[Ableton] 1 draaipot flexibel gebruiken

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik ben bezig mn controller te mappen met Ableton functies en ik heb een vraag:

'Welke instelling moet ik in Ableton maken zodat ik bv 1 draaipot van m'n controller kan gebruiken om de volume fader aan te sturen van de track waar ik op dat moment in werk. Dus die draaipot werkt als het ware flexibel en staat niet op een fader in een vaste track gemapt..

Het lukt me nu alleen om de fader per track te mappen aan m'n. controller. Ik heb 8 draaipots op m'n. controller, elke draaipot bestuurt dan een eigen fader van track 1 tot 8. Het zou mooi zijn als ik daarvoor maar 1 draaipot nodig had.

Ik heb de F*cking manual btw doorgenomen jongens maar kan het niet vinden...

Hmmm.. jammer :-(

wat ik uiteindelijk wil is een vast setje paramaters mappen op de draaipots van mn LPD8... en dat ik die kan toepassen op elke track.

Dus:
1-fx send A
2-fx send B
3-fx send C
4-panning
5-eq hi
6-eq mid
7-eq lo
8-volume

Dit zijn dus 8 draaipots... Ik wil dit dus kunnen toepassen op elke tack die ik selcteer.. Het si gewoon niet te doen anders.
Stel je hebt 16 tracks in je set, dan moet je 16 x 8 draaipots op je controller hebben :-(

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit zo werkt// :frons:

Welke controller heb je?

Is het niet mogelijk om er banken in op te slaan, zo kan je bijvoorbeeld wel bank 1=fx send A (van track 1 tot 8)
bank 2 fx send B (van Tracj 1 tot 8)...

tis niet helemaal wat je vraagt, maar kom je mat 8 pots al wel een eind verder.

ik hoop dat je't vind maar ik vrees ervoor

werkt enkel voor APC40 achtige toestanden, controllers die in samenwerking met ableton gemaakt zijn en 'automatisch' kunnen mappen

Ja dat van die banken op mn controller wist ik.. ik heb 4 banken op mn LPD8, maar dan nog ben ik bezig functies 'hard te midi mappen' op een draaipot...

Maar ik heb inmiddels de oplossing gevonden waar ik naar op zoek was :) :

Ik heb een nanoKontrol gekocht met daarnaast het nanoLive remote script.. en dat werkt super.
De functies van bv een draaipot wisselt en zodoende kan ik bv fx, panning, Live devices etc aansturen. Verder kan je al je tracks aansturen, clips aanmaken, opnemen, afspelen, stoppen etc.

Ik had nog een thread geopend.. daar staat ook een filmpje van nanoLive:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=123278&highlight=nanoLive

het moet werken want voor één of andere reden staat er op één van mijn controllers standaard een rotary aan een fader gelinkt

Back