Crookwood monitor controller systems

wat zijn precies je eisen? daar hangt het nogal vanaf of crookwood wat voor je is. omdat het modulair is, kan je heel ver gaan met je crookwood, maar er zit snel meer in dan je nodig hebt. zoek je een monitorcontroller pur sang, dan is de avocet waanzinnig. zoek je iets waar je ook mee kan routen, digitaal en analoog, dan de crookwood. de floating m/s functie is heel tof, als je dat nodig hebt.

ik ben uiteindelijk gegaan voor een crane song avocet met manley backbone, en de digitale outboard hangt aan een z-sys router. ik denk dat je bij beide systemen op 5000 euro uitkomt, dus het gaat echt om wat je aan features wil hebben.

(oja, en ik vind crookwood er echt spuuglelijk uitzien :D)

Waar t me eigenlijk om gaat is een controller ala Central Station van Presonus. Het probleem van een CS is dat als je de kabel tussen je remote en unit wilt verlengen, je zelf een kabel moet maken, en dat geeft weer een schitterend kraak en ruis concert, gratis en voor niks.

Presonus geeft dat overigens ook zelf al aan in de handleiding, dat je beter geen langere kabels ertussen kunt hangen.

en t moet een beetje betaalbaar blijven, omdat t voor mij niet het belangrijkste onderdeel in mijn studio is.

Maare.. PMX, jij zit ook in Eindhoven?

het probleem van de central station is dat er audio door de remote gaat, en dat wil je liever niet. een remote moet echt een controller zijn.

crookwood valt niet echt in de categorie betaalbaar...

eindhoven zeker ja, anders kom je een bakkie doen in de studio?

Als je toch 5/k uit gaat geven koop dan de ULN8 van Metric Halo. Heb je direct High end AD/DA en een digitale monitor controller in het analoge domein. routingsmogelijkheden zoveel je wilt en meer..

Dusss

Een eenvoudige Crookwood setting kost ongeveer 2000 euro, en een Avocet kost momenteel ongeveer 2500 euro. Veel geld, maar zeker geen 5K!!!

ik telde de routing mee, zonder dat is het idd wel beter te doen. een avocet moet je voor 2000 ook wel kunnen krijgen, dat heb ik er iig voor betaald.

in dat geval is het afwegen wat je nodig hebt aan externe bronnen en of je digitaal en analoog wil mixen in je afluistering.

een unl8 vind ik een heel ander ding, die kan je wel als controller gebruiken maar daar issie niet voor gemaakt. je koopt er dus heel veel bij wat je niet per se nodig zal hebben. dan kan je elke interface wel als monitor controller zien...

Back