Kurweil PC-88

gdandelo

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben reeds enkele jaren in het bezit van een Kurzweil PC-88 (stage piano). Ik ben nog steeds zeer tevreden over dit keyboard; maar ik zou toch graag het beperkt aantal klanken van de PC-88 willen uitbreiden. Eerst dacht ik om een Roland XV-2020 module te kopen; maar dan dacht ik misschien die expansion board van de PC-88 (tweedehands) te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vooral nood aan extra Electric Piano klanken; brass, strings, en zeer veel verschillende soorten orgel-klanken. Iemand suggesties?

Bedankt

Gilles

Verkoop die PC-88 en koop een K2600xs:halleluja , ben je meteen klaar voor de rest van je leven :D

Ik zou de PC88 houden als masterklavier en eerder kijken voor een sampler zo kun
je ruim keuze maken uit de Electric Piano klanken; brass, strings klanken die op de
markt zijn.

Re: Kurweil PC-88

Origineel geplaatst door gdandelo
Ik heb vooral nood aan extra Electric Piano klanken; brass, strings, en zeer veel verschillende soorten orgel-klanken. Iemand suggesties?

Een Korg Z1 of EXB-MOSS is niet slecht :D

Ik zou zeker ook eens kijjken naar de Nord Electro, bestaat ook in rackvorm en nu versie 2 verkrijgbaar is, vind je misschien wel een versie 1 voor een leuke prijs. Vooral voor electric piano en orgelklanken dan.

Re: Kurweil PC-88

Origineel geplaatst door gdandelo
Hallo,

Ik ben reeds enkele jaren in het bezit van een Kurzweil PC-88 (stage piano). Ik ben nog steeds zeer tevreden over dit keyboard; maar ik zou toch graag het beperkt aantal klanken van de PC-88 willen uitbreiden. Eerst dacht ik om een Roland XV-2020 module te kopen; maar dan dacht ik misschien die expansion board van de PC-88 (tweedehands) te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vooral nood aan extra Electric Piano klanken; brass, strings, en zeer veel verschillende soorten orgel-klanken. Iemand suggesties?

Bedankt

Gilles

Ik ben al 1,5 jaar aan het zoeken naar zo'n expansion board.

Allerlei opties mogelijk...

1) PC88 verkopen en een 76- of 88-toetsen synth/workstation kopen. De Motif XS76 heeft 76 gewogen toetsen en een gigantisch arsenaal aan heel goede sounds aan boord. Of een Kurzweil PC3X of aanverwant product. Of...

2) uitbreidingskaart kopen voor de PC88 (is die uitbreidbaar? Kennelijk...). Geen idee hoe het klinkt, weten anderen vast meer...

3) Module erbij kopen. XV2020 zou ik niet (meer) aanraden, ik zou dan qua Roland een Sonic Cell kopen. Die klinkt frisser (qua geluidskwaliteit) en heeft nieuwere en meer realistische sounds. Bovendien zitten daar een aantal hardwarematige voordelen aan (is nl. ook audio-interface). Ook Korg, Yamaha en anderen hebben modulen op de markt. Voordeel module: geen extra toetsen, gemakkelijk meenemen. Nadeel: instellingen maken is vaak bewerkelijker (klein of geen schermpje, computer nodig, etc).
Als je alleen voor vintage toetsen (EP's, clavinet en orgel) gaat, is een Nord Electro Rack ook een goed idee. Wel prijzig, maar een prachtgeluid.

Succes d'rmee.

PC88 :halleluja:halleluja:halleluja

koop een 2ehandse motif es rack
meteen hele arsenaal aan lekkere geluiden erbij.
strings van motif combineren met die uit de kurzweil= :maffia::kroon:
en rhodes uit motif klinkt natuurlijk lekker

PC88 :halleluja:halleluja:halleluja
koop een 2ehandse motif es rack

+1...PC-88 levert sowiezo geen drol meer op 2e hands, en blijft gewoon een mooie karaktervolle bak met een goed klavier. Die Motif is mooi complementair qua klank en vergt ook een niet al te dure inverstering.

Back