van daw naar daw

ok,. dan heb ik een vraagje,. in the box,.

Als ik mn wave,.. die ik heb opgenomen in ableton,..verknip,. en dat dan in de nnxt van reason afspeel,.. en ik render het resultaat,.. en ik hou alles constant op 0 db,. zonder fx,..
Verandert het geluid dan?
Snapt iemand eigenlijk wel wat ik bedoel? Of lul ik weer onsamenhangende klontenpap?
Wie weet t?

ok,. dan heb ik een vraagje,. in the box,.

Als ik mn wave,.. die ik heb opgenomen in ableton,..verknip,. en dat dan in de nnxt van reason afspeel,.. en ik render het resultaat,.. en ik hou alles constant op 0 db,. zonder fx,..
Verandert het geluid dan?
Snapt iemand eigenlijk wel wat ik bedoel? Of lul ik weer onsamenhangende klontenpap?
Wie weet t?

Denk inderdaad dat je er een reason sausje over heen gegoten krijgt.
Marrehh, als je nou eens een voor en na post, dan weten we t zeker..

Motoko bedoeld daarmee dat hij in de box zit...
box_joost_koloniaal.jpg

Altijd gezellig, veilig en makkelijk je spullen terug te vinden!

In de box !!!

waar heb ik dat rotjoch toch gelaten!?

ohwja! :)

TS wilt het geluid vanuit z'n pc volgens mij in de ene daw uitsturen, en dit vervolgens door sturen naar de andere daw om daar op te nemen. Zo kan je bij gebrek aan outputs met een andere geluidskaart nog een extra externe effect-send krijgen. Hiervoor heb je dus 2 aparte asio-geluidskaarten nodig.

Ik heb het ook wel eens gedaan, met 2x FL, en dat deed ik zo: je moet gewoon de ene geluidskaart op de andere aansluiten met 2 tulpjes of wat je ook gebruikt. Bij daw1, met geluidskaart1 stuur je de output naar geluidskaart1. Geluidskaart1 is aangesloten op een input van geluidskaart2 (je hebt dus wel meerdere inputs nodig waarschijnlijk, ik heb d'r 16 dus genoeg plek!). Vervolgens laat je in je andere daw het geluid van geluidskaart1 vía geluidskaart2 (dus de juiste channel) binnenstromen, en heb je het 'van de ene daw naar de andere getransporteerd', met een beetje latency ertussen, dat blijf je wel behouden.

Verder: Ja, er is kwaliteitsverlies door ruis. Dit wordt natuurlijk gewoon opgenomen. Ook eventuele clicks/pops/underruns zullen gewoon door de andere daw worden opgenomen, dus echt efficiënt en geweldig is het niet. Maar het kán.

die manier is vrij kwaliteitsgevoelig ja, vooral als 't met 2 minder goeie geluidskaarten gebeurt.

waarom niet gewoon als data bouncen

Back