Ik vond drie topics te veel dus vandaar drie nummers in één topic.
-N-Rad is een heel heel oud (ik maakte toen denk ik 3-4 maanden muziek) (ik maak pas 1,5 jaar muziek) nummer, maar die vreemd genoeg geheel gelukt was. (In tegenstelling tot alle, "gekke geluiden" nummers die ik toen maakte)
-M-FM is een nummer waarvan ik de drums nooit echt heb afgemaakt, maar de melodie ben ik geheel tevreden mee. Hij is ook al weer een tijdje oud. Komt uit de zelfde tijd als kaerb kilm, een nummer die ik in een vorige post heb gepost.
-Apergion is een van mijn nieuwste nummers. Ik heb bij het maken per ongeluk de compressie en limiter (die heel sterk staan afgesteld) aangelaten, waardoor je nogal hard je boxen moet zetten om gewoon duidelijk alles te horen. Ook valt de bass soms weg, maar het is verder wel aan te horen (zeg ik), er wordt niet overmatig "gepompt" met de bass ofzo. Ik heb nog een keer geprobeerd hem opnieuw te mixen, maar ik kreeg het niet meer voor elkaar nadat het "kinderlijke" deuntje in komt.
Ik ben benieuwd naar de (positieve/negatieve) reacties!
-N-Rad is een heel heel oud (ik maakte toen denk ik 3-4 maanden muziek) (ik maak pas 1,5 jaar muziek) nummer, maar die vreemd genoeg geheel gelukt was. (In tegenstelling tot alle, "gekke geluiden" nummers die ik toen maakte)
-M-FM is een nummer waarvan ik de drums nooit echt heb afgemaakt, maar de melodie ben ik geheel tevreden mee. Hij is ook al weer een tijdje oud. Komt uit de zelfde tijd als kaerb kilm, een nummer die ik in een vorige post heb gepost.
-Apergion is een van mijn nieuwste nummers. Ik heb bij het maken per ongeluk de compressie en limiter (die heel sterk staan afgesteld) aangelaten, waardoor je nogal hard je boxen moet zetten om gewoon duidelijk alles te horen. Ook valt de bass soms weg, maar het is verder wel aan te horen (zeg ik), er wordt niet overmatig "gepompt" met de bass ofzo. Ik heb nog een keer geprobeerd hem opnieuw te mixen, maar ik kreeg het niet meer voor elkaar nadat het "kinderlijke" deuntje in komt.
Ik ben benieuwd naar de (positieve/negatieve) reacties!

) wel zo overkomt. (Zelf hou ik er wel van, ik wordt altijd moe ervan als het uitmelken van een leuk gevonden melodietje 7 minuten lang door gaat.)
. Mischien moet ik me maar eens er toe zetten, tenminste voor een paar nummers. Word het niks dan ga ik lekker weer doen waar ik zin in heb, ookal vinden sommigen het rommelig.
. Al met al vind ik lekker bombastisch en daar houd ik wel van. En gewoon doen wat je doet moet je vooral doen daar schiet je wel het meest mee op
) dat ik nu geheel begrijp wat je bedoelt, dat sommige delen met elkaar concurreren voor aandacht en dat ik beter de focus kan afleiden naar één laag. Dat klopt denk ik wel, ik had inderdaad ook wel op sommige plekken de appergio basslijn bijvoorbeeld wat meer naar het laag kunnen filteren. Ik zal dit voor volgende nummers wel meenemen denk ik, dat de lagen mischien wat meer samenhangen ook in ritme, zodat zeker niks als rommelig kan worden beschouwd. De mix is (tenminste met mijn oren en vaardigheid) weinig meer aan te doen. Ik kan gewoon (nog) niet mixen