Fantom S verkloot?

Laandodeman

Symfomaan
Omdat mijn realtime knoppen op mijn Roland Fantom S niet meer werkten, heb ik ze even met mijn soldeerbout aangestipt op het board. De knoppen doen het nu weer :okdan:

MAAR ik heb nu een nieuw probleem. Ik weet niet helemaal zeker of dit probleem is ontstaan na mijn soldeeractie. Maar als ik nu in de patchmode ben, en op de toetsen speel, krijg ik niet alleen de keyboardsound, maar ook de drumgeluiden van mijn pad bank. En als ik op de padbank speel, krijg ik niet alleen drumgeluiden, maar ook de keyboardpatch.

Wie heeft er verstand van de ingewanden van de Fantom S? Is de board toch kapot? Is er een verborgen setting die ik per ongeluk heb veranderd?

Dat zal wel aan je instellingen liggen, niet aan de ingewanden

;)

He Panther, dat was op zich een goeie tip. Heb het meteen even gedaan. Het rare is dat na een factory reset ik er geen last van heb. Als ik echter mijn user backup terugplaats, heb ik weer precies hetzelfde probleem. Zelfs als ik een backup terugplaats van een poosje geleden, dus van voor het probleem.

Maf he?
:?

Maakt de Fantom deel uit van een midi setup? Waarschijnlijk stuurt er één van de apparaten dan een signaal terug op het moment dat je daarop iets wijzigt.

Wees in iedergeval gerust dat het niet aan je soldeer actie ligt. Soldeer verbindingen niet gereset bij een factory reset. ;-)

Dus wat toetsenmannetje zegt: je zal het ergens bij je globale instellingen moeten zoeken. Local off of on, omni off of on. Ken de S niet, maar je kan natuurlijk even de settings na factory reset opschrijven en vergelijken met de settings na laden van je user backup.

Is de fantom S verbonen via midi aan andere apparatuur, haal dan even de midi kabels eruit.Is het probleem dan weg, dan ligt het zeker aan een in stelling. En anders nog steeds! ;-)

Dus wat toetsenmannetje zegt: je zal het ergens bij je globale instellingen moeten zoeken. Local off of on, omni off of on. Ken de S niet, maar je kan natuurlijk even de settings na factory reset opschrijven en vergelijken met de settings na laden van je user backup.

Problem solved! Het was inderdaad een globale instelling. Op de een of andere manier was het midikanaal van de pads veranderd.

Thanks!!!! Komt mooi op tijd, volgende week hebben we een gig in Duitsland. Moeten we wel een beetje goed voor de dag komen..... :D

Back