaats te hebben gestaan. Ik dacht dat een 909 tegen die prijs na gemiddeld een half uur reeds gereserveerd zou zijn.

Toen ik hem de eerste keer per telefoon belde, vroeg hij om over 2 minuten terug te bellen omdat hij zijn zoontje 'naar boven aan het doen' was. Dit leidde tot de creatie van het beeld van de vader die geen tijd meer heeft om muziek te maken omwille van de kinderen enzovoort. In de advertentie stond er ook dat hij niet meer zoveel bezig was met muziek.

Dit vind ik dus een geniale beeldvorming die bij de tegenpartij een soort empathie opwekt. Welke fraudeur denkt daar nu aan? Prachtig... De beste scam die ik tot nu toe gezien heb.

Ik vind het sick....je hebt dan echt vreemde kronkels in je hoofd en wat is er nu leuk aan om een vreemd iemand zo te fucken, ik ben geen psychiater maar hier is vast een term voor.

Dit vind ik dus een geniale beeldvorming die bij de tegenpartij een soort empathie opwekt. Welke fraudeur denkt daar nu aan? Prachtig... De beste scam die ik tot nu toe gezien heb.

Hij zal wel blond zijn geweest..........

Misschien vinden andere (blonde) mensen jouw opmerkingen ook wel dom, zou gewoon kunnen toch ?

maar joh , we begrijpen elkaar toch hopelijk, " geblondeerd", of moet ik het nogmaals uitleggen.( voor het geval het echt blond is ) :D
acht het zelfs zeer waarschijnlijk dat er anderen zijn die mijn opmerking dom vinden, daarvoor is er in dit mooie land" vrijheid van meningsuiting " weet je nog ?
dus, ik zou zeggen " la maar komen, en ik zal geen huiliehuilie doen, beloofd"

tav de brave huisvader die z'n zoontje even naar boven aan het doen is ( een draak van een uitdrukking overigens ) : tegen sommige luiden bestaat weinig bescherming, of je zou ervoor moeten kiezen om chronisch paranoide over straat te gaan. derhalve mijn ( ook vrij domme ) opmerking "of je nog een leuke dag uit hebt gehad", of zoiets:)

mooie land" vrijheid van meningsuiting " weet je nog ?

Maar als die geblondeerde van dat recht gebruik maakt is ie op zijn minst een hardcore facist, dat begrijp ik dan nooit zo goed......ik zal wel te dom zijn, misschien kom ik er nog wel eens achter.

Toen ik hem de eerste keer per telefoon belde, vroeg hij om over 2 minuten terug te bellen omdat hij zijn zoontje 'naar boven aan het doen' was. Dit leidde tot de creatie van het beeld van de vader die geen tijd meer heeft om muziek te maken omwille van de kinderen enzovoort. In de advertentie stond er ook dat hij niet meer zoveel bezig was met muziek.

ik begin te vermoeden dat jij net aanbelde toen die kosovaren de oorspronkelijke bewoners om zeep hadden geholpen om daarna het huis leeg te roven.
knap stelletje acteurs, die kosovaren.

Maar als die geblondeerde van dat recht gebruik maakt is ie op zijn minst een hardcore facist, dat begrijp ik dan nooit zo goed......ik zal wel te dom zijn, misschien kom ik er nog wel eens achter.

nee hoor , maar het simpele feit dat iemand gebruik maakt van z'n recht op vrijheid van meningsuiting , bepaald ook niet dat ie per definitie geen fascist is. een handig boekje om een en ander wat begrijpelijker te maken in dit geval is bv het boekje: de eeuwige terugkeer van het fascisme ( van rob riemen isbn 9789045018560 ), een aanrader .
maar goed ieder mag denken wat ie wil, geloof niet dat absolute vrijheid van meningsuiting in alle vormen nu iets is voor op het synthforum.
stel voor deze discussie eventueel verder te zetten via de chat of via pb, er is wat mij betreft onder dit topic voldoende over gezegd, "klei erover "

Nog even ter verduidelijking:

- De oplichter in kwestie was '5 jaar actief op marktplaats'
- Ik heb 10 minuten met de man gebabbeld aan de telefoon en die was enorm vriendelijk, sprak perfect Nederlands en sprak met kennis van zaken (hij wist details over een 909)
- De prijs was mooi maar realistisch (1100), zeker wetende dat de week ervoor er twee 909's verhandeld zijn via synthforum: één voor 1000 en één voor 1100 euro (zoekterm 'TR-909' op het 'Te Koop' forum). Was toen telkens net te laat.

Hij had een hotmail adres net zoals ik.

Mensen die suggereren dat ik toch meer voorzorgen moet / moest nemen: tips zijn welkom maar hier was nu toch werkelijk weinig verdachts aan.

Dit vind ik net het stuitende. Het blijkt niet meer mogelijk om vals van echt te onderscheiden!

Het enige dat ik verdacht vond is dat de TR-909 nog beschikbaar was na 2 uur op marktplaats te hebben gestaan. Ik dacht dat een 909 tegen die prijs na gemiddeld een half uur reeds gereserveerd zou zijn.

Je gaat z,n ding laten verzenden.. :stupid en dan nog wel van uit Nederland. Überhaupt slaat het nergens op dat je het afgesproken product niet krijgt..

Ik ben zelf ook een keer genaaid. Ik kreeg me geld wel terug om dat ik z,n adres wist te achterhalen en van ze hele familie. Die wou na een tijdje heel graag terug betalen :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back