grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Begint beetje offtopic te worden maar ik wil dit hier nog even melden ter voorkoming van oplichting
elektronischemuziek@hotmail.com (niet met een c dus)
Hier zit een advertentieplaatser uit belgie achter, ooit eens een geldbedrag over gemaakt en nooit een levering gehad van destijds op mp aangeboden transistor onderdelen voor tb-303 tr-909. Het is kennelijk dus mogelijk om vanuit belgie iban/bic betaalgegevens op te geven met een vals huis adres, dit moet je ook altijd dubbel checken dus. Een goede manier is via het vaste telefoonnummer bijbehorend het adres en deze in het telefoonboek checken en dan eerst bellen voordat je wat over maakt.

zijn die 2 hotmail adresen niet toevallig van dezelfde persoon ? ze lijken erg op elkaar.
zijn ip's en zo te achterhalen bij hotmail ?
Via hotmail kansloos ben ik bang maar een andere gelijkenis is dat die aanbieder [ http://verkopers.marktplaats.nl/11433758 ] bij mij ook erg sympathiek over kwam in de berichtgeving. Daar mag je echter niet meer op vertrouwen en ook vooral als het te mooi is om waar te zijn dan niet doen!

Laatst gewijzigd:
De pijlen op hotmailadressen in het algemeen gaan richten is racisme. :) Het is niet omdat veel bedriegers een hotmailadres hebben, dat je hotmailadressen moet bannen. Je moet bedriegers bannen. Er zijn immers ook enorm veel mensen die een hotmailadres hebben omdat dit enkele jaren nu eenmaal de makkelijkste weg naar een gratis emailadres was, en ze niet graag van email veranderen.

Of gaan we volgend jaar roepen om alle gmailadressen te bannen als er daar veel bedriegers gebruik van gaan maken?

(overigens volg ik de laatste veranderingen in marktprijzen van de 909 niet, maar 1100€ kwam bij mij niet over als "te mooi om waar te zijn". Eerder normaal geprijsd in mijn duidelijk gedateerde beleving. The times, they are a-changing? Dan weet ik ook meteen dat ik niet meer moet gaan sparen voor een 909.)

Je moet je er gewoon op bedacht zijn (te mooi om waar te zijn + hotmail). Bedenkt ook dit, een serieuze verkoper heeft baat bij een in .nl of .be geregistreerd e-mail domein. Iedereen zou inmiddels nu wel moeten weten dat aan gratis e-mail accounts een hoog spam en scam gehalte hangt. Voor dit soort accounts hoef je niet met je echte NAW te registreren en geeft een gelegenheid tot oplichtingspraktijken en dit geldt trouwens ook voor niet geverifieerde marktplaats verkoper accounts. Maar het is een vast gegeven dat te mooi om waar te zijn altijd het zwaarste weegt. Als je aangeboden handel niet dubbel checkt is de kans op een loer gedraaid te worden groot. Een TR-909 gaat alleen voor E1000,- weg als er wat mee aan de hand is. Met opbieden levert ie altijd veel meer op en zijn ze ook zo weg.

Laatst gewijzigd:
ik gebruik ook een hotmail account als ik iets verkoop, terwijl ik wel fatsoenlijk iets afhandel.

het nadeel van hotmail is dat je in 5 minuten een nieuw adres hebt en je er ook een stuk of 100 kan bezitten.

Ik vind dat hotmailadressen onnodig in een slecht daglicht geplaatst worden. Ik heb al zovaak van mensen met hotmailadres gekocht, en nog geen bedrieger gehad. Ik verkoop zelf ook via hotmail. Mijn vraagprijzen zijn niet altijd hoog omdat ik geen golddigger ben. Het zou erg zonde vinden als mensen dan bij voorbaat denken dat ze met een bedrieger te maken hebben. Idem dito voor Mark E en vele, vele anderen. Het geeft een heel slecht gevoel als je een advertentie ziet die eindigt met "ik reageer niet op hotmailadressen!" Nogmaals, er is niks mis met hotmail! Het zijn de bedriegers die een probleem zijn, niet hun emailprovider. Er zijn hele volksstammen die rond 2002 voor het eerst aan de email gingen en dus bijna vanzelfsprekend een hotmailadres namen.

De keren dat ik met een bedrieger te maken had (type gestolen foto's en "the package" verhaaltje), gebruikten ze veelal een yahoo adres. Maar er zijn ook veel mensen die eerlijk zijn en een yahoo adres gebruiken, dus weerhou ik me ervan om me algemeen slecht uit te spreken over yahoo adressen. Je zou maar eerlijk zijn en een yahoo adres gebruiken, leuk!

Dat gezegd zijnde mag die bedrieger hard aangepakt worden, want het is zowel voor jou als dat gezin erg vervelend zo! Om nog maar te zwijgen van mensen die hij mogelijk wel geld heeft afgetroggeld.

Soms word er door kopers ook wel overdreven vind ik. Er springt bij mij net een koper af omdat ik niet wilde meewerken aan het opsturen van een kopie paspoort.

De persoon in kwestie had al mijn NAW, incl initialen, bankrekening, telefoon nummer, website met mijn profiel foto's en persoonlijke e-mail adres

Kopie paspoort gaat hier aan niemand de deur uit, als je het niet vertrouwd stap je in de auto en haal je het op

Kopie paspoort gaat hier aan niemand de deur uit, als je het niet vertrouwd stap je in de auto en haal je het op
Zo is het maar net want dat is ook weer een uiterste en van de zotte. Dat zal dan wel iemand geweest zijn die aan de andere kant van nederland woont en geen auto/geld heeft.

Soms word er door kopers ook wel overdreven vind ik. Er springt bij mij net een koper af omdat ik niet wilde meewerken aan het opsturen van een kopie paspoort.

De persoon in kwestie had al mijn NAW, incl initialen, bankrekening, telefoon nummer, website met mijn profiel foto's en persoonlijke e-mail adres

Volledig mee eens dat je niet je kopie paspoort opstuurt! Hij heeft onderhand wel genoeg gegevens van jou. Als ik geld moet overmaken aan een Nobele Onbekende heb ik ook graag wel een telefoonnr en NAW, maar kopie paspoort gaat er wel erg over. Voor hetzelfde geld is de "koper" een bedrieger die gegevens doorverkoopt.

En inderdaad, als je geld overmaken niet vertrouwt ga je er toch gewoon zelf om. Als het zo gevoelig ligt moet dat toch ook wel haalbaar zijn.

Of als het om grote bedragen gaat gewoon laten versturen onder rembours, als je niet in de gelegenheid bent om het af te halen. Vertrouw ik meer dan dat je eerst geld over maakt en dan maar wachten tot je het geleverd krijg.

Misschien wel wat duurder en omslachtiger maar, maak meestal de rembours kosten en de provisie kosten over, zodat de verkoper gewoon zijn volledige bedrag krijgt.
En foto's maken als je zelf wat verstuurd, hoe je het verpakt hebt, heb al eens een synth module verstuurd ook rembours, maar pakket is kwijt geraakt, maar heb wel me terug gehad. Beter dan dat iemand geld overmaakt, pakket kwijtraakt, eerlijk is eerlijk, geld terug storten naar de "koper" en zelf niets meer hebben.

zeg niet dat het helemaal betrouwbaar is dat rembours, maar vertrouw zelf dat meer dan eerst geld over maken. En wil de verkoper dat niet, dan heb ik vaak laat maar.

Tegenwoordig gaat het vrij snel dat je het bedrag op je bank hebt staan van tnt, oke je het het niet direct, maar je krijgt het wel.

onder de 100 euro waag ik soms nog wel op gewoon verzekerd maar daarboven rembours...

maar kopie paspoort gaat wel helemaal ver.

kleinere bedragen : bellen en opsturen, grotere bedragen : altijd ophalen ( ook als dat soms "een dagje uit in volendam" betekend )

Tjeezus.. Ik ben door deze berichten toch afgestapt van het plan een 909 te kopen.
Echt veel mensen die er met je geld vandoor willen..
Triest.

Ik vraag tegenwoordig altijd of ze het paspoort naar me op sturen om dan daarna de synth persoonlijk op te halen, krijgen ze hun paspoort weer terug nadat ik de synth heb gezien, en betalen doe ik pas 2 weken nadat ik de synth in huis heb zodat ik zeker weet dat alles het enigszins blijft doen.

Echt veel heb ik niet gekocht de laatste tijd overigens.. 8o)

Gelukkig lopen er ook nog mensen op MP waar je wel leuk zaken mee kan doen :)

analoog, da's toch " met knoppies " ?

Een grappenmaker op synthforum:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=145710

Maar 't is wel goedkoop, voor zo analoog te zijn :D

Hehehe....volgens mij heeft die jongen heel wat PB'tjes gehad met die fanatiekelingen hier :D

Misselijke streek trouwens met die 909 :( Ik snap echt niet wat er nou zo leuk aan is om iemand zo'n streek te leveren. Waarschijnlijk zo'n sneu snelweg-schuttertypje die wat aandacht te kort komt of zo.

Met grotere uitgaven is het altijd handiger om ook even telefonisch contact te hebben met de verkoper / koper. Je merkt toch een beetje met wie je te maken hebt en of iemand oprecht is of niet - al is ook dat natuurlijk niet waterdicht.

Ik heb het zelf ooit 1 keer meegemaakt, dat ik voor niets naar Amsterdam kwam voor een apparaat. De afspraak was sowieso wat vaag en uiteindelijk bleek ik met de auto op een plek te staan waar het toch wel vrij afgelegen was. Er kwam niemand opdagen en ik kon de verkoper ook niet meer telefonisch bereiken. Na enige tijd ben ik toen maar weer vertrokken, want het zat me niet lekker - had toch aardig wat geld mee toen. Heb die gozer ook wel vervloekt daarna hoor. Helaas nooit meer contact kunnen krijgen.... maar altijd nog beter dan een knuppel in je nek en je geld weg natuurlijk :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back