zachte ruis in boxen

meloyoungster

Ouwe rot
zodra ik de krks aan doe komt er een zachte ruis uit van ongeveer 50 h ofzo. is dit normaal

heel goed horen doe ik het niet, zodra ik ze uitzet hoor ik dat het weg is

Ik heb de KRK Rokit6 en als ik goed mijn best doe hoor ik ook een lichte ruis, maar storend vind ik het niet.

Kan het zijn dat je verschillende kabels over elkaar heen hebt liggen? Heb wel eens gelezen dat dat voor een ruis kan zorgen.

Ik heb zelf geen krk monitors maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat er continu ruis uitkomt. Heb zelf al 5jr de Alesis M1 actives. Zelfs met volume op max hoor ik geen ruis (of ander geluid) uit m'n speakers komen.

Ik heb zelf geen krk monitors maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat er continu ruis uitkomt. Heb zelf al 5jr de Alesis M1 actives. Zelfs met volume op max hoor ik geen ruis (of ander geluid) uit m'n speakers komen.

Ik heb ook M1 actives, maar ik hoor het wel. Het is extreeeeeeeem zacht, maar het is er echt. Bij de mijne dan. Ik heb er in ieder geval geen last van.

Ik heb ook M1 actives, maar ik hoor het wel. Het is extreeeeeeeem zacht, maar het is er echt. Bij de mijne dan. Ik heb er in ieder geval geen last van.

Er komt ook echt wel een lichte ruis uit, het zijn actieve speakers. Maar mij is ook al opgevallen dat het onwijs subjectief is over dit soort dingen te praten. Wat is ruis? Wat is acceptabel? Wat is luisteren in een stille omgeving?

Er komt ook echt wel een lichte ruis uit, het zijn actieve speakers. Maar mij is ook al opgevallen dat het onwijs subjectief is over dit soort dingen te praten. Wat is ruis? Wat is acceptabel? Wat is luisteren in een stille omgeving?
Ik zal straks m'n oren 'ns tegen de conussen houden want ik heb nog nooit ruis uit m'n m1's horen komen :) En ik zit in een redelijk geluidsdichte ruimte.
Overigen scoor ik met de iPhone gehoortest app een leeftijd van 21 (niet dat het heel veel zegt, maar ik ken niemand die een lagere score haalt)

Als ik me krks aanzet zonder dat me interface aan is hoor ik een gerommel.

Zodra ik signaal heb dan heb ik een beetje geluid alsof de speakers harder aanstaan.

Veel monitors hebben dat :-)

oke geen probleem dus. het is meer dat ik hoor dat ze aanstaan, maar als genelecs het ook hebben hoef ik daar niet op over te stappen over die gehoortest

ik laat mn oren testen bij de audicene en ik scoor 125% (buitengewoon) op gehoor en 100 is normaal
wie weet licht het daaraan:)

uhm ik weet niet wat voor geluidskaart het is? want ik had eerst een goeiekope geluidskaart met ongebalanceerde uitgangen toen had ik ruis,nu met gebalanceerde uitgangen en de ruis is weg maar krk gaan toch via XLR kabels? want dan moet je wel een goeie kaart hebben al?

Uit mijn KRKs (rokit 8 g2) komt ook heeeel zacht een klein beetje ruis als er geen muziek speelt. Nooit last van gehad.

Ik heb een paar dagen geleden een setje Alesis M1 620 actieve monitoren aangeschaft en ik hoor het ook. Maar het is zo laag dat ik er geen last van heb..

Back