Kick

Public domain - Rock this joint ?

En die hebben hem gesampled van een plaat die geloof ik F.U.C.K. like a beast heet....

Om zo'n kick te maken... probeer eens de pitch control in wavelab... in de kick die hoort zit in het begin een snelle sweep en daarna klinkthet geluidje dat als bron gebruikt is nog even uit... dat is dat 'zangerige'wat erin zit.

Het is zowiezo geen 909 kick maar een synth kick
Met een heel klein beetje distortion en een sweep aan het einde dit geeft de duidelijk herkenbare toon.
Een vette compressor erop en zeker niet oversturen op je tafel doe je dit wel is al het laag weg.
Je kan hem halen uit een nordrack maar zeker ook uit een jp daar zitten goeie start kicks in die je daarna kunt gaan verzieken ;)

Nog een tip als je wel heel graag wilt oversturen op je tafel stop dan op een ander kanaal de originele kick zonder oversturing en mix die later bij de ander dan heb je wel het laag dat je wilt, pas wel op dat de freq niet gaan phasen dus een beetje eq en die handel.

Suc 6
:)

Oke,

Pak een sine(of tri), op 8/16 oct en gebruik dan een evelope voor de pitch... de pitch moet van hoog naar laag (duh).

Gebruik een kleinbeetje distortion of dirive van je filter (doe ik op m'n waldorf).

Amp evelope heeft geen attack... geen sustain en release aleen decay! (heel belangrijk!)

Kwestie van proberen, tot ie goed is.... (met het filter hoef je nix te doen, maar je kan altijd proberen.

Druid

Ik weet dat het topic al een beetje oud is maar ok. Heeft iemand geprobeerd om z'n kick te oversturen door een taperecorder te gebruiken? Zo ja klinkt dit een beetje? Zelf werk namelijk met alleen maar software maar welke distortion/overdrive plus EQ ik pak, krijg er geen lekker zuigende hardcore kick van.

Moet je eens voor de gein een kick gaan maken met Buzz !
Er gaat een wereld voor je open.
Zelf maak ik ze hier ook mee, wat een top programma !

Origineel geplaatst door 4tune
Ik weet dat het topic al een beetje oud is maar ok. Heeft iemand geprobeerd om z'n kick te oversturen door een taperecorder te gebruiken? Zo ja klinkt dit een beetje? Zelf werk namelijk met alleen maar software maar welke distortion/overdrive plus EQ ik pak, krijg er geen lekker zuigende hardcore kick van.

dan doe je iets niet goed.
met software overdrives/eq/compressie kan je net zo'n overstuurde kick maken.

Kabarka, is dat niet die hardcore tent in Belgie met al die wannabe nazi knulletjes?

Re: Re: je kan hem zelf maken natuurlijk

Re: Re: je kan hem zelf maken natuurlijk

Origineel geplaatst door kabarka
Maar ik wil m niet kopieren maar kwil gewoon weten welke frequenties er zijn gefilterd enzo en als hij dat doet kan hij me toch gewoon helpen... kvraag niet of i een kick maakt en me dan gewoon stuurt ofzo he... i just want some help couse i cant get it right..... =(
frequencies filteren zeg je...
neem een Sinus wave, die is, abstract gezien, al gefiltered... ff over een VCA en Pitch env, beetje tweaken en klaar!

Origineel geplaatst door cyan_circle
dan doe je iets niet goed.
met software overdrives/eq/compressie kan je net zo'n overstuurde kick maken.

Ik ben eigenwijs en heb toch even m'n oude tapedeck gepakt. 909 kick gepakt en alles onder de 100 Hz weg ge EQ. Toen rec van m'n Tape deck op 8 en gelayerd met de originele 909. Haha vette kick. Toen heb ik de wav file in wavelab gereversed en er een best wel lange ReverB opgegooid en weer omgedraaid. Ik zal de kick wel ff posten. Alleen irritant dat de attack van de kick nu niet meer op 0 staat. dus moet een MIDI delay van 100 sec gebruiken.

gewoon dik oversturen via je mengtafel met behup vd gain en eq.
en dan 2 dezelfde kicks op andere kanalen, en dan met die eq freaken, hmm dan krijg je echt brute kicks

Ik heb het toverwoord voor het maken voor vette kicks nog niet gehoord.....REAKTOR.

Back