Cubase op (13") laptop ervaringen?

Daeronb

Nieuwkomer
hallo allemaal,
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het draaien van cubase (liefst 5) op een 13" laptop.

Ik gebruik sowieso een pc maar ben van plan een draagbare laptop erbij te kopen omdat ik steeds vaker van huis ben. Het zou daarbij super relaxed zijn als ik op zo'n ding redelijk cubase 5 zou kunnen draaien, zodat ik toch een groove kan neerleggen (of een vette sound kan bouwen als ik daar zin in heb) als ik niet snel achter mijn pc kan.

Hoe beter de laptop hoe beter deze cubase draait uiteraard, maar ik wil vooral ook mobiel blijven en daarom specifiek een 13" laptop (een recente). Mocht cubase (5) op zo'n ding echt niet lopen dan ben ik wellicht bereid na te denken over een 15", maar liever niet.

alvast bedankt!

Of Cubase loopt, dat hangt af van je CPU en je RAM.
Maar ik denk dat het belangrijker is of je kan werken met Cubase op de schermresolutie van je laptop.
Kijk eens in de specs van de laptop (max resolutie) en stel dan je pc op dezelfde resolutie in. Dan weet je het snel genoeg.

lijkt me niet fijn werken.

usb of firewire geluidskaart. ok zou kunnen. maar wat is het hele principe van mobiel werken. dat je zo min mogelijk randapparatuur hoeft rond te slepen.

scherm is te klein. ik werkte eerst op een 19 inch tft, en nu op 23. ik wil echt niet meer kleiner dan ik nu heb.

haha dat kan, ik ken iemand die het op 10 inch minilaptop had staan om te recorden, cubase 4 volgens mij...

maar wel onhandig natuurlijk

Edit: een MSI wind was dat trouwens, het draaide volgens mij wel redelijk alleen hij had wel een externe geluidskaart nodig

Back