Ff lekker vloeken want ik weet dit is geen synth. Maar daar staat tegenover dat ik hem wel met synths ga gebruiken. Ik heb het over een (nu nog defecte) Boss ME-50 effect pedaal dingetje. Gekocht van iemand die er een "te zware" adapter in had gehad. Op het eerste oog lijkt er alleen 1 transistor (heel erg) kapot. Zo kapot dat de code (smd transistor) nog maar half leesbaar is. De eerste letter is een L. Het tweede en eventuele derde (denk alleen een tweede) karakter is weggebrand. De L correspondeert met een heel a4tje uit het smdcode boek dus kan nog steeds vanalles zijn. Voordat ik de moeite ga nemen om een stukje schema bij de print te verzinnen dacht ik eerst maar eens informeren op het synthforum.
Is er iemand die ooit een ME-50 met dit probleem heeft gerepareerd? (Ohja het gaat om Q9). En die mij dus kan vertellen welke transistor dit is. Of is er iemand bereid zijn ME-50 open te schroeven om te kijken? Daar hij helemaal uit elkaar moet snap ik dat dat wel erg veel moeite is. Daarom zou ik ook blij zijn als iemand (omgeving Eindhoven) zijn ME-50 ter beschikking wil stellen om even te koekeloeren. Daar staat tegenover dat ik hem een goeie poetsbeurt zal geven (als hij dan toch uit mekaar is) en voor vervoer, koffie en/of bier wordt uiteraard gezorgd.
Is er iemand die ooit een ME-50 met dit probleem heeft gerepareerd? (Ohja het gaat om Q9). En die mij dus kan vertellen welke transistor dit is. Of is er iemand bereid zijn ME-50 open te schroeven om te kijken? Daar hij helemaal uit elkaar moet snap ik dat dat wel erg veel moeite is. Daarom zou ik ook blij zijn als iemand (omgeving Eindhoven) zijn ME-50 ter beschikking wil stellen om even te koekeloeren. Daar staat tegenover dat ik hem een goeie poetsbeurt zal geven (als hij dan toch uit mekaar is) en voor vervoer, koffie en/of bier wordt uiteraard gezorgd.