Depeche Mode liefhebbers?

Ik rip ze vaak wel voor op m'n computer, maar ik wil wel gewoon het fysieke product in mijn collectie. Het is niet alleen de muziek, voor mij is een album(artwork etc.) het totaal plaatje en een 'verhaal' van de artiest. Ik heb ook niet zoveel met losse bestandjes, behalve dat het handig is voor op mijn telefoon welke ik regelmatig gebruik als mp3 speler voor onderweg. :)

Als ik een album download is het vaak om even te horen of ik het wat vind. Zo ja, dan koop ik het vaak wel. Ik zie het een beetje als vroeger naar de platenzaak gaan en vragen of je een cd mag beluisteren. ;)

Van de vorige albums heb ik de special editions gekocht met DVD erbij. Vooral van het laatste album was de DVD geweldig. Heel veel leuke en interessante studio beelden. Dit geeft ook weer een meerwaarde en extra redenen om toch het echte product te halen.

Toevallig heb ik van Depeche Mode ook een aantal concert DVDs en Blurays. Muziek DVDs vind ik nog wel de moeite. Maar CDs passen niet meer in mijn manier van muziek luisteren, ik heb mijn complete muziekcollectie digitaal in iTunes zitten en daarvandaan bepaal ik wat ik op mijn telefoons zet en kan ik door het hele huis streamen. Soms wil ik wel eens iets horen van een CD die ik nog van vroeger in mijn collectie heb, en vaak download ik dan die CD in plaats van dat ik hem in de kast zoek en op zet :)

CD's klinken nog altijd beter dan welke compressiemethode dan ook...
mp3/FLAC/mp4 enz enz

Ik hoor het verschil tussen een high bitrate MP3 en een CD niet dus dat is mooi meegenomen. Misschien in een fijn uitgebalanceerd vioolconcert ofzo, maar het gros van electronische (pop)muziek is zo opgepompt en geprocessed dat die nuances al tijdens het masteren verloren zijn gegaan.

Overigens is FLAC lossless compressie dus dat klinkt net zo goed als een CD. Maar de files zijn mij te groot dus ik heb liever MP3s.

CD's klinken nog altijd beter dan welke compressiemethode dan ook...
mp3/FLAC/mp4 enz enz

Dat heb ik ook. Mp3's op 320k klinken nog steeds niet echt geweldig. Ik heb genoeg mp3-tjes maar als ik iets echt goed vind koop ik 't nog steeds op cd. En in 't geval van Depeche Mode ook voor mijn "collectie". :)

als ik een CD opzet hoor je gewoon meer diepte en laag :)

Tja, misschien ben ik wel gewoon een barbaar. Ik kan het ook nooit echt worden met de hipsters die dan weer beweren dat vinyl beter klinkt dan CD. Ik hoor het gewoon echt niet. Zou wel aardig zijn om er eens echt wetenschappelijk naar te kijken met dubbele blind testen en waveform analysers enzo. Mijn vrouw beweerde ook dat Bona veel beter was dan de Lidl kloon, maar in de blinde test pakte ze de Lidl kloon er uit als zijnde de Bona. Onderschat je eigen vooroordelen niet bij wat je denkt te horen/zien/proeven/ruiken/voelen.

I-tunes komt er bij mij niet in. En de enige appels die ik koop zijn bij de groenteman...;)

Ik wacht wel tot volgende week.

+1 man

Ik heb delta machine nu voor meer dan driekwart beluisterd.

Natuurlijk nog veel te vroeg om er iets over te roepen... maar man o man, wat klinkt deze lekker hoor. Dat had ik de eerste keer bij SOTU en Exciter in ieder geval NIET. (PTA daarentegen beviel me redelijk goed)

Verwacht in ieder geval veel analoog scheurende basjes, bliepjes etc.. Heel erg lekker!

Enkele nummers riepen bij mij het sfeertje op van the sinner in me. En dat is alleen maar toe te juichen :halleluja

Ik kan het ook nooit echt worden met de hipsters die dan weer beweren dat vinyl beter klinkt dan CD. Ik hoor het gewoon echt niet.

Bij Playing The Angel is dat helaas erg hoorbaar. Vooral op luid volume.

precious.jpg

CD

precious_vinyl.jpg

VINYL

Meer informatie hier: http://brianstagg.co.uk/p_t_a_clipressed/ :)

Ik heb delta machine nu voor meer dan driekwart beluisterd.

Natuurlijk nog veel te vroeg om er iets over te roepen... maar man o man, wat klinkt deze lekker hoor. Dat had ik de eerste keer bij SOTU en Exciter in ieder geval NIET. (PTA daarentegen beviel me redelijk goed)

Verwacht in ieder geval veel analoog scheurende basjes, bliepjes etc.. Heel erg lekker!

Enkele nummers riepen bij mij het sfeertje op van the sinner in me. En dat is alleen maar toe te juichen :halleluja

Mooi! Ik heb wel naar de 'snippets' geluisterd, maar daar wordt je niet veel wijzer van. Ik ben benieuwd.

Welke nummers springen er echt uit?

Mooi! Ik heb wel naar de 'snippets' geluisterd, maar daar wordt je niet veel wijzer van. Ik ben benieuwd.

Welke nummers springen er echt uit?

Ik durf geen titels te noemen. Ik heb gisteravond de koptelefoon opgezet onder het genot van een 'extra lang' sigaretje ;) Het was in ieder geval genieten.

Ergens halverwege komt een elektronisch nummer voorbij, beetje retro stijl/drummachine achtig. Die is echt ZWAAR genieten!

Bij Playing The Angel is dat helaas erg hoorbaar. Vooral op luid volume.

precious.jpg

CD

precious_vinyl.jpg

VINYL

Meer informatie hier: http://brianstagg.co.uk/p_t_a_clipressed/ :)

Playing the angel is echt 'BY FAR' het meest kapot gecomprimeerde album dat ik ooit gehoord heb.
Als je de ipod op shuffle hebt staan bij een redelijk volume, en dan komt opeens het openingsnummer van Playing the angel voorbij (met die sirene).. Man man... dan schrik ik me kreupel.

Man man... ben ook aant luisteren via iTunes naar het nieuwe album!!
tot hiertoe echt schitterend!!!! topper!!! kan niet zeggen wat mijn favoriete track is.... want ze hebben allemaal wel iets!!!
Buiten diegene die we al kennen.. Heaven en Angel.... springen voor mij vooral Slow (wat eerder blues + electronica + sex uitstraalt) :P, Should Be Higher,.... en ga zomaar door :D
kan ni wachten tot vrijdag... hopelijk een speciale box set en vinyl ^^

Playing the angel is echt 'BY FAR' het meest kapot gecomprimeerde album dat ik ooit gehoord heb.

De laatste van Cat Power ("Sun") is helemaal kapot gemaakt, daar is het nog stuitender omdat het vooral ballad-achtige nummers zijn die vervolgens compleet worden gesloopt door de beroerdste sidechain compressie die ik ooit gehoord heb.

Ben het mee eens dat Playing the Angel te zwaar gecompressed is overigens. De nieuwe Hurts heeft er ook last van, over de speakers klinkt het best OK maar op de koptelefoon is het gewoon naar.

Pff, ja laten we maar niet beginnen over de loudness wars in dit topic.... (breng de dynamiek terug!!)

Anyway, gisteren het Deluxe album van Delta Machine besteld bij BOL.com. Even geduld tot ie uitkomt.

Vrijdag natuurlijk met de handen bij de knop om kaarten voor het concert in ziggo dome te claimen.

Back