Verschil Juno 6 of 60

raoul

Stamgast
Wat is het verschil tussen de juno 6 en 60?
wat is een goeie prijs voor beide synths?

Tjah... google zou ik zeggen... en dan kom je tegen dat ze bijna hetzelfde zijn op het feit na dat de 6 geen geheugen heeft.

is dat erg storend van dat geheugen?
wat is een goeie prijs voor die dingen?

Ik vind geheugen wel handig maar hij is zo eenvoudig dat het niet per sé noodzakelijk is. Ligt aan jezelf. Voor dat geheugen betaal je ook een stuk meer. Zoek maar eens hier in het te koop forum.

Ik heb een juno6, die vind ik nog steeds te gek, maar het ontbreken van dcb is inderdaad jammer, kan je er minder mee....
Dus dat is veel live (in)spelen etc.

Dus ligt eraan wat je er mee wil doen, maar ik zou dan voor de 60 gaan.
Ik geloof dat de 60 voor ongeveer 600 gaat tegenwoordig, pffff.
Een juno6 in goede staat voor rond de 400 geloof ik...

Heeft ie geen DCB? waar wordt die jsq60 dan op aangesloten (volgens vintagesynth)?

Op deze foto is idd geen interface te zien. Voor mezelf zou dit een belemmering zijn, ik weet niet wat jouw werkwijze is raoul?

2567137474_6a3d1294e3_o.jpg

Ik weet niet eens wat dcb is, maar ik hoef hem nergens anders mee aan te sturen als het daarom gaat, ik wil er dan gewoon zelf op spelen

in dat geval ga je voor de juno 6

trouwens,
ik meen ergens gelezen te hebben dat de juno 6 reeks op het einde wel dcb had, klopt dit?

Het schijnt dat een juno6 wel DCB aan de binnenkant heeft zitten.
Dat betekent dat je met enig soldeerwerk dus toch DCB zou kunnen hebben.
Zeker weten doe ik dit niet.

Verder heeft een Juno60 volgens mij ook traploze highpass.
Als je aan de hoghpass schuif zit voel je wel dat er klikjes inzitten op vier standen.
Maar volgens mij kan je de schuif ook met succes tussen die standen inzetten.

Hmmmm.... dus je kan er een dcb inbouwen, juno6.
Mijn juno6 heeft 2 extra jackaansluitingen, maar ik weet tot op heden nog steeds niet waar die voor zijn!
Moet ik maar eens even bekijken dan, met mijn zeer kleine technische kennis.
Maar ja, dan zijn het nog steeds 2 aansluitingen, dus waar die andere dan eventueel voor kan zijn :D

Dcb is een soort voorloper van midi, dus inderdaad om de synth ergens anders mee aan te sturen. Als je geen dcb nodig hebt zou ik denk ik voor de 6 gaan, scheelt je toch weer wat euro's. Het ding is verder niet echt lastig om te programmeren dus geheugen is niet al te zeer nodig. En als je een keer een patch hebt die je echt wil bewaren, dan maak je er gewoon een foto van.

Of latere versies van de 6 wel dcb hadden weet ik niet. Nogmaals, de 6 was wel al op dcb voorbereid, Kenton levert er een kit voor om het aan te sluiten. Volgens mij is de 6 ook niet lang genoeg in productie geweest voor een echte upgrade, ik geloof dat de 6 al in het jaar van introductie werd vervangen door de 60.

Hmmmm.... dus je kan er een dcb inbouwen, juno6.
Mijn juno6 heeft 2 extra jackaansluitingen, maar ik weet tot op heden nog steeds niet waar die voor zijn!
Moet ik maar eens even bekijken dan, met mijn zeer kleine technische kennis.
Maar ja, dan zijn het nog steeds 2 aansluitingen, dus waar die andere dan eventueel voor kan zijn :D

CV gate misschien. Misschien heb je hier wat aan? http://old.nabble.com/Juno-60-CV-Gate-to4838682.html

Dus je hebt 2 meer dan dit:

2756136808_890fc5dfcf.jpg

Back