Elektronische Klankmachine

Zelden iemand gezien die zoveel inspanningen levert voor een topic !
... heb je er lang aan gewerkt ?

(en is het spelen met je tong niet erg onhygienisch ?)

Ja jongens,. je moet er wat voor over hebben,.. t moeilijkst was nog om de cacaobonen Co2 neutraal en compleet biologisch te verkrijgen en te roosteren voor de choco.
Was best een eind fietsen! Maar dan heb je ook wat! Volledig bio-analoog!

En dat met je tong spelen,.. dat ligt er een beetje aan waar dat ding geweest is voordat je begint!

Wedden dat mensen in staat zijn die hele aardkloot in een stofwolk te veranderen en dat ze dan per opbod kaartjes gaan verkopen om op een afstandje live te kunnen bekijken hoe ie wegwaait!?

Doctor Who is wel eens leuk om naar te kijken ;),

Ben al 2 dagen aan't kloten om een Roland MT-100 aan de praat te krijgen, kwesti van recyclage :biertje: groen toch ?
Topicstarter meg hem gratis komen ophalen als ie het weer doet.
Hij moet wel te voet komen! 20l benzine verstoken om hier te komen zou wel m'n groene inspanning te niet doen, kunnen we niet hebben:walker:

met slechts 9Watt is nog eens groen in verbruik ook, tja digitaal is nu eenmaal groener dan analoog in gebruik.

Hij moet wel te voet komen! 20l benzine verstoken om hier te komen zou wel m'n groene inspanning te niet doen, kunnen we niet hebben:walker:

Haha, van Oostvaardersplassen tot de Belgische kust, da's nog eens een bedevaart! Zou het op sandalen te doen zijn?

Dit is de beste draad in jaren; heerlijk leesvoer:okdan:

want hij zou véél warmer en dieper klinken. Want jullie wete, geluid kan altijd beter

Inderdaad en geef mij daarom maar een kille digitale synth. Als ik de keuze zou hebben tussen een digitale 'ecocide synth' of een minder milieuonvriendelijke versie dan kies ik met met hart voor de laatste, maar met mijn portemonnee voor de eerste (en daarom rij ik ook een 'goedkope' oude 4 liter benzine slurpende 4WD ipv een 1.3 liter sedan...)

Ik denk , dat een duurzame synthesizer beter zal klinken, omdat ik uit ervaring weet dat natuurlijke manieren prettiger en aangenamer zijn.

In jouw hoofd wel, maar in het hoofd van anderen niet.

Zonder de chemische industrie zou de levensverwachting van de mens hooguit 35 jaar zijn

Dit is natuurlijk volstrekte onzin. Waar baseer je deze informatie op?
Minder oud is een feit, maar 35 is veel te jong.

In de middeleeuwen werden mensen ook vaak genoeg 70. Echter door het grote sterfte geval bij barende moeders en pas geboren kinderen gaat het gemiddelde aanzienlijk om laag.

Wat is de daadwerkelijke consequentie als we de aarde vermoorden?
Volgens mij een dikke jammer joh, volgende keer beter.

groet,
Maarten

Dit is natuurlijk volstrekte onzin. Waar baseer je deze informatie op?
Minder oud is een feit, maar 35 is veel te jong.

Wetenschap, geschiedenis, verzin dat niet zelf, lees gewoon veel :biertje:
Had gemiddelde levensverwachting moeten schrijven, Sorry
Is zelfs nog een stuk lager dan 35 in de middeleeuwen, beetje slechte periode dit voor je overlevingskansen.
Baby en kindersterfte was in de dark ages zeer hoog, tegenwoordig zijn deze juist zeer laag.
Tussen 1840 en heden zijn de gemiddelde levensverwachting bij geboorte met 40 jaar gestegen.

En moet ik hongerige wintervossen medenemen naar de Belgische kust?

Liefst niet, kan m'n kippen niet missen, vuilniszakken zijn duur ;)

Wat is de daadwerkelijke consequentie als we de aarde vermoorden?
Volgens mij een dikke jammer joh, volgende keer beter.

We krijgen nog geen vierkante meter echt steriel in een ziekenhuis, laat staan de gehele aardbol.
We moeten wel uitkijken dat onze nisse, habitat op volume blijft
Deze is door de mens zelf gemaakt en is fragiel, noem het samenleving.
Natuurrampen zijn de grootste killers, massaal uitsterven is al vaak voorgekomen en de grootste uitdaging van de mens is de eerst volgende overleven, kan nog miljoenen jaren duren maar het gaat gebeuren.

Laatst gewijzigd:
Sorry, redelijk off topic:
(weet niet of het oke is, voegt weinig toe)

Over de Dark Age, daar kun je een toch wel redelijk uitgebreide docu's op Youtube over kijken.
Er zijn naast wat je noemt echt gigantisch veel mensen binnen Europa gestorven.
En volgens mij heeft het ook lang geduurt voordat dit weer op peil was.
Wat een periode ......

Heb de complete serie van hierboven gekeken.

Het Geheim vd Minimoog en TB303

Het Geheim vd Minimoog en TB303

Geachte forumleden en dierbare gasten, leden vd Raad der Moderators,
edelgestrenge Beheerders en leden vd orde van DIY,

Zeer verheugd het mij u heden het raadsel van de Minimoog te mogen onthullen, want ik heb begeerd dit moment met u te zijn.
Herinnert u zich, toen ik zeide:

"Het verschil tussen bio en gangbaar zal je niet zo gauw merken. Misschien na 2 maanden continu bio geleefd, zul je wat beginnen te merken. Maar zeker na een paar jaren weet je het al, dat bio beter is."

Evenzo verging het de Minimoog en de TB303; pas na enkele jaren kwam men tot 't inzicht, dat dezen meer aangename klanken gaven, pas na enkele jaren ....
Want in hen was er niet weinig diepte, wat zelfs een Serge moeilijk kan hebben.
Want bij een Serge is er meer sprake van een schone heldere klank.
Door de diepte ontstaat er rust in de klank; en zeggen we niet vaak 'de natuur geeft rust'.
Daarom Wout, een mooie klank heeft in ieder geval een soort rust in zich.

Rekonstruktie Minimoog-bestelling

Gijlieden zult zich ongetwijfeld afvragen: "maar wat is er dan zo groen aan de Minimoog of TB303?"
Kijk, in de titel van deze topic staat al, dat synths natuurlijk zijn. Maar wat deze twee zo bijzonder heeft gemaakt, is omdat ze zeer vermoedelijk één of meerdere eko-componenten bezitten. Komt ie ...

Want ik heb een zeer sterk vermoeden dat bij de bestelling van bepaalde componenten voor de Minimoog iets mis ging. Want een machine van de desbetreffende fabrikant was kapot, zodat de artikelen handgemaakt moesten gaan worden.
Hierdoor verkregen deze componenten onbewust een eko-merk. 't Kreeg dus allemaal een milieu-vriendelijk tintje.

Dus zo zit dat hele eiereten in elkaar, geliefden.

je hebt een vermoeden ....oh nee ja, dan wel!

Waar kan ik een biologisch gebouwde en vice versa afbreekbare natuurlijke synthesizer met bio-diepte knop en anti-kilheids microben kopen?
En hoe lang kan ik hem bespelen voor hij begint te ontbinden? :D

Hebben ze op de Messe misschien dit jaar ook al een bio-corner (behalve voor de broodjes :{, hoewel de vraag is hoe biologisch die zijn).
;)

Rekonstruktie Minimoog-bestelling

Gijlieden zult zich ongetwijfeld afvragen: "maar wat is er dan zo groen aan de Minimoog of TB303?"
Kijk, in de titel van deze topic staat al, dat synths natuurlijk zijn. Maar wat deze twee zo bijzonder heeft gemaakt, is omdat ze zeer vermoedelijk één of meerdere eko-componenten bezitten. Komt ie ...

Want ik heb een zeer sterk vermoeden dat bij de bestelling van bepaalde componenten voor de Minimoog iets mis ging. Want een machine van de desbetreffende fabrikant was kapot, zodat de artikelen handgemaakt moesten gaan worden.
Hierdoor verkregen deze componenten onbewust een eko-merk. 't Kreeg dus allemaal een milieu-vriendelijk tintje.

Dus zo zit dat hele eiereten in elkaar, geliefden.

Alle gekheid op een stokje, maar dit zou wel eens goed kunnen. Zeker als je weet dat in die tijd condensators van papier nog aan de orde waren. Maar dit op zichzelf verklaart de "natuurlijke, rustige klank" nog niet, omdat deze papieren condensators ook in andere synthesizers gebruikt werden. Zou ik dan hier de boude bewering mogen plaatsen dat de oude Moog, slim als een vos, misschien condensators van gerecycleerd papier heeft gebruikt. Dit verklaart het volledige opzet en zou een nieuw denkspoor kunnen openen dat de Quantumphysica met de Newtoniaanse physica, de Relativiteitstheorie EN Ecophysica verenigt!!!!

Even alle gekheid uit de weg, maar dit verhaal wordt toch wel een beetje ongeloofwaardig…

Syntheklaas, een vermoeden is geen bewijs.
MiniMoogs klinken al jaren als MiniMoogs. Of is die machine van die fabriek nog steeds kapot?
En worden de componenten nog steeds met de hand gemaakt?
En als een MiniMoog gerepareerd wordt, gebruikt men dan nog steeds uit die geheime voorraad de componenten?
Zo niet, waarom klinkt een MiniMoog na de reparatie nog steeds als een MiniMoog?
En waarom zou Bob Moog dit allemaal verborgen hebben gehouden voor de buitenwereld?
En waren de Goden kosmonauten?

Of je komt met meer dan vermoedens, desnoods een contact waarvan jij al deze feiten hebt vernomen.
Je verhaal is beslist niet het hele eieren eten. Het is slechts een hypothese.
Ga met je stelling aan de slag.
Vervang (of laat vervangen) in een willekeurige synthesizer, het liefst een Moog, natuurlijk, een aantal componenten door eko-componenten. Ga niet beweren dat die niet meer leverbaar zijn, want Moog kon ze ook bemachtigen, dus jij ook.
En dan maar luisteren of het geheel rustiger wordt...

Beste kerel, je raaskalkt.
Ik vind je een erg slechte evangelist voor de groene zaak…

Wout

Hahaha Wout ...
Ik wil wel even rechtzetten, dat ik er van uitga dat Bob Moog ook geen idee had over eko-componenten. Want indien hij er bewust van was, zou hij zeker meerdere Minimoogs hadden gemaakt.
Want hij kon 't nie weten. Want zoiets kan alleen iemand weten die biologisch leeft [voor lange tijd]. Alleen zo'n persoon kan erachter komen, want in die persoon is er diepte ontstaan, waardoor hij dan ook diepe dingen sneller waarneemt.

hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er een forum lid is die personages loopt te verzinnen? we hadden eerst al die soarmha halal gast en nu de new age linksdraaiende religieuze bliepjes gast.. whats next?

Man hoeveel biologische paddestoelen snoep jij per dag??? Of toch in niet zo biologische LSD trip blijven hangen???

hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er een forum lid is die personages loopt te verzinnen? we hadden eerst al die soarmha halal gast en nu de new age linksdraaiende religieuze bliepjes gast.. whats next?

Tuurlijk ff IP adresje scannen en dan vergelijken.

What's next... een rechtsdragende liefhebber die vindt dat alle synths in Nederland moeten gemaakt worden???
Een linksdragend liefhebber die meent dat men alleen door samen en eendrachtelijk muziek te maken de ware essentie van de maatschappij kan blootleggen.
Of een bijenliefhebber die beweert dat geen enkel gezoem kan benaderd worden door pink noise....

Ik vrees dat er nog veel aliassen mogelijk zijn :P

new age linksdraaiende religieuze bliepjes gast.. whats next?

Whats next............Awel ..
pocorn.gif
wil je ook wat
popcorn2.gif
lekker hoor :D

Of een bijenliefhebber die beweert dat geen enkel gezoem kan benaderd worden door pink noise....

Muziekje erbij,

Beeez in the morning ,,, by yours truly

http://users.telenet.be/VicR3/music/beezzz in the morning.wma

Back