wavelab issue

Adjust

Ouwe rot
Hoi,
Ik heb een uur lang zitten pielen met wavelab en de gebruiksaanwijzing doorgenomen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het volgende; Ik heb een aantal tracks gemaakt en vervolgens een mix van gemaakt. Nu moet het mogelijk zijn om trackmarks te maken zodat het wel 1 lange mix blijft maar dat elke track toch afzonderlijk is.
(net zoals je een gemixte cd koopt in de winkel, dan is het ook niet 1 lange track maar zonder dat er een tussenruimte van een seconde tussen de nummers zit zijn alle tracks wel genummerd zodat je door de cd heen kan skippen)
Waarschijnlijk is het iets simpels maar moet je het net even weten.
Wie kan me verder helpen?
bvd

Je laadt je 44.1kHz mixfile in een audiomontage. Dan ga je naar de Marker tab en maak je een CD track start marker (rode pijlpunt naar rechts) aan het begin van de lange file en een CD track end marker (rode pijlpunt naar links) aan het einde van de file. Op de punten waar je een nieuwe track wilt laten beginnen plaats je een CD track splice marker (rode pijlpunt naar links en rechts aan elkaar).

Je kunt ipv splice markers ook met CD track begin en end markers werken en de muziek in de pauzes laten doorlopen. Dan moet je wel in de CD tab onder options de mode "Audio in pauses" aanvinken.

Ator,
Die Audio in pauses heb ik dus nodig als ik een gemixte cd trackmarks wil geven als ik het goed begrijp?
Alleen heb jij misschien een andere versie want ik zie nergens de marker of cd tab.
Ik werk met versie 6

Je kunt dit gewoon doen in de audio montage. klik met rechts net boven het track window op de ruler. Je krijgt dan allerlei mogelijkheden voor CD track markers (ook splice markers). Of gewoon via het marker tab blad.

Weet je zeker dat je een audio montage open hebt staan en niet de wave editor? Lees de manual nog eens goed door, het hoofdstuk over audio montage.
Welk versie van wavelab 6 heb je?

ik heb wavelab essential 6
ik had inderdaad de wave editor open staan, alhoewel hij daar ook iets aangaf over markers als ik met de rechtermuis klikte.
Maargoed, ik moet dus eerst bovenin het hoofdmenu edit, create audio cd montage from wave.. kiezen, vervolgens op markers klikken, en dan create generic marker gebruiken als het goed is..?
Als ik vanavond laat tijd heb zal ik het eens verder uit gaan zoeken.

Juist, alleen gebruik je geen generic markers maar Track markers (die zijn rood van kleur). elke track moet een begin en eindmarker hebben. Door een splice track marker te gebruiken (eind en beginmarker op hetzelfde punt) kun je tracks in elkaar laten over lopen.

probleem is dat ik geen track en slicer markers zie in het rijtje.
ik zie create generic marker, loop start, loop end, region start, region end

Ik dacht dat Wavelab dit automatisch kon doen.
Bv. 16 tracks inladen en automatisch de standaarden van een album toevoegen en waar nodig aanpassen om geen stilte tussen tracks door te krijgen?
Dat meende ik gelezen te hebben in de Interface van een tijdje terug.
Die dingen die je noemt lijken me heel standaard voor een programma als Wavelab.

ja het zal vast niet moeilijk zijn, maar er zit zoveel functionaliteit op die ik amper gebruik waardoor het lastiger werken is.

Anyway, ik zal de handleiding nogmaals erbij gaan pakken maar als iemand dus weet waar ik die track en slice markers kan vinden en het zo kan zeggen dan graag.

nog steeds geen tijd gehad om het wederom goed te checken, maar hoop wel dat deze versie het kan want de andere versies waren meteen een stuk prijziger. In feite betaal ik dan voor nog meer functies die ik amper of niet gebruik, maarja, thanks voor het meedenken alvast. Ik laat wel weten als ik eruit ben.

Ik denk dat je moet gaan upgraden: Wavelab heeft geen CD markers. Volgende keer dus eerst beter de specs checken.

Attachments

• wavelab.JPG
    wavelab.JPG
    22,8 KB · Bekeken: 120
Hmm, volgens mij heb je gelijk. Ik ben ervan uit gegaan dat de essential al duur zat was om dit soort simpele dingen te kunnen. Maar om nou up te graden voor puur dit gebeuren vind ik ook wel een beetje overdreven. Ik zal eerst wel wat specs van concurrerende progs gaan checken.

Laatst gewijzigd:
Back