grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zo, kreeg vandaag een leuke vertaal-mail van een 'mogelijke koper' op Marktplaats, heb de reactie ff gekopieerd, check:

'
Beste CJ,
Uw muziek instrument toetsenbord is zo mooi en aardig, vriendelijk laat het me weten als het nog steeds te koop en weer terug naar mij met de uiteindelijke prijs.

bedankt
Elizabeth.
Elizabeth
'

Ja die 'Elizabeth' hoeft mij niet te vertellen hoe 'mooi en aardig' mijn 'muziek-instrument-toetsenbord' is hoor, mijn toetsen en ik zijn altijd zo lief voor elkaar, we raken elkaar zo veel mogelijk aan :D

Ik zag net op het forum een Elka Synthex (of zoals de koper het noemt : Synthex Elka) te koop staan.
De koper heeft het over een "net TOESTEL" !??? Het zal wel!

Ik zag net op het forum een Elka Synthex (of zoals de koper het noemt : Synthex Elka) te koop staan.
De koper heeft het over een "net TOESTEL" !??? Het zal wel!

idd vrij normale uitspraak in het zuiden..

Netjes word er mee bedoeld..

Ah, kijk nu snap ik het! Ik vond toestel zo'n rare bewoording voor een synthesizer (zeker van dit kaliber)! Ben benieuwd naar de richtprijs!

Als ik dat zo lees, maak in onbewust al jaren Mogami kabels. Gold plated Neutrik connectortjes solderen aan goede studiokabel vanop de rol. Kost me zo'n 5€ per kabel. :)

Als ik dat zo lees, maak in onbewust al jaren Mogami kabels. Gold plated Neutrik connectortjes solderen aan goede studiokabel vanop de rol. Kost me zo'n 5€ per kabel. :)

Veel meer kun je ook niet doen lijkt me. Wel grappig dat "audiofielen" met enorm dure kabels in de weer zijn om weer te geven wat is opgenomen met "mindere kwaliteit" kabels.

Ik zit in beide wereldjes: enerzijds heb ik beneden een behoorlijke high-end audiofiel verantwoorde luisterset staan, anderzijds boven een uit de kluiten gewassen synthstudio.

Maar dat vind ik wel een gezonde combinatie, want dan kan je veel van de high-end onzin verhaaltjes plaatsen (lees: geen geld aan uitgeven :)). Zo van die mensen die hun set goed vinden omdat je na de laatste peperdure investering in vaag spul "nu goed hoort dat de stem hoger staat dan de gitaar". Verrek, ik vind de verticale panknop op mijn mengtafel maar niet...

hij liegt ook nog;

***Voor de kenners is het ook al 10tallen jaren bekend dat Mogami 1 van de beste kabelproducenten in de wereld is en daardoor is 9 van de 10 grote studio's in de wereld hier ook compleet mee bekabeld. ***

dit is natuurlijk grote nonsens..

:koffie:

Ja je blijft lachen hier. Toch altijd ergens het gevoel bij dit topic dat ik misschien ooit nog eens een linkje naar een ad van mezelf ga tegen komen :D

Maar goed, zolang we niet weten hoe (en waarmee) ze gesoldeerd zijn, kunnen we geen eindoordeel vellen. Minimaal zilversoldeer lijkt me, anders is het geen high end natuurlijk...

Als ik echter de gemiddelde studiotechneut een beetje inschat heeft die gewoon 60/40 harskern gebruikt op die dure kabel :D

Hmmmm.... tja, als je kijkt naar wat jaartjes geleden dan zijn er vast wel mensen onder ons geweest die hebben geroepen dat een bepaald apparaat absoluut nooit meer dan een x bedrag waard is, maar dan vragen we er nu zelf ook wel wat meer voor. Wij zijn flexibele mensen, dat kan je ons niet kwalijk nemen!

Hmmmm.... tja, als je kijkt naar wat jaartjes geleden dan zijn er vast wel mensen onder ons geweest die hebben geroepen dat een bepaald apparaat absoluut nooit meer dan een x bedrag waard is, maar dan vragen we er nu zelf ook wel wat meer voor. Wij zijn flexibele mensen, dat kan je ons niet kwalijk nemen!

Precies, zou jij nu nog je Juno-60 voor minder dan €600 verkopen? Of je Six~Trak voor minder dan €450? Ik niet! Maar ik had je wel hier in dit topic geplempt als je dat vijf jaar geleden deed!

Wil niet zeggen dat ik het altijd met die prijzen eens ben, maar aan de andere kant heb draag ik nu ook honderden euro's naar reparateurs om alles werkend te houden dus een meevallertje doordat de vraagprijs omhoog gegaan is sinds ik iets gekocht heb mag dan ook wel eens.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back