USB Geluidskaart -> Gekraak vs Wifi

demian

Ojee
ff een kleine snelle tip voor hen die met een Laptop en een USB geluidskaart lopen te pielen met latency problemen.

Ik had last van allerlei hickups, gekraak om de zoveel seconden bij een lage latency als gevolg van een kleine buffer en daardoor weer een cpu overload..

Het gekraak leek enkel op te lossen door de buffer te vergroten maar dan werd de latency ook weer groter, allerlei voor de hand liggende tips geprobeerd, oa alle usb apparaten van mijn laptop verwijderen, oa mijn muis etc..

Het hielp niet.

Wat hielp wel? -> De wifi verbinding uitzetten.

Gelukkig kan ik dat met een shortkey dus, dat gaat best vlot.
Ik kan nu dus gewoon mijn muis gebruiken, mijn USB controller en m'n USB geluidskaart met 'zero' latency.
Last van dit probleem, probeer het maar eens.

Als er nog andere goeie tips zijn (niet te voor de hand liggend) ik hoor ze graag!

Hmm.. Ik dacht dat alleen bij firewire netwerkverkeer roet in het eten kon gooien door zogenaamde DPC Spikes.

Maar als dit je probleem oplost zal dat toch wel iets anders liggen :P

Ik heb de tip uit een pdf die op deze pagina staat, hoe het precies kan dat wifi voor gekraak zorgt is mij niet duidelijk, maar voor mij werkt het.

En gelukkig maar, want ik stond op het punt naar een andere laptop te gaan kijken.

Bij mij hetzelfde geval op mijn desktop hoor......Gebruik zelf een Line 6 Toneport ux8 en die is er heel gevoelig voor!!!!!!!

Op je desktop zelfs, hmm, hier dus ook een ux8, maar ook met de ux2, was het bij jou ook opgelost door je wifi uit te zetten?

In ieder geval kan je nog altijd bijv een wifi game adapter gebruiken en dan je je comp via ethernet aansluiten als je toch echt netwerk wilt hebben, maar dat je het ook met een desktop hebt vind ik wel minder, goed om te weten in ieder geval! Thnx!

Ik had met mijn tc iets vreemd. Ik heb 3 dure sony vaio's met hdmi aansluiting.

Ik ben erachter gekomen dat laptops die een HDMI aansluiting hebben vrij storings gevoelig zijn voor de firewire.

Op me ene laptop die identiek aan de andere was werkte het wel. Ik denk hoe kan dat nou. Een maand bezig geweest om alles uit te sluiten.

Bleek op die ene laptop had ik via HDMI een 2de beelscherm aangesloten. En daar werkte wel alles. (iets waar je totaal niet zoekt.) Ik dacht eerder aan een aardlus ofzo.

Nu op andere laptops ook een extra monitor en het werkt.

Bleek dat de nvidia driver continu loopt te pingen naar de hdmi poort van heb ik signaal? heb ik geen singaal? heb ik signaal etc :P

Erg krom :)

Back