hoe kan ik dit bepaald repeat effect bekomen

beun_co

Stamgast
Hi , in deze video van apparat ,kan je vanaf het begin zo n soort beat repeat horen op die sound > ik vind dit een super effect maar hoe kan ik het maken met ableton. Ik denk dat je het kan maken met de autopan in ableton of heb ik het mis. Ook heel leuk in deze video zijn die vocals die zo gaan triggeren of repeaten. thx for the help

grtz dries

geluidje in een simpler laden...op loop zetten en spelen met de loop-start/length. Eitje!

Deze vraag is vaker geweest: het effect heet Short Looper en komt uit Roland SP-samplers. Ik heb zelf SPD-S met dat effect. Werkt alleen op samples dus en hoor je ook in de clip.

N.a.v. privé bericht.... ik denk toch dat ik het over hetzelfde heb. Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt....is het misschien toch iets anders wat je zoekt?

Attachments

• 1 4-Audio.wav
    2,7 MB · Bekeken: 139
hey le bon ton,

het gaat inderdaad in die richting maar ik heb ook zoiets kunnen maken met de beatrepeater maar dan bekom je iedere keer zo n geluid van een speenvarken en dat is soms wel wat storend. Ik zou het graag ook op vocal toepassen.

grtz dries

Ja, ik denk echt dat je het als bovenstaand voor elkaar moet krijgen.
Dus wel dat je het begin en eindpunt binnen een sample kan selecteren en live aan kunt passen en opnemen.
Hoe het klinkt zal aan de bron van het geluid liggen.
Dit kan bv. ook met Battery.
Misschien is het iets om het te proberen met een hi hat?
Is kort qua klank, dus dan hoor je die repeat ook goed zonder gerommel, en komt denk ik redelijk overeen.
Weet niet wat je van een speenvarken geluid voor moet stellen. :D

Laatst gewijzigd:
@ beun co : heb gelijkaardige effecten al kunnen bekomen met een VP-9000 en met de time en formant knoppen real-time tweaken ofwel via midi aansturen zodat in sync.

hey ronny ,merci voor uw tip maar ik mis de VP-9000 ;-)

grtz dries

Hey Dries,

Lukt het al een beetje? ben benieuwd wat je dr mee weet te maken

hey LBT, nee sorry ik heb deze week nog niet veel tijd gehad om het uit te proberen, maar ik heb wel iets in mijn hoofd om es uit te proberen. Merci voor uw reply.

Grtz dries

apparat werkt met ableton en op elk kanaal een beat repeat
maw je hebt dus niks extra nodig
als je een legale versie van ableton hebt kan je een ableton pack downloaden van apparat en kan je zien hoe hij het doet...

Back