akai s2000 samples

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
howdy,...................

zijn er nog ergens sample librarys voor de s2000?
een iso ofso.

ene beetje de standaard dingen, painos ,.., sorry, piano´s,, orgeltjes, toeters, strings.

zelf maken van dit soort dingen lijkt mij een beetje onzinnig..
:mega:

De S2000 library kwam op floppy's. Ik heb eventueel wel een hele rits aan disk-images staan van Akai disks maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waarmee die gemaakt zijn (en dus ook niet echt hoe je daar weer floppy's van maakt...)

De library van de s2000 is idd ook op diskettes uitgebracht, net zoals die van de s900, s1000, s1100 en s3000. Maar het handigst werkt natuurlijk gewoon de CDrom versie(ook van AKAI) via SCSI. De s2000 leest ze allemaal, en met de nieuwste os op disk ook Roland en EMU. De third party libraries zijn over het algemeen wel beter.

De S2000 library kwam op floppy's. Ik heb eventueel wel een hele rits aan disk-images staan van Akai disks maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waarmee die gemaakt zijn (en dus ook niet echt hoe je daar weer floppy's van maakt...)

het formaat daar is wel achter te komen, kan je ze mailen?

:koffie:

De library van de s2000 is idd ook op diskettes uitgebracht, net zoals die van de s900, s1000, s1100 en s3000. Maar het handigst werkt natuurlijk gewoon de CDrom versie(ook van AKAI) via SCSI. De s2000 leest ze allemaal, en met de nieuwste os op disk ook Roland en EMU. De third party libraries zijn over het algemeen wel beter.

bedoel je dat is mijn emu esi cdroms kan inlezen op de s2000?
dat zou wel heel mooi zijn.

:koffie:

Ja, dat is wat ik bedoel. Ik kan zou snel even niet de exacte gegevens vinden, dacht dat dit om OS 2.0 ging. De floppy's van Etoin staan waarschijnlijk in Omniflop-formaat. Dit is volgens mij de meest gebruikte image-maker voor de AKAI. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de images.

OmniFlop is niet waarschijnlijk, want ik heb deze images destijds zelf gemaakt van de echte floppy's en ik geloof niet dat ik ooit OmniFlop gebruikt heb in combinatie met mijn S2000. Gewoon dumps met dd onder Linux zou in mijn geval veel meer voor de hand liggen. Maar ik ga wel even kijken.

Zal het ergens neer gaan zetten, want het is 40MB (ingepakt) dus niet echt mailbaar.

Ik heb ook nog een zip van 120MB die "Akai S200 backup" heet. Die is vermoedelijk ook nog wel interessant. Da's een backup van de harddisk die ik aan mijn S2000 had hangen (gemaakt met MESA), voornamelijk van geconverteerd Hollow Sun spul.

Dit is al de tweede met een Akai die ik vandaag deze tip ga geven:

Gebruik zelf de AKAI s3000XL. Als je een makkelijk tool ziet om zelf sample disks te maken, of reeds bestaande in te lezen en te editen of te extracten. Dan ontkom je niet aan Chickensystems Translator ;)

Suc6!

Als je de S2000 via SCSI op je PC aansluit kun je met MESA II standaard WAV files naar je sampler slepen. MESA II vormt ze automatisch om naar Akai formaat. In dat geval kun je commerciële sample libraries op CD-ROM of DVD gebruiken.

Hetzelfde geldt trouwens voor de CD3000XL, maar die gebruikt andere software dan MESA II.

is het mogelijk om samples die akai geformatteerd zijn door te sturen en op diskette te zetten zodat een s2000 ze kan lezen?

zo ja heeft er iemand nog standaard samples liggen ?

Back