Behringer of ESI

MrUlkitulki

Nieuwkomer
Ik heb een paar vragen waar bedegebruikers meschien wel een antwoord op hebben over De Behringer U-Control UMX 25 en de ESI Key Control 49.

Krijg je bij de Behringer UMX 25 een MIDI-USB kabel?

Zit in de ESI Key Control al een ingebouwde Audio Interface?

Heb je persé een Audio of MIDI interface nodig om geluid over te brengen naar de computer?

Alvast Bedankt

Allereerst; Midi = data (simpel gezegd, welke toets wordt er ingedrukt en voor hoelang) en kan je niet horen, Audio = geluid.

Volgens mij hebben beide apparaten een USB aansluiting waar de midi-data doorheen gaat. Ik neem aan dat je er dan ook gewoon een USB-kabel bij krijgt.

Beide apparaten zijn geen audio-interface. Met zowel de ESI als de Behringer kan je midi-data naar de computer sturen. Als je een plugin (software synthesizer) dan zo instelt dat deze reageert op de midi-data van de Behringer of ESI, dan zal de plugin dat vertalen naar geluid en dat gaat via de geluidskaart/audio interface (is gewoon hetzelfde) van je computer naar je speakers.

Als je geluid wilt opnemen of afspelen met de computer, heb je een geluidskaart nodig. Vaak zit er een hele goedkope geluidskaart al in je computer. Voor het werken met muzieksoftware is een goede geluidskaart met ASIO driver ondersteuning eigenlijk een must. De ASIO drivers zorgen er namelijk voor dat de vertraging tussen wanneer je een toets indrukt op je keyboard en wanneer het geluid uit je geluidskaart komt zo klein mogelijk is.

Hopelijk maakt het bovenstaande het iets duidelijker voor je :)

Maar je kunt toch wel gewoon met je oude geluidskaart erin opnemen?
dan plaats je die even in het spoor van je muziek.

Maar je kunt toch wel gewoon met je oude geluidskaart erin opnemen?

Natuurlijk kan je met je oude geluidskaart ook opnemen. Echter is het verschil met een goedkope geluidskaart voor muziektoepassingen (rond de 100 euro) vaak heel erg groot. Maar met je oude geluidskaart kan het ook, upgraden kan altijd nog.

dan plaats je even in het spoor van je muziek.

Dit snap ik niet helemaal. Kan je dat wat verder uitleggen?

Back