faders/potmeters en alcohol ketonatus 96

Bij het Kruidvat hebben ze ook alcohol: 80 procent en 96 procent. Die van 80 procent kun je heel goed de buitenkant van synths mee schoonmaken in ieder geval. Ik gebruik die tegenwoordig voor al mijn synths.

dat zou ik niet doen...zo maar met 80 % alcohol je synths schoonmaken.
alcohol ontvet, maar lost ook bepaalde stoffen op, en is best agressief soms. verder is het niet hetzelfde als zeep. zeep maakt weer op een andere manier schoon.

ik heb wel eens dingen verpest met alcohol (ja, ook in de kroeg een keer!)
dus wel voorzichtig me wezen.

ik gebruik zo'n microvezel doekje met gewoon een heel kleine beetje vocht. of met verdunde Dasty. superschoonmaakmiddel van de Wibra.....super ontvetter/schonnmakkmiddel. soms agressief ook, maar ik doe voorzichtig..

Laatst gewijzigd:
Geen truuk, wel gewoon gereedschap: tinzuiger, soldeerlitze en/of een desoldeerbout/station.

ja, ik dacht dat zelf ook net al: gewoon eerst zoveel mogelijk soldeer verwijderren...en dan pas los proberen te halen.
ga morgen er mee verder..

bedankt ook nog! ;-)

...ik doe het toch! Van plastic met verf tot zwaar Vintage verf op metaal.
Met een de-make-up watje aanbrengen en met een watje de achtergebleven alcohol plus vuil verwijderen. Alcohol maakt meer kapot dan je lief is... en ik heb al een paar glazen op inmiddels ;-)

ja, meestal gebruik ik alcohol om mijn geest grondig te reinigen. werkt erg goed!

niet met een wattenstaafje, gewoon grote hoeveelheden naar binnengieten. lost een boel in een keer op! :-)

Ben ik de enige hier die gewoon een spuitbusje contactspray gebruikt? Dat reinigt en smeert tegelijk. Ik gebruik altijd Kontakt PRF 7-78. Bevalt uitstekend.

Smeert? Het maakt los ja, maar ik vind het daarna toch vaak allemaal wat schraal aanvoelen. Gelukkig zijn er daar weer andere middeltjes voor, die een lekker aanvoelende smering geven.

Er zijn vele soorten contact spray. Deze smeert prima vind ik.

voor echte vette beats weer wel geschikt!

Ja leuk voor je fiets misschien, maar niet voor kleinelectronica in synthesizers.
Commentaar krijgen vind ik altijd prima maar neem dan ajb ook even de moeite om te zeggen wat wel goed is.

Back