Yamaha MG82CX, geluid alleen van links

Breakcutta

Nieuwkomer
Goedenavond,
vanuit de Emu 0404 pci in m'n pc gaan 2 jacks (out) naar de line in op kanaal 7/8 op de mixer. De speakers zijn aangesloten op de phones ingang,
Echter in de patchmix staat dat de jacks in de line in van de emu zitten.

De mixer deed het altijd goed, maar vanmiddag na het verhuizen van m'n pc (doordeweeks woon ik in rotterdam, in het weekend in vlissingen) komt er alleen maar geluid van links. Het ligt niet aan de speakers want als ik m'n headphones in de phones ingang van de mixer stop komt er ook alleen maar geluid van links.
Ik heb alle kabels al nagelopen maar alles zit goed aangesloten. Geluidskaart eruit en erin gedaan, helpt ook niet. Waarschijnlijk is er door de verhuizing iets kapot gegaan. het zat in een kartonnen doos met noppenfolie.

Of is het iets anders?

Waarom heb je je monitors niet op de monitor of stereo out? Dat klinkt waarschijnlijk een stuk beter dan via de hoofdtelefoonuitgang!

Maar aangezien je bij je hoofdtelefoon hetzelfde probleem hebt, zal dat het niet zijn waarschijnlijk. Heb je in je software en op je mixer de balance / panning instellingen wel allemaal goed staan?

En wat gebeurd er als je alleen het rechterkanaal van de EMU op een mono-kanaal van je mixer aansluit, heb je dan wel geluid?

Back