rm1x + ?....

chielos

...
ik heb dus een yamaha RM1x en wil een beetje uitbreiden...
iemand suggesties?
ik heb +\- 400 eurootjes te besteden
zoek dus een sapler of synth erbij
replies?
thnx

ik heb zelf ook een rm1x ... en de eerste uitbreiding die ik heb gedaan is een sampler.

daarmee heb je namelijk je perfecte uitbreiding. want in een sampler kan je alle geluiden stoppen die je wilt. je kan je rm1x sampelen, of softsynths gebruiken om geluiden erbij de gooien.

dus dat zou ik je aanraden :)

Wat voor setup heb je ? Gebruik je de RM1X standalone, of in combinatie met een sequencer ? Als je de RM1X standalone gebruikt kun je wel wat vettere geluiden gebruiken als de interne sounds van de Yamaha.

Een sampler is leuk, maar kijk zeker ook eens naar bijvoorbeeld een VA. Het ligt er heel erg aan wat voor muziek je maakt, maar als je richting de dancehoek kijkt is dat ook zeker een waardevolle uitbreiding.

Een sampler is ook zeker ook leuke aanvulling, maar het is maar net wat je zoekt. Wil je meer en betere drumsounds, of juist lekkere synthsounds. Dat is wat je je eerst moet afvragen. Voor 400 euro kun je bijv. al een Micro Q(lite) vinden, of een AN1X.

Qua sampler zou ik eerder voor een Yamaha a3000 of A4000 gaan. Ook een Akai S3000xl is mooi. Maar geef eerst eens aan wat voor aanvulling op je geluidenpallet gewenst is.

Misschien is een geluidsmodule a la JV of XV(2020) juist wel meer wat voor jou.

Mijn ervaring is dat als je iets wilt kopen je echt niet zomaar alles moet kopen, maar echt eerst goed nadenken wat voor geluiden je erbij wilt hebben. Zo voorkom je dat je nieuwe aankoop straks stof staat te vergaren.

Het is maar een tip...

Ja het hangt inderdaad 'n beetje af van wat voor muziek je maakt en wat voor geluiden je zoekt, maar voor mij zou 'n sampler zeker de eerste keuze zijn. En voor 400 euro heb je tegenwoordig al 'n hele degelijke sampler te pakken; Yamaha, Emu, Akai... Keuze genoeg.

tsja dom eigenlijk dat ik dat er niet meteen bij heb gezet maar ik maak teKno, elektro, drm 'n bss, beetje goa achtige dingen tsja ik probeer eigenlijk een beetje van alles...
maar voornl. 120/125 experimentjes en house\tekno\drm'n bss 155\180 bpm
verder ben ik op zich wel tevreden met alle drum geluiden (tot nu toe dan)
zat idd ook al te denken aan een VA maar ja das wel net iets lastiger rond de 400.
verder heb ik ook een midi keyboardje dus rack zou misschien al voldoende kunnen zijn...

oh ja en tot nu toe nog alleen deze rm1x (mijn dr-110 in nog niet gemod dus geen midi, wel lekkere hi hats en snare :P)
hiervoor een jaartje of 5 bezig geweest met fasttracker maar dat was meer hobby, nu nog steeds maar met meer:luv:

ik heb als eerste een rm1x gekocht. Werkte prima voor een tijd, maar je gaat toch wel die samples missen. Heb toen maar direct een rs7000 gekocht en ging toen een vet synthje missen en heb toen een microkorg gekocht (c.a. 600 euro) is zeer budget een tot zeer veel in staat, maar zie daarvoor andere threads.

Ik zou je zeker een sampler aanraden, of direct doorsparen voor een rs7000;) het synthese gedeelte van de rm1x is zeker niet onaardig, ik was eerder uitgekeken op de drum-sounds.

Origineel geplaatst door chielos
oh ja en tot nu toe nog alleen deze rm1x (mijn dr-110 in nog niet gemod dus geen midi, wel lekkere hi hats en snare :P)
hiervoor een jaartje of 5 bezig geweest met fasttracker maar dat was meer hobby, nu nog steeds maar met meer:luv:

oh, als je ook nog een niet-midi apparaat hebt is een sampler misschien helemaal handig. want dan kan je je geluiden danwel loops meteen sampelen en gebruiken :)

vet

vet

ik heb het zelfde probleem

(zit ook in deze muziekstijlhoek) ik zat nu te denken aan een DX200 ofzo (ook relax voor live)
heb trouwens al een mab303 als acid synth erbij.......voor het rauwe acid gevoel...zeg maar

ik ben ook wel tevreden met de drumgeluiden van de rm1x zeker met wat filters erover
maar wil ook nog wat rauwe synth erbij.voor ook misschien wat ambient achtig , maar weet ook
niet precies wat hierbij past...dus...................voor jou misschien korg ea-1??ook rauw!

Back