Drie nummers van mij!

M456

Ingeburgerd
Ik vond drie topics te veel dus vandaar drie nummers in één topic.

-N-Rad is een heel heel oud (ik maakte toen denk ik 3-4 maanden muziek) (ik maak pas 1,5 jaar muziek) nummer, maar die vreemd genoeg geheel gelukt was. (In tegenstelling tot alle, "gekke geluiden" nummers die ik toen maakte)

-M-FM is een nummer waarvan ik de drums nooit echt heb afgemaakt, maar de melodie ben ik geheel tevreden mee. Hij is ook al weer een tijdje oud. Komt uit de zelfde tijd als kaerb kilm, een nummer die ik in een vorige post heb gepost.

-Apergion is een van mijn nieuwste nummers. Ik heb bij het maken per ongeluk de compressie en limiter (die heel sterk staan afgesteld) aangelaten, waardoor je nogal hard je boxen moet zetten om gewoon duidelijk alles te horen. Ook valt de bass soms weg, maar het is verder wel aan te horen (zeg ik), er wordt niet overmatig "gepompt" met de bass ofzo. Ik heb nog een keer geprobeerd hem opnieuw te mixen, maar ik kreeg het niet meer voor elkaar nadat het "kinderlijke" deuntje in komt.

Ik ben benieuwd naar de (positieve/negatieve) reacties!

Attachments

• N-Rad.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 101
  • M-FM.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 105
  • Apergion [Demo Version].mp3
    5,6 MB · Bekeken: 114
Mwah, ik houdt niet zo van bumpen, maar vanwege dat ik op mijn vorige twee nummers ook geen reacties kreeg (stonden wel in één post overigens), kan ik het niet laten: *Bump*

Ik heb ze alle drie geluisterd en ik krijg het gevoel dat je nog niet helemaal je stijl hebt gevonden maar dat is gewoon volhouden. Ik merk dat vooral aan dat je wel heel veel in je nummers stopt en nog niet echt keuzes maakt wat het geheel wat rommelig doet overkomen. Ik denk dat je heel kritisch naar je tracks moet luisteren en eruit te filteren wat je nou daadwerkelijk wilt laten horen. kortom de kunst van het weglaten is mijn advies.
Dit is natuurlijk een hoop kritiek maar dat wil alleen maar zeggen dat het wel potentie heeft maar nog wat onderzoek nodig heeft wat weer onlosmakelijk verbonden is met een creatief proces.

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat je deels gelijk hebt. Ik heb zelf eigenlijk nooit het toevoegen van veel elementen als rommelig ervaren, maar misschien dat dit voor sommigen (zoals jou dus :)) wel zo overkomt. (Zelf hou ik er wel van, ik wordt altijd moe ervan als het uitmelken van een leuk gevonden melodietje 7 minuten lang door gaat.)

Ik denk niet dat het veel toevoegen van elementen is dat ik niet echt een eigen style heb. Ik heb geen eigen style als in van die markeringen waarna je gelijk weet: dit is trance of dit is drum and bass ofzo, maar ik heb nooit problemen met de volgende stap binnen een nummer en heb eigenlijk altijd wel een idee wat ik doe. Dus ik denk niet: Hmm.. geen inspiratie meer.. nou ja dan voeg ik maar een detroid drum lijn in en misschien kan daar ook wel een trance synth bij met wat chipsounds en dan een rave melodie om het af te maken, nadat ik de ambient pad improvisatie afmaak. Mijn manier van werken bij bijvoorbeeld Apergion verklaart de (misschien dus te vele) geluiden: ik voeg wat synths toe. Die laat ik op sawtooth staan. Maak dan het hele nummer met die sawtooth synths en dan ga ik de patches maken. (Hoewel ik eigenlijk wel altijd weet hoe die patches gaan worden. Punt is dat ik mezelf niet limiteer door vanaf het begin te zeggen: ik ga het met slechts deze synths doen en met slechts deze cliché basslijn)

Ik houdt er zelf van om lekker veel elementen in mijn nummers te stoppen, maar misschien heb ik wel een "foute" smaak. Ik denk dan ook dat de ervaren rommeligheid meer mijn "foute" smaak is dan echte onkunde. Ik snap wel dat als je in een club zit je niet gelijk zin hebt in een steeds veranderende melodie, maar ik bedoel deze nummers natuurlijk ook niet om op eenofandere dance gelegenheid te draaien. (Wat ik wel bedoel: geen idee, zolang ik maar wat heb om te luisteren) Ik zit er al langer over te denken om eens wat cliché dingen met standaard elementen te maken om te oefenen. Probleem is dat ik dat niks aan vind :P. Mischien moet ik me maar eens er toe zetten, tenminste voor een paar nummers. Word het niks dan ga ik lekker weer doen waar ik zin in heb, ookal vinden sommigen het rommelig.

Nou, arpegion ff thuis door de koptelefoon geluisterd en dan vind ik het best een vet nummer. ik bedoel dan ook niet dat je verschillende stijlen door elkaar gebruikt alleen dat er soms teveel gebeurd wat de aandacht van de kern afleid. In dit nummer denk ik dat je als het refrein begint je arpeggio (ondanks de titel:) )beter weg kunt laten of naar de achtergrond kunt mixen dat vestigt de aandacht op de melodie zodat die nog sterker naar voren komt. Dat is wat ik bedoelde met weglaten. Ook zou ik hem wat breder spreiden in de mix maar daar kun je nu niet zoveel meer aan doen geloof ik:?. Al met al vind ik lekker bombastisch en daar houd ik wel van. En gewoon doen wat je doet moet je vooral doen daar schiet je wel het meest mee op

Ik vind het alledrie aangename muziek om naar te luisteren.. De sounds vind ik soms niet allemaal erg mooi.. Maar de melodien zijn heerlijk..

Arpegion vind ik een beetje Aphex Twin klinken.. Maar wel fijne melodien waar je goed bij kan spacen.. Dat zit wel goed.. Als geheel kan het nog beter als je er meer tijd in gaat steken om de track te verfijnen..

Nice work!

@Engine
Oke, mischien heb ik je niet geheel begrepen. Ik denk (hoop ;)) dat ik nu geheel begrijp wat je bedoelt, dat sommige delen met elkaar concurreren voor aandacht en dat ik beter de focus kan afleiden naar één laag. Dat klopt denk ik wel, ik had inderdaad ook wel op sommige plekken de appergio basslijn bijvoorbeeld wat meer naar het laag kunnen filteren. Ik zal dit voor volgende nummers wel meenemen denk ik, dat de lagen mischien wat meer samenhangen ook in ritme, zodat zeker niks als rommelig kan worden beschouwd. De mix is (tenminste met mijn oren en vaardigheid) weinig meer aan te doen. Ik kan gewoon (nog) niet mixen :P Ik ga er nog wel even mee bezig denk ik, om te oefenen. Bedankt voor je reacties iniedergeval!

@Vanballen
Fijn dat je de melodieën aangenaam vind! Ik ben zelf trouwens ook niet altijd tevreden met de sounds (nou ja, wel met wat de bedoeling ervan is, maar niet altijd de uitwerking). Dat je Arpegion Aphex Twin achtig vind klinken is denk ik niet echt goed aangezien de style wat anders is en dat dus niet zou moeten, ik luister best veel naar Aphex Twin (oké het was ooit heel veel) en het is natuurlijk niet goed dat ik bepaalde dingen mischien onbewust ga overnemen. Tracks verfijnen is overigens altijd mijn probleem. Ik heb behoorlijk veel tracks die ik nooit heb afgemaakt omdat ik de geluiden niet in de buurt krijg van wat ik wil. Ik hoop dat ik wat beter leer mixen over tijd en dat ik beter inzicht krijg in wat ik verder anders moet doen. Ik besteed nu nog wel eens te veel tijd aan wat kleine dingen terwijl de dingen waarvan ik dan later denk dat ik die had moeten veranderen me op het moment van het maken niet opvielen.

Ik vind die laatste wel erg bekend klinken ;) maar ook wel fijn om te beluisteren hoor!
Bij die andere vond ik de bas en drum niet erg goed...
De rest wel eigenlijk:okdan:

Back