grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
TR-909 grap te Vlissingen

TR-909 grap te Vlissingen

Nu was het mijn toer. Een TR-909 voor 1100 euro op te halen in Vlissingen:

http://muziek.marktplaats.nl/drumco...KKxrNg/7hq7EasrQFGiXQX47o+Pjws7Kfj+4VB4M&df=1

Ik had deze aanbieding gezien pas twee uur nadat ze voor het eerst online stond. Ik dacht dus dat deze TR-909 al lang weg ging zijn omdat de prijs zo aantrekkelijk was. Ik waagde toch mijn kans en belde eens, en volgens de man aan de lijn was de TR-909 toch nog beschikbaar. Had ik even geluk!

Meer nog.. voor 1000 euro kon ie ook de deur uit. Schitterend. We hebben nog een vijftal minuten aan de telefoon gehangen toen. Zeer vriendelijke man. Via email heeft hij 5 minuten na ons telefoongesprek zijn adres doorgegeven.

Deze avond (dezelfde avond dus) ben ik vroeger gestopt met werken (te Brussel) en ben ik dan naar Vlissingen gereden. Een heel eind! Toen ik daar aankwam vond ik al dat de buurt een beetje marginaal was. Dat huis waar hij woonde zag er niet best uit. Ik belde aan en mocht naar binnen. Maar de inwoners waren een Kossovaars gezin waarvan niemand nederlands sprak. Ze wisten duidelijk van niets. Toen ik dan maar opnieuw naar dat GSM nummer belde, bestond dat niet meer. Een tijdelijke SIM kaart dus.

Er is dus helemaal geen TR-909. Volgens mij gaat het om een schizofreen persoon die dringend hulp nodig heeft.

mvg,
Maarten

ja in de buurt van vlissingen wonen nogal wat rand..idi.... klaarblijkelijk
vervelend hoor, wat een eikel toch eigenlijk , en ook vervelend voor die mensen.

Toch triest van die 909, staat er dus nog steeds op mp. Ga er vanuit dat je mp al getipt heb. Vermoedelijk wacht de advertentieplaatser net zo lang tot er iemand geld over gaat maken om vervolgens niks op te sturen. Bah wat een volk..

Achteraf nog een geluk dat je die 1100 niet online hebt overgemaakt. Vervelend. Trieste lui heb je toch. En het is weer diezelfde gast denk ik. 5 jaar op marktplaats.

Ja net als electronischemuziek@hotmail.com ook zo'n oplichter. Kijk er mee uit gasten alles dubbel checken als je toch eerst geld over moet maken, en paypal is ook niet meer veilig tegenwoordig. Beter haal je de spullen op en dat is zelfs nog een risico (verkwisting van tijd en benzine voor nop naar Vlissingen)...

Nu zie ik bij 'levering' enkel verzending staan. Waarschijnlijk wou hij die dus (niet) opsturen en vooraf het geld via overschrijving incasseren. Er van uit gaande dat Vlissingen voor iedereen te ver is.

Ik wou er natuurlijk omkomen en dan heeft ie maar een nep adres doorgegeven.

Hoe kan ik marktplaats hiervan op de hoogte brengen? Hebben ze daar een emailadres voor ofzo?

Ja net als electronischemuziek@hotmail.com ook zo'n oplichter. Kijk er mee uit gasten alles dubbel checken als je toch eerst geld over moet maken, en paypal is ook niet meer veilig tegenwoordig. Beter haal je de spullen op en dat is zelfs nog een risico (verkwisting van tijd en benzine voor nop naar Vlissingen)...

En ik moest ook nog eens twee keer tol betalen om de Westerscheldetunnel door te mogen. Ah.. het hoort er allemaal bij zeker :)

En ik moest ook nog eens twee keer tol betalen om de Westerscheldetunnel door te mogen. Ah.. het hoort er allemaal bij zeker
Nee man dit is gewoon echt heel lullig........ maar je weet in ieder geval nu wat de opzet van deze advertentieplaatser is, allen zijn gewaarschuwd dus.

Done2, als we dit allemaal ff doen gaat ie er misschien wat sneller af, dit gun je niemand om zo opgelicht te worden.
En wat betreft hotmail, we zouden heel dat domein moeten blackholen voor handelsactiviteiten :maffia:

Done2, als we dit allemaal ff doen gaat ie er misschien wat sneller af, dit gun je niemand om zo opgelicht te worden.
En wat betreft hotmail, we zouden heel dat domein moeten blackholen voor handelsactiviteiten :maffia:

gast is al 5 jaar aktief op mp, zal die er al meerdere hebben opgelicht, heb in iedergeval je tip nageleeft en heb melding gemaakt van deze oplichter. Misselijk ventje, je laat niet iemand zo'n eind rijden voor nop, opsporen en brandstof en tol in ieder geval laten vergoeden en de uren die je extra vrij hebt genomen natuurlijk, zal wel niet makkelijk gaan maar toch, als dit ventje al meer dan 5 jaar actief in op MP, zal daar bij hen zeker wat bekend zijn van hem lijkt me.

"als het te mooi is om waar te zijn" betreft het nogal eens oplichting. Nieuwe microfoons, keyboards, etc. voor minder dan de helft van de nieuwwaarde "niet doen". Zo had ik bijna geld overgemaakt voor een Neumann U47 aan iemand in Delfzijl (werd later Schiermonnikoog/nog later Belgiƫ). Na veel check van mijn kant bleek de gast een oplichter. Ik denk dat hij er aardig wat getild heeft. Er heerst nogal wat schaamte rondom oplichting (een taboe), waardoor die gasten ongestoord hun gang kunnen gaan. Je zou denken dat als je geld overmaakt en het betreft oplichting dat men het geld makkelijk terug kan krijgen via de bank, maar zo makkelijk gaat dat niet.
Er schijnen trouwens ook aardig wat nep Shure Sm 57/58 gemaakt te zijn. Denk je een echte SM58 te kopen, blijkt het een chinees aftreksel/afgietsel

Sjow das lux en apart dat ze een vreemde binnen laten :?

tja , je moet niet alles geloven wat die geblondeerde halfgod roept. gastvrijheid is een begrip waar we nog wat van kunnen leren allen

zijn die 2 hotmail adresen niet toevallig van dezelfde persoon ? ze lijken erg op elkaar.
zijn ip's en zo te achterhalen bij hotmail ?
( doet me weereens beseffen zeer voorzichtig te zijn bij hotmailadressen )

ten aan zien van het vriendelijk contact: de echte antisociaal is altijd zeer innemend in het begin.
hoop dat je nog wat leuks gezien hebt verder tijdens je "dagtripje " in het hart van nederland

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back