De ineens-doofstom-geworden marktplaats mentaliteit

die doofstomme mentaliteit merk je niet alleen maar op de marktplaats...

Niet op komen dagen, een uur voor je langs komt laten weten dat het toch maar niet doorgaat (of je achteraf toch geen geld hebt), 3 weken of langer reserveren en dan afzien van de koop, op lokatie afdingen terwijl de prijs duidelijk telefonisch is overeengekomen, niet meer van zich laten horen na een koop etc etc.......

Allemaal zaken waar we helaas mee te maken kunnen krijgen. En helaas ook zaken waar je erg weinig aan kunt doen.

Via Ebay kun je nog een klacht indienen om zo wat druk uit te oefenen maar de realiteit leert dat als een koper wil afhaken dat deze dat dan toch wel doet.

Ik probeer er zelf maar niet teveel bij na te denken, ik heb liever dat iemand heel blij is met wat hij/zij koopt dan het zoveelste probeerseltje.

de synthforum marktplaats zie ik toch wel als een veilige plek om spulletjes te kopen en heb hier ook zeker goede ervaringen in. tot nu toe in alle gevallen uitstekende service en nergens de behoefte gehad om af te dingen omdat alle 3 de keren de spullen gewoon in top staat waren.
natuurlijk zullen er hier op het synthforum ook wel wat rotte appels tussen zitten maar dat gehalte ligt ver lager dan op het in mijn ogen veel anoniemere MP.

Ik het afgelopen week 2 maal als koper ervaren dat mij een Ensoniq SQ-80 werd aangeboden om vervolgens niets meer van ze te vernemen =(
Terwijl ik een goed bedrag (hoger dan de gemiddelde marktwaarde) bood :eureka:
Wou wel eerst een paar foto's zien (ga geen honderden kilometers rijden voor een beschadigd exemplaar) misschien dat dat de reden was (omdat hij er misschien toch niet zo mooi meer uitzag) om niets meer van ze te horen.
Maar er zijn ook een hoop grappenmakers op marktplaats, die niets schijnbaar niets beters te doen hebben dan mensen voor de gek te houden :? en het gevraagde artikel niet eens in bezit hebben?

de synthforum marktplaats zie ik toch wel als een veilige plek om spulletjes te kopen en heb hier ook zeker goede ervaringen in.

Mee eens :okdan:

die doofstomme mentaliteit merk je niet alleen maar op de marktplaats...

Hoezo :)

Gisteren een fijne deal gehad; met de trein naar de lichtstad, ben opgepikt, biertje gedronken wat over muziek gebabbeld, synth in superstaat, geweldig relaxt. Meestal gaat t zo hoor, gelukkig. Ik bedoelde trouwens wel degelijk de SF marktplaats.

Back