Kick

nou...
je neemt een doorsnee 808 danwel 909 kick en die ram je door een overdrive (of een distortion, maar dan wordt ie nog minder 'kick'erig)

Tja, pak een kale 909 en gooi er wat distortion (oversturen) overheen.
Ietsipietsie reverb, misschien Par. EQ erover dan zal je al een eind komen.

die kick stond op een ouwe sample cd die is uitgegeven door id&t.....

Origineel geplaatst door metatron
Gooi je gain vol open:D

is ook overdrive.
veel distortion hebben de neiging om het laag eruit te filteren, dus da's nie zo practisch voor kicks.
maar je kan m ook gewoon samplen inderdaad.

Wat heb je nou aan sapelen. Wat is dat eigenlijk ?

Maar inderdaad, niks mis met samplen. Heel leuk natuurlijk als je 'm zelf net zo kan maken, maar zonde van je tijd IMHO.

Ok alvast bedankt voor de snelle reply's!!

En waarom ik m niet sample is gewoon omdat ik alles zelf wil maken en niks wil samplen..

Dan kan ik em nog een beetje anders maken dat het al is ook..

Heb nog wat zitten proberen en ik kom er het dichste bij door gewoon veel eq's te gebruiken en geen distortion of overdrive ofzow..

Maar toch bedankt jongens!!

Wat misschien wel het handigst is om hem ergens van te samplen en dan door een effectje te halen en compressie en weet ik wat allemaal niet meer.
Dan zul je wel zeer vette dingen kunnen krijgen.

Een kick sample hoeft niet stand alone goed/ vet te klinken. Hij moet juist in een nummer goed klinken.

Staar je dus niet blind op een kick, maar gebruik gewoon een goede, ondistorte, kick. Let vooral op het sublaag.

Met een Compressor en EQ zowiezo, beetje distortion en reverb is ook altijd wel lekker je kunt ook 2 kicks op elkaar mixen voor een lekkere sound in de kick

die kick klinkt trouwens oftie gefilterd is....probeer es een filtertje dr over....

hij stond toch op BZRK 21 : Public domain - Rock this joint ?

Origineel geplaatst door dione
die kick klinkt trouwens oftie gefilterd is....probeer es een filtertje dr over....

hij stond toch op BZRK 21 : Public domain - Rock this joint ?

Yep daar stond i op!!

Maar het wil me nog steeds niet lukkeeeeee... grrrrrrrrrr =(

Zeg dione, kan jij em niet ff proberen te maken en me uitleggen hoe het moet??

Jij bent toch de beukende hardcore producer? ofniet..?

voor jouw hoeft het toch geen probleem te zijn?

je kan hem zelf maken natuurlijk

je kan hem zelf maken natuurlijk

als je hem door een ander laat maken en dan kopieert? is dat niet gewoon een soort samplen, kom op, weest creatief.. gebruik je eq enzo ;)

Re: je kan hem zelf maken natuurlijk

Re: je kan hem zelf maken natuurlijk

Origineel geplaatst door ><i
als je hem door een ander laat maken en dan kopieert? is dat niet gewoon een soort samplen, kom op, weest creatief.. gebruik je eq enzo ;)

Maar ik wil m niet kopieren maar kwil gewoon weten welke frequenties er zijn gefilterd enzo en als hij dat doet kan hij me toch gewoon helpen... kvraag niet of i een kick maakt en me dan gewoon stuurt ofzo he... i just want some help couse i cant get it right..... =(

voor goede hardcore heb je geen distortion nodig masr een goeie anologe mixer, hoe ouder hoe beter vaak.
Gewoon oversturen dus.

Back